Kazalište za djecu

  • Dječji nestašluci i važne životne lekcije

    Gradsko kazalište Požega: Željka Siser, O Grgi Čvarku, red. Andrija Krištof

    Piše: Narcisa Vekić
    30.9.2024. Kroz ovu predstavