Premijere u drugim gradovima

  • Sloboda izbora

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku Edward Albee, Zoološka priča, red. Miroslav Čabraja

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja ovosezonska dramska premijera HNK-a u Osijeku još je jedna dobra predstava u nizu. Priča funkcionira, tematski je aktualna, a zanimljivo je i pogledati dva dramska prvaka HNK-a u istim ulogama. Na gledatelju je da izabere koga želi gledati ili da pogleda obje verzije. Sloboda izbora je, kao što je slučaj i s Albeejevim junacima, samo na gledatelju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerealizirani potencijal

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ödön von Horvath, Hotel Bellevue, red. Ivan Plazibat

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Ostvarenje ansambla, najvećim dijelom, uz tek neke izuzetke prati i razvojnu liniju predstave Hotel Bellevue kao komedije, u kojoj nije ostvaren, točnije nije kontekstualiziran, potencijal von Horvathova teksta, no i takav je uspio, uglavnom izdvojenim, dobro oblikovanim scenama, prikazati prodor von Horvathove poetike na varaždinsku scenu ...pročitajte cijeli tekst...

  • Na tisuću načina

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Ostavljam te (prema motivima drame Marriage Play Edwarda Albeea), red. Matjaž Latin (Gostovanje u Gradskom Kazalištu Komedija u Zagrebu 3. ožujka 2017.)

    Piše: Želimir Ciglar
    Jasna Ančić ima čudesan glumački raspon, njezino ironiziranje stereotipa priglupa plavuša te potom razvijanje širokog spektra ženstva i ženske primijenjene ratničke psihologije, očuđujuće je i dragocjeno svjedočanstvo posebne i neponovljive glumačke osobnosti za kakve se pišu drame. Alen Liverić odličan je izbor za ulogu njezinog mlađeg supruga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga neizrečenog

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Federico García Lorca, Krvavi svatovi, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Alen Biskupović
    Freyeva koreodrama potpuno je novi koncept za osječki ansambl, koji se snašao i više nego odlično. Stvoriti psihologizaciju likova, reći sve što treba bez ijedne riječi nevjerojatno je težak zadatak, a dodamo li tomu i visok tempo i zadržavanje fizički zahtjevnih pozicija, koncentracija i psihofizička spremnost je na velikoj kušnji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od žena za žene

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Nina Horvat, Tri treća tromjesečja, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Uspjehu izvedbe zasigurno su ponajviše pridonijele tri glumice koje su izvrsno reagirale na postavljeni izazov. Sa trbusima do zuba bile su koncentrirane i fokusirane na svoje likove i to u pokretu, dikciji, fizičkim i govornim radnjama te su cijelo vrijeme dodatno nijansirale i gradirale karaktere svojih likova sitnim nijansiranjem gesta i mimikom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svježe i aktualno

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Marin Držić, Skup, red Ivica Kunčević

    Bez izvrsnog kazališnog ansambla, bez izvrsnosti cjelokupnog umjetničkog tima predstave, ovo hrabro i posve kazališno nesigurno redateljsko poštucavanje Skupa i Držića u Kazalištu Marina Držića u njegovu rodnom gradu, u kojem svi još uvijek misle da znaju sve i o Držiću i o njegovoj komediji kako se to pokazalo nikako ne bi bilo ovako uspješno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva sata smijeha

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dave Simpson (prema zamisli Paula Farraha), Djevojačka večer, red. Violeta Tomić

    Najjači je adut predstave humor. Gledatelj ima razloga za smijeh tijekom cijele predstave koja traje (prekratka) dva sata, njegova pozornost ne popušta ni trenutka u dinamičnoj predstavi visokog ritma. Osim vrckavih dijaloga, dobre glazbe i plesa tu je i disko kugla koja stvara ugođaj noćnog kluba i uvlaći gledatelje u predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetski diskurs

    Umjetnička akademija u Osijeku: Jedan otkucaj, autorski projekt Hane Kunić (gostovanje u Centru za mlade grada Varaždina)

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Jedan otkucaj je sinteza mnogobrojnih motiva i izvođačkih tretmana tih poticaja, spojenih u asocijativan, gotovo poetski diskurs koji ipak nije u potpunosti uspio oblikovati tematski sloj, naznačiti i prenijeti gledateljima ono čega je taj diskurs izraz. Ipak predstava sa svim svojim izvođačkim kvalitetama, promiče kazališni jezik i kazališni tretman različitih motivskih odrednica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anamneza zapetljanog odnosa

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci: Ingmar Bergman, Jesenja sonata, red. Ana Tomović

    Predstavu karakteriziraju vrhunske izvedbe glumaca. Mira Furlan kao Charlotte briljantna je i kao samodopadna proslavljena pijanistica koja se hvali svojim profesionalnim i ljubavnim pothvatima, ali i kao majka koju prezire vlastita kćer. Marija Tadić uspjelo utjelovljuje istovremenu rezigniranu i žustru Evu, razapetu između  želja i stvarnih mogućnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksnost generacijskog identiteta

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: #Varaždin, autorski projekt Ksenije Zec i Saše Božića u suradnji s izvođačima

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    #Varaždin je predstava koja ostvaruje svoj cilj, identifikaciju te ima ciljanu publiku, čije su reakcije bile pozitivne. Time joj je osigurana recepcija, no šteta je što se realizacija nije mogla učiniti estetski ujednačenijom. Ipak, ni to nije učinilo #Varaždin nezanimljivim, pogotovo zbog aktualnosti tema o kojima progovara i brojnih, pojedinačno kreativnih prizora ...pročitajte cijeli tekst...

  • Probudi se Slavonijo

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Marija Jurić, Zagorka, Vitez slavonske ravni, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska dramska premijera još je jednom potvrdila visoku razinu cijelog pogona osječkog HNK-a. Vitez slavonske ravni neće nikoga ostaviti ravnodušnim kako zbog redateljskih, dramaturških, kostimografskih i scenografskih rješenja, tako i zbog ansambla te društveno angažiranog vapaja koji pokušava probuditi slavonski duh
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konfuzija u značenjima

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Eurokaz, Zagreb: Asja Srnec Todorović, Mrtva svadba, red. Natalija Manojlović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Ostavši između različitih značenja i ne potvrđujući nijedno, Mrtva svadba je predstava prilične konfuzije u značenjima, što je rezultiralo i variranjem u načinu i kvaliteti izvedbe, koja, ipak, nije bez zanimljivih trenutaka, posebno u crnoopernom dijelu, komunikaciji glazbe i scenskih događaja, unutar kojih i za koje se realizira
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nasilje naše svagdašnje

    HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, HAU Hebbel am Ufer (Berlin), Wiener Festwochen (Beč), Slovensko mladinsko gledališče (Ljubljana), Kunstfest Weimar, Zürcher Theater Spektakel i Internacionalni teatarski festival MESS (Sarajevo): Naše nasilje i vaše nasilje (nadahnuto romanom Estetika otpora Petera Weissa), red. Oliver Frljić

    Najveći teret predstave nose izvrsni glumci koji kroz svoje likove postuliraju sve ono što nas treba brinuti, ono o čemu bismo trebali razmišljati i što nas na kraju krajeva treba isprovocirati i barem natjerati da se zapitamo ima li života izvan naše zone udobnosti. Stoga ni u jednom trenutku predstave nije previše ugodno sjediti u kazalištu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sizifi kazališnog svijeta

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Luigi Pirandello, Šest lica traži autora, red. Olja Lozica

    Piše: Maja Dujmović
    Odlične glume u predstavi ne nedostaje. Redatelj, kojeg je odlično odigrao Pere Erenović, je tu poput medija koji zahtjeve likova prenosi na glumce, on je napadnut i rastrgan snagom kojom mu prilaze i obuzimaju njegov prostor, toliko da gubi nadzor nad svojim tijelom. Osim glume najsnažniji element predstave je scenografija Igora Vasiljeva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od lektire do aktualnosti

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Milan Ogrizović, Hasanaginica, red. Tamara Kučinović i ansambl predstave

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Hasanaginica u redateljskom viđenju Tamare Kučinović i ansambla predstave je zanimljivo djelo, a njegova je publika može interpretirati i proživljavati na različite načine, od drugačijeg predstavljanja lektirnog djela, do aktualnog komentara različitih socijalnih uloga i odnosa, dok ona, ostajući nenametljiva, funkcionira u svakoj od tih interpretacija ...pročitajte cijeli tekst...

  • Pristojno odrađen déjà vu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Živko Jeličić, Buža, red. Zoran Mužić

    Piše: Maja Dujmović
    Lako je smijati se Buži, ali njoj se nasmiješ kao starom prijatelju kojeg je uvijek lijepo vidjeti iako on više nema veze sa tvojim danas. Lijepo bi bilo da je istina ono što je intendant Goran Golovko u intervjuu izjavio da je Buža subverzivna. Ipak, smatram da Buža, nažalost, nije ni subverzivna ni provokativna. Ona je samo pristojno odrađeni déjà vu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava koja će dugo nasmijavati

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Anton Pavlovič Čehov, Olga Nikiforova, Švedska šibica, red. Dennis Azarov

    Redatelj Dennis Azarov uz svekoliku pomoć Olge Nikiforove posve se prepustilo Čehovljevoj misli da je pri kazališnom izvođenju njegova djela jednako važan redatelj koliko i glumac, pa se u toj od autora mu danoj slobodi igrao i razigrao. Švedska šibica je od male pripovijetke prerasla u veliku predstavu koja nasmijava time što ismijava stvarnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bljedunjava parodija krimi-komedije

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka, La Contrada – Teatro Stabile, Trst: Viola Veloce, Omicidi in pausa pranzo / Umorstva u pauzi za ručak, red. Paola Francesca Galassi

    Umorstva u pauzi za ručak su parodija i svaka je karikatura namjerna. Šteta je što parodiranje i ironiziranje nije konzistentno i što na trenutke djeluje bljedunjavo, jeftino pa čak i dosadno. Daleko bi efektniji dojam bio su u predstavi zadržani samo oni razrađeni dijalozi i scene koje su zaista imale učinka kod publike. Ovako je ukupni dojam pomalo mlak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvjetljavanje mračnog

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dalibor Matanić, Egzorcizam, red Dalibor Matanić

    Redatelj i dramaturg Dalibor Matanić je vrlo eksplicitnim scenama naglasio sve ono mračno u svojim likovima i predstavi te u tome možda i malo pretjerao u namjeri da ostavi jak dojam, u čemu je, valja i to reći, itekako uspio. Egzorcizam je dvosatna predstava koja se gleda u jednom dahu i koja će zasigurno, na ovaj ili onaj način, uzdrmati svakog gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambiciozno i provokativno

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Mihail Bulgakov, Majstor i Margarita, red. Selma Spahić

    Majstor i Margarita primjer je postdramskog kazališta u kojem se prožimaju različiti stilovi, teme, glazba igra bitnu ulogu, a zanemaren nije ni pokret. Zahtjevne glumačke uloge bile su više no korektno odrađene, a valja izdvojiti nastup Nataše Kopeč. Umjesto bavljenja vremenom Sovjetskog Saveza, naglasak je stavljen na današnje političke prilike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad na piru ostaneš gladan

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci i Kazalište Virovitica: Shakespeare pir, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Predstava nema dramaturški logičnu i opravdanu nit vodilju koja je sprovedena od početka do kraja nego se radi o kolažu scena. U takvom je konceptu teško reći nešto više o glumačkim ostvarenjima članova ansambla koji su se evidentno trudili opravdati svoju scensku prisutnost i pokazali veliku volju, želju i energiju, ali na tome je i ostalo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretencioznost koja rezultira vrsnošću

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Piere Palmade i Christophe Duthron, Bjegunke, red. Nenni Delmestre

    Bjegunke su nepretenciozna komedija koja je redateljskom impostacijom i glumačkom kreacijom upravo zbog nepretencioznosti rezultirala vrsnošću koja nadilazi zadanu veličinu. Riječ je o velikom kazališnom biseru malog dubrovačkog autorskog tima koji publiku danas dodiruje upravo tamo gdje je boli. U praznini vlastite svakodnevice... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razotkrivanje distanci

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Yasmina Reza, Bog masakra, red. Lea Anastazija Fleger

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Redateljska koncepcija Lee Anastazije Fleger postavlja Boga masakra u dnevni boravak čija je glavna odlika scenografska kreacija što udobnijeg i intimnijeg prostora, otvarajući tako prostor da se gradacije i razvoj sve veće i jasnije distance između realnosti i fikcije likova, a koja vodi prema destrukciji, očituje i u postupnoj destrukciji elemenata
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smiješno, ali…

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Richard Bean, Jedan čovjek, dva šefa, red. Radovan Marčić

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja ovosezonska premijera HNK-a u Osijeku nije na razini dosadašnjih predstava i prava je šteta da dobar tekst, ansambl s velikim potencijalom, glazba, scenografija, kostimi, sve ono što ovdje valja, nije pretočeno u kvalitetnu cjelinu. Čini se kako Marčić jednostavno nije imao snage, želje, volje ili smisla precizno posložiti kockice ove komedije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskrena životna priča muškarca

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Andrew Goffman, (Slučajni) Perverznjak, red. Goran Grgić

    Piše: Alen Biskupović
    Vladimir Andrić imao je najtežu zadaću jer je sat i pol izložen pogledima publike u kontinuirano brzom i energičnom ritmu u kojem se izmjenjuju tužni, sretni i apsurdni trenutci – i to je odradio izvrsno. Sve je bilo na mjestu – glas i govor, pokret, mimika, geste, vrlo dobro razrađen lik s puno karakternih nijansi koje se često smjenjuju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autorefleksivni projekt

    Teatro Verrdi, Zadar: Desnica: Igre proljeća i smrti (prema romanu Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice), red. Juraj Aras

    Piše: Mario Županović
    Arasova izvedba i gluma su fluktuacijskog karaktera i pokazuju suptilne promjene od izvedbe do izvedbe uz zadržavanje izrazite subjektivizacije samog izvođača prema romanesknom predlošku, čime Aras pokazuje autorefleksivni karakter cijelog projekta koji postaje dijelom i intimna seansa izvođača i autora sa samim sobom i s Desnicom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slaži mi, slagat ću ti

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Éric-Emmanuel Schmitt, Mali bračni zločini, red. Trpimir Jurkić

    Piše: Maja Dujmović
    Istina ili njezino zamagljivanje i pitanje kome uopće vjerovati, nameću se tijekom gledanja predstave. Ovu zabavnu misterij-dramu najviše će voljeti ljubitelji laganih krimića kojima ne smeta što i krimić teško opstaje ako nije začinjen ponekom raspravom o ljubavi i o tome kako održati na životu i ljubav i brak, a da pritom nitko ne umre
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzaludan trud

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: William Shakespeare, Macbeth, red. Matko Sršen

    U ovoj se predstavi, u kojoj nitko nije ono što jest, ili samo ono što jest, što je moglo biti intrigantno i kazališno provokativno, unatoč odličnim kostimima, glazbi i oblikovanju svjetla, dogodio veliki nesporazum i sa Shakespeareom i s kazalištem. Unatoč velikom uloženom trudu i energiji glumačkog ansambla sve se na sceni odigravalo tek kao pretjerana vika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dašak čarolije

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Richard Rodgers, Oscar Hamerstein, Moje pjesme moji snovi, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin

    Ivana Medić u ulozi Marie bila je pravo iznenađenje večeri. Ulogu je ostvarila pjevački i glumački odlično. Kao guvernanta doimala se opušteno, što je djelovalo i na dječji ansambl, tako da su evergrini poput Do, re, mi bili ne samo pjevački, nego i scenski uspjeli. Vladimir Tintor dao je cjelovito ostvarenje uloge kapetana Georga von Trappa, oca obitelji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istarski vampirski glamur

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Damir Zlatar Fray, Vampirska kronika Jure Grando, red. Damir Zlatar Fray

    Domišljati redatelj je i ovom prigodom koristio sve moguće i gotovo nemoguće alate ne bi li iznjedrio još jedan kazališni spektakl i u tome u potpunosti uspio. Vampirska kronika Jure Grando glasna je, sjajna, dramatična i upečatljiva predstava. Pompozna scena na kojoj dominiraju vizualni efekti, animirane video-sekvence ostavljaju bez daha, kao i blještavi kostimi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Benigna komedija

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Claudio Gnomus, Besplatni Wi-Fi, red. Zoran Mužić

    Piše: Mario Županović
    Gnomus se zaustavlja na površnoj razini karakterizacije likova u svrhu ostvarivanja situacijske komike kojoj je jedina svrha da zabavi auditorij benignim sadržajem i izmjenom dueta i terceta u kojima dominiraju geg i grimase. Glumci koje je Mužić režirao u ovoj lako probavljivoj komediji također su se uklopili u opći dojam ležernosti i benignosti kazališnog čina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svega toga ima i u našoj guberniji!

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Anton Pavlovič Čehov, Tri sestre, red. Nikola Zavišić

    Piše: Alen Biskupović
    Tri sestre osječkog HNK-a još su jedna uspješna predstava koja je ponovo dokazala snagu ansambla i sposobnost tog osječkog kazališne da se uhvati ukoštac s bilo kojim djelom iz svjetske dramske literature. Čehovljeve Tri sestre savršeno odgovaraju današnjoj situaciji u cijeloj Hrvatskoj, i u Osijeku, u kojem brojni građani uzvikuju: „U Dublin, u Dublin!“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Narativno prohodavanje

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Federico García Lorca, Dom Bernarde Albe, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Redatelju se očito nije previše upuštalo u karakterno-motivacijski postupak rada s ansamblom pa je režija svedena na narativno prohodavanje kroz dramski tekst, a rezultat toga je zanatsko odrađivanje projekta. Simbolički i psihološki bogat registar posve je nenaglašen, a andaluzijska strast primirena glumačkom ukočenošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • U frizeraju

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Robert Harling, Čelične magnolije, red. Barbara Rocco

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Treba izdvojiti kreacije Irene Tereze Prpić, koja je kao mlada Annelle uspjelo prikazala prijelaze koje taj možda i najsloženiji lik Čeličnih magnolija ostvaruje tijekom predstave te humorom, ponekad satiričkog predznaka, obojenu Ouiser Bouderaux Gordane Slivka. Dobro uigran ansambl predstave uz dinamičan tekst čini predstavu privlačnom ...pročitajte cijeli tekst...

  • Smijeh i nevelike aspiracije

    7. Tjedan smijeha Kerekesh teatra, Varaždin, 4. – 13. ožujka 2016.: Kerekesh Teatar, Varaždin, i Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean-Baptiste Poquelin Molière / Vladimir Gerić / Ljubomir Kerekeš, Očeš nečeš, doktor, red. Ljubomir Kerekeš

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Očeš nečeš, doktor predstava je funkcionalnih rješenja u slogu pučkog teatra, dopunjenog karikaturom i dosjetkom te sveopćom zbrkom kao izražajnim sredstvima, što je pozicionira kao nastavak dosadašnje prakse Kerekesh teatra u stvaranju predstava nevelikih aspiracija i komediografskog predznaka, koje kod publike uživaju veliku popularnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svevremena aktualnost

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Miroslav Krleža, Balade Petrice Kerempuha, red. Georgij Paro

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Balade Petrice Kerempuha snažna su predstava jakog naboja i želje za ostvarivanjem Krležinih Balada na sceni u svim elementima poetike i estetike njihovog autora, ujedno i suočavanje autorskog tima s vremenom sada i ovdje, u kojem djeluju i očituju se. Kazališno je to djelo koje ostaje dobra manifestacija suvremenog kajkavskog teatra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pospremljeni kaos

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Jean Cocteau, Strašni roditelji, red. Goran Golovko

    Piše: Maja Dujmović
    Ono što je uistinu strašno u predstavi koja govori o emocijama upravo je nedostatak emocija. Glumcima kao da nedostaje ljubavi dok vole i mržnje dok mrze, ostavljaju dojam kao da tek izriču emocije, ne uspijevajući ih uvjerljivo proživjeti. Rijetki su trenuci u kojima se gubi taj osjećaj hladnoće, dodatno naglašen jednostavnom scenografijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glumci spašavaju predstavu

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Nevenka Nekić, Slučajno prijateljstvo, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Sve u svemu vinkovačka premijera Slučajnog prijateljstva neće biti jedna od predstava za pamćenje, ali je vrijedi pogledati zbog kreacije Vladimira Andrića koji je iz sebe u ovako teškoj situaciji izvukao dvjesto posto energije i umijeća te stvorio lik koji istovremeno i volite i mrzite, držeći pozornost usprkos nelogičnosti izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspio pokušaj

    Teatar umjetnosti – TOFA, Pula i Teatar Rubikon, Rijeka, u partnerstvu s Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula: Zvonimir Peranić, Jabuka, red. Zvonimir Peranić

    S obzirom da vizualno nije nimalo atraktivna te uz glazbu nudi jedino video-projekciju, ova bi predstava možda imala više smisla da je postavljena u kinodvorani. Stoga je jedino što preostaje zatvoriti oči i slušati Isabelinu svirku koja, koliko je to uopće moguće, spašava stvar. Bez te zvučne kulise Jabuka bi bila čisti amaterski pokušaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brza izmjena duhovitih replika

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Kazališna družina Glumci u Zagvozu: Florian Zeller, Istina, red. Danko Ljuština

    Mlikota je sjajan kao Miki, naivan muškarac koji ima dvostruke standarde. Je li istina precijenjena ili joj se pak treba prikloniti jer se svaka laž na kraju otkrije – pitanje je na koje gledatelj neće dobiti izravan odgovor, no to i nije toliko važno. Ono što jest važno je da su gledatelji više od sat i pol uživali u duhovitim replikama i njihovoj brzoj izmjeni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spomen duše grada

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Rade Jarak, Duša od krumpira, red. Ozren Prohić

    Piše: Davor Mojaš
    Koregrafirani kadrovi skupnih slika, izdvojeni lirski prizori, precizno raspoređeni susreti zatečenih protagonista koji slažu svoje sudbine u križaljci Jarkove dubrovačke priče u ne slučajno otvorenim bremenitim stranicama spomenra Grada. U teatarskom zagovoru koji ne podrazumijeva ravnodušnost. Sve su to neki od mogućih kodova predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svi u kupe

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Elvis Bošnjak, Kašeta brokava, red. Nenni Delmestre

    Piše: Maja Dujmović
    Smještena u Split Kašeta brokava svojevrsna je oda gradu i malim ljudima koji ga čine. Odlična izvedba starijeg dijela ansambla nadomješta i neke nedostatke koje nam donosi ovaj njegov mlađi i neiskusniji dio. Kašeta brokava svidjet će se posebno onima koji traže laganu zabavu jer problem koji tematizira pretežno komično razrađuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ćaćini grdelini

    Hrvatsko narodno kazaliste Split: Ante Tomić, Čudo u Poskokovoj Dragi, red. Mario Kovač

    Piše: Maja Dujmović
    Kovačeva vizija Čuda u Poskokovoj Dragi svakako je vrijedna gledanja: scenografski jednostavno, ali zanimljivo odrađena, energična, pametna, na momente čak i vrlo elegantna, pogotovo sa kostimografske strane, te suptilna, ova predstava je pravo osvježenje. To je komedija koja će vas uistinu nasmijati i u kojoj je lako uživati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priče o čovječnosti

    Umjetnička akademija Split i Hrvatsko narodno kazalište Split – Scena mladih: Siniša Glavašević, Priče iz Vukovara, autorski projekt Pere Eranovića

    Piše: Maja Dujmović
    Velik je to zalogaj za mladog glumca, upustiti se u režiranje i izvedbu teksta koji je, daleko od dramskoga – pjesnička kontemplacija jedne velike duše i bistra uma – oslanjati se pritom na samog sebe i na komunikaciju sa publikom, a pritom ne upasti u zamku jednoličnosti i uspjeti stvoriti dramsku napetost. Na tome treba čestitati Peri Eranoviću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno razrađeno

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sam Bobrick, Davež, red. Stojan Matavulj

    Piše: Maja Dujmović
    Pohvaliti treba glumačku izvedbu Marka Makovičića koji je u ulogu Daveža kao jedinog kompleksnog lika trebao uložiti puno energije, okretnosti i brzine da bi ga uspješno interpretirao te je u tome uistinu uspio. Goran Malus i Iskra Jirsak zbog plošnosti svojih likova nisu imali priliku iskoristiti veliki dio svog glumačkog potencijala
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Afirmacija temeljnih vrijednosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Janko Matko, Moć zemlje, red. Želimir Mesarić

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska dramska premijera HNK-a u Osijeku važna je s nekoliko aspekata. Prvo i najvažnije radi se o kvalitetnoj predstavi koja će zasigurno biti hit za široki raspon dobnih skupina – od adolescenata do onih najstarijih. Osim toga, mladi glumci predstavili su se u najboljem mogućem svjetlu, dokazujući kako se isplati dati im povjerenje i investirati u njih ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za škrinjicom

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean­-Baptiste Poquelin Molière, Škrtac, red. Vinko Brešan

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean­Baptist Poquelin Molière, Škrtac, red. Vinko BrešanGlumačke kreacije oblikuju se u okviru dobro poznatih tipova, što se pokazuje dobrim u ostvarivanju komičnog elementa predstave. Molière se tako po tko zna koji put pokazao kao bard komedije, čiji tekstovi rezoniraju jednako dobro u svakom vremenu, bivajući britkom satirom, odličnom zabavom i galerijom umješnosti građenja komičnog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Javna kuća vlasti

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Feđa Šehović, Kazin, red. Ivica Kunčević

    Piše: Davor Mojaš
    Vješto dramatizirajući roman Ivica Kunčević. vrsni znalac mentaliteta i podneblja, osjeća Dubrovnik i režira komediju koja i nježno, kritički i duhovito komentira njegovu sudbinu. Kazin je komedija kojoj je moguća kurtizanska povjesnica grada zapravo povod za detektiranje i ismijavanje onog drugog kazina, političkog i moralnog nereda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pilići i nojevi

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka i La Contrada – Teatro Stabile di Trieste: Aram Kian, Zoran e il cane di porcellana / Zoran i pas od porculana, red. Andrea Collavino

    Stefano Bartoli dobro je utjelovio ukočenog i izoliranog mladića željnog ljubavi i društva. Njegovu gospođu nonu  igra Elvia Nacinovich koja sjajnom interpretacijom tvrdoglave, uporne, stroge i prefrigane starice, nosi čitavu predstavu. Eugenio Allegri izvrstan je kao usamljeni i uporni liječnik, a stilom glume pomalo podsjeća na Roberta Benignia
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretnciozna veselica

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik, Jasen Boko, Mate s onoga svita, red. Zoran Mužić

    Piše: Davor Mojaš
    Ima tu i kabaretskih zaigranosti, znanih viceva, prepričanih dosjetki, potrošenih dnevnih aktualnosti, lokalnih prepoznavanja, citiranih frivolnosti, namjernih dociranja i scenskih spoticanja, groteske, karikature ali i zaokruženih prizora pa i dosljednih glumačkih minijatura koje uspijevaju povezati i usložiti povremene raspršenosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Statična režija životnog teksta

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Elaine Murphy, Malo blago, red. Tomislav Pavković

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Unatoč trudu glumica, koje monologe uspijevaju učiniti dinamičnima i zanimljivima, u gotovo dvosatnom trajanju odabrani se pristup nije pokazao najboljim. Tome nisu pridonijele ni statična režija i scenografija Tomislava Pavkovića, obilježene krajnjom rudimentarnošću triju stolaca na kojima glumice sjede tijekom cijele predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začudna glumačka poslastica

    Umjetnička akademija u Osijeku, HNK u Osijeku, Veleposlanstvo Republike Poljske u Republici Hrvatskoj i Poljsko kulturno društvo Mikolaj Kopernik: Stanisław Ignacy Witkiewicz, Majka, red. Jasmin Novljaković

    Piše: Alen Biskupović
    Zajednički projekt hrvatskih i poljskih ustanova možda neće najbolje sjesti publici s obzirom na poetiku i estetiku, međutim glumačke kreacije sudionika i način na koji je Novljaković upakirao i prezentirao Witkiewiczev izvornik, svakako su najbolji način za upoznavanje s poljskim autorom i povod za preporuku ove začudne glumačke poslastice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj u tami

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Hrvatsko narodno kazalište Split: Juan Mayorga, Umjetnost intervjua, red. Nenni Delmestre

    Piše: Maja Dujmović
    Najdojmljiviju ulogu ostvarila je Jasna Ančić kao baka Rosa, čija je priča okosnica radnje. Rosino kazivanje te očito nerazumijevanje, ali i znatiželja prema tehnologiji te spoj glume pred kamerom sa iskrenošću riječi omogućili su Jasni Ančić da obilježi predstavu i odličnim portretiranjem starosti – sa svom komičnošću i tragičnošću koju ona nosi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga riječi

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb, 18. lipnja – 2. kolovoza 2015: Hrvatsko narodno kazalište Split, Roland Schimmelpfennig, Idomenej, red. Rene Medvešek

    Piše: Zvjezdana Balić

    Glumci su odradili sjajan posao te se istaknuli kao tim, unatoč briljantnim pojedinačnim prinosima svih. Rene Medvešek je i ovom predstavom pokazao kako se reduciranim scenografskim prostorom i velikim naglaskom na glumačku bravuru i dojmljiv tekst može napraviti odlična predstava kojoj nisu potrebna nikakve dodatne egzibicije i dekoracije ...pročitajte cijeli tekst...

  • Između Orwella i satire

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, George Orwell, Životinjska farma, red. András Urbán

    Piše: Tomislav Kurelec
    Agresivnost koja pršti sa scene ponekad narušava praćenje smisla izvedbe, posebice kada ne baš dojmljive songove zagluši neizdrživa buka lupanja po praznim bačvama. U tome se gubi nijansiranost koju Orwellov tekst nudi, a niti ne naslućuje što bi trebalo ukazivati da je zlo imanentno svakom društvu, a ne samo komunističkoj diktaturi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bastardni žanrovski oblik

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Nepoznati autor, Mislibolesnik ili Hipohondrijakuš i Marc Antoine Charpentier, Le Malade imaginaire, red. Ozren Prohić, dir. Saša Britvić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Želja za ispisivanjem povijesti kazališnog života prisutna je u ovoj predstavi možda i više od kreativnog autorskog procesa te utječe na oblikovanje i koncepciju predstave, koja je svojevrsni povijesni pregled utjecaja i katalog praksi koje su emanirale u kazališni život kajkavskog Varaždina u nekim razdobljima njegovog dugog razvoja ...pročitajte cijeli tekst...
  • O pjesniku i o gradu

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Milan Milišić, Kad je Bog stvarao Dubrovnik, red. Matko Sršen

    Piše: Davor Mojaš
    Sršen usložnjava mrežu likova koji se povremeno iscrpljuju u vlastitim snalaženjima i rastrgnutim nitima alibija koji ih drže na okupu. Iako naslovljuje predstavu pjesnikovom poemom, isuviše je malo Milišićeve poezije ili drugih njegovih stihova, pa možda i zapisa. Napokon, od šest dijelova poeme, nedovoljno ih je, i doslovno, izgovoreno na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nemaštovita reciklaža

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Branislav Nušić, Sumnjivo lice, red. Olja Đorđević

    Piše: Alen Biskupović
    Olja Đorđević imala je preduvjete za dobru predstavu – zahvalan i dobar tekst i sjajan ansambl.  Odlučivši se na gotovo doslovno kopiranje vlastite režije neuspjela vodvilja Buba u uhu iz 2011. godine, komediju je pretvorila u farsično-burlesknu formu i odbacila mogućnost isticanja glumačkog umijeća i poentiranja satiričkog kod Nušića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad stolci polete

    Gostovanje: Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Edward Albee, Virginia Woolf, red. Damir Zlatar Frey (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu, 26. svibnja 2015.)

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Virginia Woolf je dvosatna predstava koja ne staje ni na trenutak nego se stalno nalazi u procjepu psihe i navodne realnosti, a zapravo iluzije likova, predstava koja neprekidno otvara pitanja i neuralgične točke svojih aktera, ali i društva u kojem se oni nalaze, ne nudeći pritom katarzu koja bi zatvorila krug i tako onemogućila prelijevanje propitivanja sa scene u gledalište ...pročitajte cijeli tekst...

  • Dio kolektivnog sjećanja

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, VRUM performing arts collective, Zagreb, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Andri Beyeler, The killer in me is the killer in you, my love, red. Sanja Tropp Frühwald i Till Frühwald

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    The killer in me is the killer in you my love univerzalna je koliko i lokalna, postavljena na dvije paralelne razine, od kojih se jedna odigrava uživo na sceni, dok je druga na videu gotovo jednako važna i čini drugi, nedjeljivi scenski prostor. Nažalost, složenost tematskih i izvođačkih razina nije dokraja dobro pretočena u scensko zbivanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije stvarnosti

    Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Dubravko Jelačić Bužimski, Noćna igra s Jesenjinom, red. Jasmin Novljaković (u Teatru na Trešnjevci Centra za kulturu Trešnjevka, Zagreb)

    Piše: Zvjezdana Balić

    Oboje interpreta odlično se snašlo u dvostrukim ulogama. Jakov Bilić gotovo neopazice prelazi iz jednog u drugi lik i izvrsno se snalazi u scenskom prostoru, a Franka Klarić dojmljiva je u obje uloge. Suptilno prepletanje dviju stvarnosti i vrlo dobar tekst Dubravka Jelčića Bužimskog ono su što ovu predstavu čini solidnim ostvarenjem ...pročitajte cijeli tekst...

  • Pretjerana teatralnost

    Gostovanje: Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Dalibor Matanić, Thelma & Louise, red. Dalibor Matanić (u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Thelma i Louise je predstava koja se prvenstveno bavi tragičnim položajem žene u suvremenom svijetu, dok su joj u drugom planu životnost i psihološka uvjerljivost likova za koje je bitna prepoznatljivost svakodnevnog govora. Međutim u naglašeno teatraliziranoj Matanićevoj predstavi ona potpuno odudara od konteksta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dostojno jubileja

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Hrvatsko narodno kazalište Split: Juan Mayorga, Umjetnost intervjua, red. Nenni Delmestre

    Piše: Mario Županović
    Jasna Ančić je kao dementna starica odigrala jednu od svojih najboljih rola u zadarskom kazalištu pokazujući da se ipak isplatilo svečarsko traženje prikladne uloge za obilježavanje četrdeset godina njezine karijere. Režijski i izvedbeno to je čista uloga. Svakako treba pozdraviti programski pomak u smjeru suvremenog dramskog pisma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Po mjeri skrojeno

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Luko Paljetak, Šmigalove furbarije, red. Joško Juvančić

    Piše: Davor Mojaš
    U dobro izbalansiranoj podjeli ujednačenih prinosa, zanimljivih osobnosti i koncentrirana sudjelovanja u ovoj dubrovačkoj glumačkoj galeriji frančezrije koja docira smijeh ali ne i poruke. Ovo je predstava koja računa na glumce koji su se, svaki na svoj način, odazvali takvom redateljskom izboru, alibiju i pozivu a, možda, i izgovoru
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Muke po kazalištu

    Gradsko kazalište Požega: Damir Mađarić, Glumice u zagrljaju, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska premijera Gradskog kazališta Požega temelji se na pomalo nedorađenom i dramaturški nesigurnom tekstu izrazito pesimističnog tona, Razlog zbog kojeg će drama polučiti veći uspjeh kod publike nego što je zaslužila je dvojac Vlasta Ramljak – Sandra Lončarić Tankosić. Njih dvije vladale su scenom u svakom aspektu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Životu usprkos

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci, Umjetnička akademija, Osijek, Teatar 054, Osijek: Želimira Periša, Četiri priče: Žene, red. Roberta Raponje

    Piše: Alen Biskupović
    Četiri priče: Žene u aranžmanu iskusnog redatelja i četiri mlade glumice nepretenciozna je i dobra predstava koja progovara o sudbini žena vodeći publiku kroz smiješne i tragične situacije, bolje i lošije dane, nadu i propast – život u njegovoj srži. To su obične žene sa svakidašnjim problemima s kojima se suočavaju svaka na svoj način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prerastanje okvira

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, Tomislav Zajec, Svinje, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Obučeni u krinoline i s baroknim šminkanjem, napadno bijela lica, dvojica glumaca potpuno dominiraju scenom u nizu koreografskih ostvarenja, realiziranih vrlo energično i s pravim osjećajem za mjeru između groteske, ozbiljnosti i karikature. Upravo karikaturalnost likova sestara Ibru je pokazatelj kvalitete i osjećaja za mjeru dvojice glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začarani krug

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Lydia Scheuermann Hodak, Eva nije Adam, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Adam nije Eva duboko je emotivna i snažna predstava. Istovremeno tematizirajući aktualnosti poput braka kao institucije, zlouporabe znanosti i tehnoloških dostignuća, ali i esenciju ljudskog bića sa svim manama i vrlinama te problematičnost veze dvoje ljudi bez obzira na spol, predstava je aktualna u svakom pogledu te je svakako treba vidjeti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uljepšani Harms

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Daniil Harms, Harmsijek, red. Mario Kovač

    Piše: Alen Biskupović
    Harmsijek je zanimljiv i aktualan repertoarni iskorak (i formom i sadržajem). Bolno aktualna i suvremena predstava upire prstom upravo tamo gdje najviše boli. Šteta samo što Harms nije proveden do kraja te su u strahu od vlastite publike odlučili ublažiti apsurdnost banalnim humorom i šalama na prvu u evidentnom strahu od odbijanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvoslojna satira

    Teatar Ludens, Koprivnica: Billy Van Zandt & Jane Milmore, U tom mailu piše, red. Dario Harjaček

    Piše: Ana Fazekaš
    Režija Darija Harjačeka temelji se na jednostavnim postupcima i jasnim vizualnim kompozicijama, koje imaju za cilj dinamizirati uprizorenje. U okvirima zabavnog kazališta predstava je dobro odrađena, temeljna ideja dramskog predloška je zanimljiva i aktualna pa ako duhovitostima nedostaje originalnosti, glumačka igra to uspješno nadoknađuje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neiskorištene mogućnosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Henrik Ibsen, Hedda Gabler, red. Kesnija Krčar

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Hedda Gabler nudi snažne mogućnosti interpretativnog razvoja i scenskog života no varaždinski autorski tim to, nažalost, nije do kraja prepoznao, tako da je njihova predstava, iako nije loša, ostala posvema, kako bi rekli aristotelovci, „u srednosti“. Glumci su se dobro, snalazili pri čemu Hana Hegedušić kao Hedds Gabler u ključnim trenucima korektna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na dubrovačku složeno

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Matko Sršen, Na Sveta tri kralja (inglezarija prema Shakespeareu), red. Ivica Kunčević

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Ivica Kunčević ostvaruje zaigranu i veselu predstavu koja nekim svojim rješenjima prepoznaje karaktere i preispituje posebnosti podneblja. Uigran, ujednačen i raspoložen dubrovački glumački ansambl osvježen je vrsnim prinosima gostujućeg glumačkog trojca koji je bitno obogatio predstavu otvorivši joj nove rukavce
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U realnom vremenu

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac

    Piše: Zvjezdana Balić

    Sve u tri zabavna je predstava koja se ističe brojnim prilično promišljenim crnohumornim situacijama, odličnom glumačkom izvedbom dviju mladih glumica te zanimljivim pokretačem cjelokupne radnje. Ova predstava još jednom dokazuje kako za kvalitetne projekte nisu neophodna velika kazališta, nego tek nekoliko dobro realiziranih ideja ...pročitajte cijeli tekst...

  • Slabo u svim aspektima

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Miroslav Međimorec, Hrvatski emigranti, red. Miroslav Međimorec

    Piše: Alen Biskupović
    Hrvatski emigranti mogli su pružiti mnogo. U priči se otvarao prostor za dvije razine prepoznavanja – aktualnu političnost i socijalnu dimenziju Rudija i Ivana što se dalo iskoristiti za društvenu kritiku, empatiju, prepoznavanje, duhovite trenutke… Međutim, slabosti u dramaturgiji, režiji i kreacije glavnih aktera uzele su svoj danak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sonata za obiteljsku baštinu i neimaštinu

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Slavko Kolar, Svoga tela gospodar, red. Georgij Paro

    Piše: Želimir Ciglar
    Ttreperavost Hane Hegedušić u ulozi Rože i njezina stalna dinamika inzistiranja na psihološkom realizmu lika – potresni su. Ona svoj lik rastvara kao latice cvijeta. Iva, pak, u tijelu i duhu Jana Kerekeša dječački je emotivno uskraćena osobnost. Georgij Paro ponovo je pokazao kako kajkavština kajkavci i dalje imaju u svom jeziku potenciju za stvaranje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upornost teatralnog provincijalizma

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Émile Zola, Thérèse Raquin, red. Jasna Ančić, Vinko Radovčić

    Piše: Mario Županović
    Glumačka izvedba Vinka Radovčića i Žane Bumber boluje od naglašenog preglumljivanja. Unatoč najavama, u izvedbi nije bilo ni „velike psihološke“ ni „velike fizičke“ studije kako ju je sam Zola nazvao, nego ponajprije velike redukcije i velike dosade djela pripremljenog, režiranog i odigranog u maniri uprizorenja lektire ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krleža po Svibenu

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Miroslav Krleža, Krleže Miroslava Vučjak ili Vučjak (Krašimira Horvata), red. Zlatko Sviben

    Piše: Alen Biskupović
    Svibenov Vučjak velik je i zahtjevan projekt koji plijeni pozornost kompleksnošću, vizualnim i auditivnim rješenjima te trudom htijenjem, znanjem i vještinom svih sudionika pa unatoč redateljskoj ambiciji koja je rezultirala nesvakidašnjim trajanjem i suvišnim elementima drži pozornost od početka do kraja te je predstava koju svakako valja pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glumac vjeruje redatelju...

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca , Rijeka: Oliver Frljić – Marin Blažević, Hrvatsko glumište, red. Oliver Frljić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Zanimljiv je način na koji redatelj Frljić i dramaturg Blažević slažu prizore na rubu prema kiču, patetici. Na rubu prema trenutku u kojem je gledatelju svega previše, nasilja, golotinje, crnila, buke, dokumenata, simbola... ali zapravo granicu nikada ne prelaze. Osmeročlani glumački ansambl Hrvatske drame dao se bezrezervno redatelju i konceptu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glas iz mraka

    Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Marijan Gubina, 260 dana, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Kreacija Aljoše Čepla ugodno je iznenađenje. Siguran i koncentriran od početka do kraja, Čepl je uvjerljivo predstavio lik desetogodišnjaka ne zapadajući u zamke infantilnosti. Tatjana Bertok Zupković neponovljiva je i nezamjenjiva u svojim transformacijama, vještini govora, glasa i ekspresijama lica koje govore više od tisuću riječi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spuštanje kvalitativne ljestvice

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Lino Carpinteri i Mariano Faraguna, I botoni de la montura / Puci z monturi, red. Giorgio Amodeo; Tit Makcije Plaut, Le fatiche di Pseudolus / Pseudolusove muke, red. Giovanni Battista Storti

    Piše: Tatjana Sandalj
    S ove dvije predstave anasmbl se „vraća... komediji karaktera i zapleta, političkoj satiri, pa time i svojoj vjernoj publici“. Što to znači? Je li ta publika konzervativna, nesklona inovacijama, fizičkom teatru? Postoji li problem s odzivom publike, pa joj se treba umiljavati? Ili je problem ipak u kvalitativnoj letvici koju su putem ne samo spustili nego i ispustili ...pročitajte cijeli tekst...
  • I za najgladnije

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Olja Lozica, Gozba, red. Olja Lozica

    Piše: Andreja Rambrot
    Glumačka energija deseteročlanog ansambla je iznimna. Igranje podsjeća na vježbe Stanislavskog. Nekoliko je vrlo životopisnih trenutaka među kojima valja zdvojiti one vezane za glumljenje goluba ili oponašanje golubijeg glasanja i leta. Svim je interpretima predstava, rekli bismo, sjela, a Matija Kezele i Marinko Prga su oduševili
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zagovor crnih klaunova

    Gradsko kazalište Marina Držića Dubrovnik / Kazalište PlayDrama, Split: Daniil Harms, Nalik na tikvu, red. Goran Golovko

    Piše: Davor Mojaš
    Goran Golovko u do kraja glumačkoj predstavi slaže razigrani mozaik odabranih Harmsovih proznih etida slijedeći njegove apsurdne odraze tame i strahova malog čovjeka, uzaludnost njegovih žudnji, stvarnih strahova, ali i boli i ljubavi zavijene u očuđene slike koje povezuju naizgled nemotivirani i nelogični slučajevi koji ignoriraju vrijeme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svjesno kontra mainstreama

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ivan Antun Nenadić, Prikazanje muke Isusove, red. Ivan Leo Lemo

    ukupni rezultat prve ovogodišnje dramske produkcije dubrovačke kazališne kuće predstava je koja je konzistentna, a glumački uvjerljiva. U ulozi koja je od njega zahtijevala prodoran muk, Mijo Jurišić odigrao je Isusa, svevši pritom interpretaciju tek na sugestivan scenski pokret, kojim je dojmljivo utjelovio puninu Kristove božanske i ljudske naravi ...pročitajte cijeli tekst...
  • U oceanu nedorečenosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Dubrovačke ljetne igare, Hrvatsko društvo pisaca: Nekoliko zamišljenih prizora prema romanu Alessandra Baricca Ocean more, red. Mani Gotovac

    Piše: Andreja Rambrot
    Glumci su vrlo dobro odigrali su svoje uloge, pridavši svakom liku šarene karakterne osobine koje su splele opipljive živote. Prvi i drugi dio sasvim su oprečni, no teško spojivi. Pitamo se, nismo li možda nešto prespavali i probudili se u nekoj drugoj predstavi, u drugom stilskom razdoblju. Nedorečeno, osobito jer je riječ o iskusnoj Mani Gotovac
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simpatije i slabosti cjeline

    Kazalište Virovitica, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Tit Makcije Plaut, Ćup, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos problemima koncepta, dio ansambla uspio je iz sebe izvući ono najbolje pa su tako Mladen Kovačić i Igor Golub iznijeli zanimljive i uvjerljive likove koji su zaokupljali pažnju publike i bez kojih bi predstava ostavila puno slabiji dojam. Kovačić je usprkos pozornost plijenio energijom, pokretom, glasom, govorom i brzim i čestim izmjenama u liku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksno scensko djelo

    Kazalište Ulysses, Brijuni, Splitsko ljeto: Sprovod u Theresienburgu, red. Staša Zurovac

    Kruna svega je nevjerojatni Ozren Grabarić u ulozi pukovnika Mihajla pl. Warronigga. Odlikuju ga istančanost i lakoća izvedbe te nepretenciozna ekspresivnost. Snažnog intelekta i visoke koncentracije nepogrešivo manipulira svim kazališnim strukturama. Njegove pjevačke, glumačke i plesačke sposobnosti zaokružuju i drže djelo na okupu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svevremenost pozitivnih emocija

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Paul Claudel, Navještenje, red. Branka Cvitković

    Piše: Alen Biskupović
    U predstavi u kojoj su glumci doslovno izloženi pogledima, u kojoj se na sceni ne čuje ništa osim finesa u govoru i glasu, u atmosferi koja je nabijena emocijom, izmjenama dirljivih trenutaka sreće i nesreće te dubokom duhovnošću, ansambl se različito snašao. Ponajbolja ostvarenja napravili su Davor Panić, Maja Lučić i Tatjana Bertok Zupković ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nijansiranje ljubavi

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Miroslav Krleža, U agoniji, red. Joško Juvančić

    Glumački ansambl odlično je odgovorio traženjima redatelja. Frane Perišin bio je snažan barun Lenbach, Vladimir Posavec Tušek izvrstan kao dr. Ivan pl. Križovec, a prava glumačka zvijezda predstave bila je Jasna Jukić (Laura Lenbach) u prekrasnom nijansiranju ljubavi i potresnom inzistiranju na pravoj riječi što je uzaludno traži od ljubavnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pokušaj ukrašavanja ispraznosti

    38. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, 3. – 21. lipnja 2014.: Hrvatsko narodno kazalište Split, Irena Škorić, Libreto, red. Saša Broz

    Piše: Tomislav Kurelec
    Da bi Libreto s ne osobito originalnom radnjom i banalnim dijalozima bar donekle mogao zainteresirati gledateljstvo bile bi neophodne odlične glumačke interpretacije. Mogućnost provokativnosti žešćim erotskim scenama izbjegnuta je redateljskim postupkom pa konačni domet praizvedbe i nije mogao biti više od pokušaja blistavog pakiranja praznine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Apsurd kao ljudska egzistencija

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Albert Camus, Nesporazum, red. Dario Harjaček

    Težnja redatelja Darija Horjačeka da očisti i oguli sve Camusu tijekom godina i desetljeća dodjeljene egzistencijalističke nakane, rezultirala je izvrsnom predstavom Kazališta Marina Držića prepunom suvremenih slutnji, strahova i osjeta nemoći i nemoćnosti čovjekova izbora u svijetu u kojem je izvjesna samo izmjena sunca i tame
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otključana vrata interpretacija

    Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Luigi Lunari, Čekaonica d.o.o., red. Ivana Peroš

    Piše: Olivera Radović
    Energični i zaigrani glumci vrlo su uspjelo dočarali oprečne karaktere likova, njihovu interakciju i međusobne utjecaje. Na scenu su kročili kao uobličenje stereotipa, ali su, bez pretenzija za psihološkim zaokruživanjem, ipak kreirali žive i upečatljive likove. Najbolji je bio Peđa Gvozdić (Kapetan) zbog najodmjerenijeg i najuvjerljivijeg glumačkog izraza ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak sa stilom

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Lav Nikolajevič Tolstoj, Ana Karenjina, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Alen Biskupović
    Ana Karenjina je uspješan projekt koji je pokazao da je za kvalitetno ostvarenje nužan timski rad, kvalitetan ansambl i međusobno uvažavanje svih sudionika i elemenata izvedbe. Svojom kvalitetom i obimom ova se premijera svrstava u rang višestruko nagrađivanog Unterstadta, dokazujući kako uspjeh te predstave nije bio slučajan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na pola puta do novog kontinenta

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka (u koprodukciji s Gradskim dramskim kazalištem Gavella, Zagreb) Franz Kafka, Amerika, red. Janusz Kica

    Piše: Tatjana Sandalj
    Kafkin klasik pretočen je u dva i pol sata kazališne igre koja je ostala na pola puta između slapstick komedije i drame. Kao da se autori nisu mogli odlučiti što bi od onog što im je Kafka ponudio naglasili: humoristične elemente ili kritiku liberalnog kapitalizma. U glumačkom ansamblu valja izdvojiti Živka Anočića u glavnoj ulozi Karla Rossmanna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Reflektor uperen u tamnu mrlju

    HKD Teatar, Rijeka: Oliver Frljić, Aleksandra Zec, red. Oliver Frljić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Evociranje dječje žrtve emotivno dira, racionalniji među nama očekuju od Frljića oštriju političku oštricu. U situaciji u kojoj je dolazak na predstavu postao iskazom političkog stava, na sceni politike nije ni trebalo. Najgore od svega je što će se agresivni monolozi s početka predstave nastavljati i dalje, a ni naši ni njihovi predstavu neće pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mnogostruka lica ljubavi

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ljubomir Kerekeš, Ljubaf, red. Ljubomir Kerekeš

    Piše: Andreja Rambrot
    Glumci su toliko srasli sa svojim ulogama da bismo mogli reći da je djelo za njih pisano. Izdvojila bih Hanu Hegedušić koja je u ovom ostvarenju briljirala. Njezina moć preobrazbe iz uloge u ulogu naprosto očarava, a ovom je ulogom, čini se, kulminiralo sve dosad usvojeno. Uspješnom nizu autorskih predstava Kerekeša starijeg pridružila se i Ljubaf ...pročitajte cijeli tekst...
  • Drukčiji poredak

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Anton Pavlovič Čehov, Višnjik, red. Boris Kobal

    Piše: Andreja Rambrot
    Iako je predstava zadovoljila po svim osnovnim kriterijima, ipak nedostaje ona završna nit koja bi izazvala oduševljenje. Lako je steći dojam su joj ciljana publika varaždinska gospoda iznad 60 godina.  Sa još pokojim modernijim elementom, uz već korišteni svima razumljivi jezik (riječ je o 20. stoljeću), mogao bi se proširiti krug zainteresiranih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh koji prepoznaje slabosti

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Zajedno (prema filmskome scenariju Lukasa Moodyssona), red. Matjaž Latin

    Piše: Tatjana Sandalj
    Riječki Zajedno nije građen na gruboj provokaciji, iako izazova konvencionalnom društvenom ukusu ne nedostaje. Komično se ne bazira na gegu nego na satiri, ironiji i sarkazmu. Smijeh izaziva prepoznavanjem slabosti, a čovjek koji se smije svojim nedostacima lakše će ih prihvatiti. Našlo se tu prostora i za smijeh na vlastiti račun
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Apsurdni brodolomnici

    Scena Sisak, Sisak: Slawomir Mrožek, Na pučini, red. Tihomir Kosić

    Piše: Olivera Radović
    Predstava je podređena jačini teksta, a glumačka izvedba bila je kadra nositi se s tom snagom. Kako su likovi bivali jasniji i zaokruženiji, glumci su se u ulogama sve bolje snalazili. Živopisni likovi učinili su da u ovoj dosljedno sprovedenoj mješavini komičnog i tragičnog, prevlada humor i učini predstavu pitkom i dopadljivom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život je neprestana borba

    Gradsko kazalište Zorin dom , Karlovac: Peđa Gvozdić, Giulio Settimo, Ivan Ćaćić, Alen Čelić, Zlatne rukavice, red. Peđa Gvozdić, Giulio Settimo

    Piše: Ana Fazekaš
    Izvođači naizgled s lakoćom odrađuju izvedbu koja je od početka do kraja bogata aktivnostima, ostavljajući dojam da se pritom iskreno zabavljaju, što je zarazno i za ovakvu predstavu od velike važnosti. Predstava je nepretenciozna i zabavna, a uspjeh kod ciljane publike postiže zbog dinamičnosti i audiovizualnog bogatstva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opravdano znova

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Bogi Ivač znova (prema motivima srednjevjekovnih francuskih farsi nepoznata autora), red. Ljubomir Kerekeš

    Piše: Andreja Rambrot
    Ansambl igra vrlo živo, u savršenom dijalektalnom izričaju, čemu pridonose rodni kajkavski (za većinu glumaca) izričaj, ali i zrelost glumaca i prethodno iskustvo većine u istome djelu. Iako su svi odlični u glumačkom izričaju, valja izdvojiti Jana Kerekeša koji je opravdao povjerenje svoga oca redatelja, kao i izvedbu novog Bogog Ivača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno začinjena zabava

    Scena Gorica, Velika Gorica: Antun Šoljan, Romanca o tri ljubavi, red. Tomislav Pavković

    Piše: Maja Dujmović
    Mladi glumci Ana Majhenić, Mia Biondić i Ivan Glowatzky pod budnim i mudrim okom kazališnog veterana i Kapelana Pera Juričića, zaigrani su, energični i duhoviti. No, nisu se stopili sa likovima. Koliko god njihova gluma bila živahna, strastvena i snažna, ne uspijevaju prenijeti i povezati emocije na kojima se djelo i predstava grade
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Splet okolnosti

    Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Dubravko Jelačić Bužimski, Noćna igra s Jesenjinom, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Noćna igra s Jesenjinom neće biti predstava za pamćenje. Uvjetovana spletom okolnosti – slabostima predloška, neadekvatnim prostorom, nesigurnostima u izvedbi i krivom podjelom (postoje drugi glumci u ansamblu koji se nameću kao puno logičniji izbor od Modrića za takav tip uloge), izvedba nije postala sve ono što je mogla biti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mitološki složenac

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ana Tonković Dolenčić, Zeusove ljubavnice, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Alen Biskupović
    Zeusove ljubavnice ispale su izlet u nepoznato redateljsko-autorskog dvojca koji se jednostavno mogao izbjeći prikazom disfunkcionalne obitelji. Ovako smo gledali isto to zapakirano u alegorijski, mitološki okvir Osječki HNK ima kvalitetan ansambl koji treba znati iskoristiti, a ovako su ostali samo neiskorišteni sastojci u neuspjelu složencu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj starog hotela

    Ispitna predstava Preddiplomskog studija Gluma, mediji, kultura Sveučilišta u Rijeci: Jean Genet, Sluškinje, red. Staša Zurovac

    Piše: Tatjana Sandalj
    Osim iznimno zanimljive i zaokružene ideje Staši Zurovcu treba priznati i preciznost režije te činjenicu da je ujednačio kvalitetu glumačkog izričaja svih osam glumica ne oduzevši im pri tom mogućnost da u uloge unesu osobnost. A one su redom dokazale, prije svega, interpretativne mogućnosti doista široka raspona emocija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez granica

    Kazaliste Ulysses, Zagreb – Brijuni, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad: Ivo Štivičić, Shakespeare u Kremlju, red. Lenka Udovički (u povodu gostovanja u HNK u Zagreu)

    Piše: Želimir Ciglar
    Ozren Grabarić glumački je snažno i duboko promišljeno, a opet iznimno duhovito varirao lik Lavrentija, sluge koji je prema svojim slugama veći tiranin od samoga Gazde. Njegov je odnos s Gazdom, a glumi ga odlično, dubokim tonovima, glasovnim basom, Boris Isaković, provodna nit cijele predstave. Oko njih se plete cijela mreža odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje glumaca i kazališta

    Hrvatsko nacionalno kazalište u Varaždinu: Eduardo De Filippo, Filumena Marturano, red. Samo M. Strelec

    Piše: Andreja Rambrot
    Filumenom Marturano varaždinski HNK dostojno je obilježio četrdeset godina djelovanja glumice Jagode Kralj Novak na svojim kazališnim daskama, kao i 25 godina djelovanja glumca Stojana Matavulja na istoj pozornici. Oboje slavljenika bili su izrazito uvjerljivi u svojim izvedbama, iskreni, osjećajni, puni emocija, uvjerljivi glasom i držanjem tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijati se u boji melankolije

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vittorio Fraceschi, Šah brat, red. Jernej Kobal

    Piše: Andreja Rambrot
    Mladi i nadareni Goran Guksić (Antonio) čas glumi razmažena šestogodišnjaka da bi u idućem trenutku posao neurotičan i psihotičan. Ponekad je šaljivac, lascivni zavodnik ili nasilnik, a svoje likove povezuje diskretno i samouvjereno, dovodeći u situaciju da se pitamo tko je tu lud, Antonio ili Goran? Potencijalno, uloga za neku od kazališnih nagrada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga mladosti

    Gradsko kazalište Požega i Umjetnička akademija u Osijeku: Vladimir Stojsavljević, Umjetnička akcija, red. Majkl Mikolić

    Piše: Alen Biskupović
    Veliku podršku Mikolić je u ovom zahtjevnom djelu imao u snazi timskog rada mladog ansambla koji je na izazov fragmentarne i nedorečene radnje s mnogim aluzijama u podtekstu i otvorenim krajem, vrlo dobro odgovorio noseći izvedbu od početka do kraja na visokoj razini uz manje mjestimične manjkavosti uvjetovanih neiskustvom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladost u depresiji

    27. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 19. listopada 2013.: Hrvatsko narodno kazalište Split, Dino Pešut, Pritisci moje generacije, red. Samo M. Strelec

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ana Franić je kao Ona svojom snažnom scenskom osobnošću i velikim umijećem razna raspoloženja i stavove junakinje uvjerljivo prenijela gledateljima i uspijevala ih potaknuti da emocionalno reagiraju na odluke protagonistice i da za njih nađu razumijevanja čak i onda kada im njezini postupci čudni ili neprihvatljivi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Surova realnost

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Tennessee Williams, Tramvaj zvan žudnja, red. Dražen Ferenčina

    Helena Minić je u ulozi Blanche pokazala glumačku zrelost interpretirajući nesretan i tragičan lik kojeg u životu održava jedino žudnja – žudnja za izgubljenom mladošću, nježnošću i ljubavlju. Na trenutke vesela, pa vrlo brzo očajna i ponovo euforična, njezina Blanche s lakoćom miješa snove i javu te uljepšava realnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opterećenost tekstom

    Kazalište Virovitica, Kazalište Oberon, Koprivnica: Lutz Hübner, Ispad, red. Damir Mađarić

    Piše: Josip Strija
    Suvremena predstava u tradicionalnom ruhu ne ostavlja previše prostora glumcima za interpretaciju. Iako gledateljima tematski poznat – s možda neobičnim rješenjima gdje će nastavnik oprostiti, a učenik se popraviti, ali i nastaviti po starom – Hübnerov Ispad ostaje tek priča ispričana na kazališnim daskama, točnije još jedna predstava u nizu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Europski obzor gledan s pleća divova

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Miroslav Krleža, Tri kavaljera frajle Melanije, red. Georgij Paro

    Piše: Želimir Ciglar
    Hana Hegedušić u naslovnoj ulozi strasna je, žustra je, raspjevana i rasplesana te uspijeva stvoriti čudesnu ulogu koja plijeni pozornost i zaustavlja dah. Ansambl od dvadeset glumaca besprijekorno je uigran. Paro je ponovo uspio postići da glumci daju ono što niti ne slute da se krije u njihovim kreativnim bićima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između Boga i Vraga

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Fjodor Mihajlović Dostojevski, Braća Karamazovi, red. Dejan Projkovski

    Ansambl Kazališta Marina Držića, ojačan gostujućim glumcima, bio je neobično nadahnut te pokazao da se doista zna i može nositi i s najzahtjevnijim glumačkim zadacima pridonoseći, svatko svojim glasom traženom raskošnom, ali i glumački teškom višeglasju redatelja Dejana Projkovskog. Ukratko, riječ je o izvrsnoj predstavi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slom sistema

    37. Dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, 5. – 21. lipnja 2013.: Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Nikolaj Koljada, Kokoš, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    U zadarskoj inačici Kokoši Ferenčina je režirao pitak i zanatski jednostavan kazališni komad koji s publikom ostvaruje trenutnu komunikaciju kroz jezičavost predloška i arhetipski suprostavljene muško-ženske duele/duete. Jasna Ančić u ulozi ostarjele provincijalne glumice Alle pokazuje ponajviše živosti u ansamblu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kušnja za mlade domaće snage

    Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Ranko Marinković, Glorija, red. Zoran Mužić

    Piše: Jordanka Grubač
    Glavne uloge povjerene su mladim šibenskim glumcima – Franka Klarić igrala je Gloriju, a Jakov Bilić don Jeru, svoje prve velike uloge u karijeri i bilo je vidljivo da su u njih uložili golem trud. Ako uspjeh nije adekvatan uloženom trudu to je samo zbog činjenice da je riječ o mladim glumcima kojima sigurno nedostaje iskustva i više, osobito većih, uloga
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U oštariji

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Carlo Goldoni, Oštarica Mirandolina, red. Jasminko Balenović

    Osim čakavskog dijalekta, dodatni istarski štih predstava je dobila i upečatljivom glazbom koju potpisuje Livio Morosin, a uz koju ponekad glumci pjevaju i plešu pa predstava na trenutke podsjeća i na mjuzikl. Dinamična i vesela, puna gegova i glazbe Oštarica Mirandolina razgalila je publiku koja je sjajnu glumačku postavu nagradila dugim pljeskom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osječki bulevar

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Georges Feydeau, Hotel Slobodan promet, red. Sulejman Kupusović

    Piše: Ivan Trojan
    U kružnom gibanju tijela pritješnjen zidovima satkanima od laži, prijetvornosti i obijesti Aleksandar Bogdanović u ulozi supruga vješto iznalazi način da se odmori komunicirajući s publikom, ironizirajući priprostu i banalnu radnju njezinim dodatnim komentiranjem te pretjeranom uporabom vulgarizama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vladarica izmaštana svijeta

    Teatar Bursa Kazališta Marina Držića, Dubrovnik: Manlio Satanelli, Kraljica majka, red. Ivan Leo Lemo

    Redatelj Ivan Leo Lemo pozorno je ogolio tekst raskošno ga nudeći suradnicima i ponajviše izvanrednoj Milki Podrug Kokotović i Vladimiru Posavcu Tušeku. Između vike i tišine, između nepomična Leonarda i žive male scene Burse dokinula se razlika majke i Regine, a Adolfo, sin, i jedne i druge majke umro je i ovaj put bez svog grijeha
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • S promjenjivim uspjehom

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Georges Feydeau, Ne motaj se okolo gola golcata, red. Robert Krajinović

    Piše: Alen Biskupović
    Krajinović osim režije potpisuje i dramaturgiju i adaptaciju, što nerijetko neslavno završava, a u ovom slučaju još se i radilo o hrvatskoj adaptaciji – već adaptiranog bosanskog. Pritom je adaptacija izvršena vrlo površno. Najveće pohvale u izvedbi pripadaju mladom glumačkom paru Domagoju Mrkonjiću i Matei Grabić
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lakrdija danas

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dario Fo, Mistero Buffo, red. Valter Roša

    Valter Roša je na sceni sam i uz pomoć pantomime, zvukova koje proizvodi te više nego vrsne glume, publici zorno predočava likove koje igra i priču koju pripovijeda. Tako gotovo da možete vidjeti konja, čuti krčkanje vode u kotlu, zorno si predočiti prašnjave srednjovjekovne ulice… Na taj način svatko zapravo gleda tj. zamišlja svoju predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • I pod duginom zastavom srce kuca jednako

    Dramska skupina Korak, Pula: Patrik Lazić, Iskorak, red. Patrik Lazić

    Dokumentaristički je dio predstave nesklon uljepšanoj stvarnosti, no zato spreman izraziti jasan stav i uputiti oštru kritiku postojećem stanju stvari. Vjera u kazalište koje mijenja svijet možda jest mladenačka i ponekad s godinama izgubi svoju jačinu, no zbog ljudi koji u njega vjeruju, kao što je to ekipa predstave Iskorak,  teatar nikad ne umire ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez oprosta i kajanja

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Lozica, Oluja, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Davor Mojaš
    Oluja, za razliku od dijela dosadašnjih ovosezonskih premijera, nije predstava mišljena za podilaženje publici, nego repertoarni izbor i odgovor koji ima svoj razlog, povodi ali i dileme. Oluja koja prepoznaje vrijeme i pitanja koja otvara tražeći odjek u publici, koja će joj se, vjerujemo, prepustiti i odazvati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ništa nije onakvo kakvim se čini

    Scena Sisak: D. T. Arcieri, Sveta Tea, red. Tihomir Kosić

    Piše: Olivera Radović
    Sveta Tea plijeni pažnju tijekom cijele izvedbe. Publika je u neprestanom iščekivanju iduće scene i razvoja događaja, a energija i razigranost na sceni neprestano rastu. Neočekivani obrati i dinamika same priče svakako da pridonose uspješnoj recepciji predstave, ali je za to prvenstveno zaslužan skladan i entuzijastičan tim talentiranih sudionika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moć oprosta

    Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Mira Perić Kraljik, Hana & Hana, red. Mira Perić Kraljik

    Piše: Alen Biskupović
    Veliku pomoć u uspjehu svog koncepta autorica je imala u kreativnom autorskom timu. Najveći teret izvedbe ponijele su dvije mlade glumice u naslovnim ulogama, koje su u zahtjevnim ulogama psihološke drame dale najbolje od sebe pružajući publici zadovoljstvo gledanja široke palete emocija i sitnih emotivnih nijansi koje se izmjenjuju u brzom ritmu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oda rukama s Marinkovićem na margini

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Kosec-Torjanac, Ruke po Ranku, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Andreja Rambrot
    Služeći se različitim scenskim tehnikama, izvođači od motiva u kontemplativnom Marinkovićevu rukopisu nisu stvorili živu kazališnu priču, no stvorili su zanimljiv komad. Točnije, suradnjom glumaca i redatelja nastala je vrijedna oda rukama, koja ipak ima malo veze s Marinkovićem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad farma postane firma

    Gradsko kazalište mladih Split: George Orwell, Životinjska farma, red. Ivan Leo Lemo

    Životinjska farma splitskog GKM-a dinamična je i moderna predstava s povećom dozom sarkazma i crnohumornih elemenata u kojoj je Lemo učinkovito iskoristio sva raspoloživa sredstva od kabaretskih točaka do atraktivnog scenskog pokreta, videa i svjetlosnih efekata. Pomlađeni glumački ansambl uglavnom je uigrano odradio zahtjevan posao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav kao utopija, ljubav kao ideologija

    Istarsko narodno kazalište Gradsko kazalište Pula, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ranko Marinković, Glorija, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Snažni vizualni element i spretan odabir glazbe odaju postupke usmjerene nastojanju da se njihovim sintetiziranjem naglasi psihološko i emotivno. Redateljski diskurs očituje gotovo romantičarsku vjeru u teatar i ljubav, gradi originalan i njemu specifičan sistem umjetnosti, insistira na ideji o preobražaju i nekoj novoj (dukčijoj) ravnoteži
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trosatna izvedba otjerala publiku

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Henrik Ibesen, Peer Gynt, red. Goran Golovko

    Predstava je unatoč svemu ostala hladna i daleka, otuđena od publike, koju nije uspjela dublje dirnuti unatoč dubokim i snažnim porukama i trudu unesenom u njezinu realizaciju. Najveća zamjerka stoga se mora uputiti dramaturgu Jasenu Boki, koji je unatoč kraćenju trećine teksta trebao biti još hrabriji da se odupre raskoši Ibsenovih razmišljanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tipovi i stereotipovi

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Emir Hadžihafizbegović, Cijena sreće, red. Emir Hadžihafizbegović

    Piše: Ivan Trojan
    Cijena sreće nosi sijaset lako prepoznatljivih i nedotjeranih nacrta likova, tipova i stereotipova, koji su sadistički podčinjeni banalnoj pa time katkad i uvredljivoj dramskoj radnji o dvije različite izvještačene postratne, tranzicijske priče. U takvim okolnostima nepravedno bi bilo pisati o glumačkim ostvarenjima jer glumci ne zaslužuju pokudu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Južnjačka utjeha

    Kazalište Virovitica: Tennessee Williams, Mačka na vrućem limenom krovu, red. Samo M. Strelec

    Piše: Josip Strija
    Podjela uloga je vrlo dobro napravljena jer svaki od glumaca fantastično nosi svoju ulogu. Ana Majhenić oživljava lik Margaret do granice u kojoj više ne vidimo glumu nego Margaret. Njezin suprug, Brick, u interpretaciji Mladena Kovačića u trenucima najveće strasti, postaje gotovo jednak svojoj scenskoj supruzi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro ugođeno

    Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Ingmar Bergman, Jesenja sonata, red. Dario Harjaček

    Svo četvoro glumaca odlično su i s puno finih nijansi odigrali likove. Bruna Bebić u ulozi egocentrične, dominantne majke kreirala je zasigurno jednu od svojih najboljih uloga. Adrea Mladinić, kao Eva snažno je i dojmljivo odigrala ulogu suzdržane i osamljene kćeri, čija se letargija odjednom pretvara u erupciju prezira i mržnje ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji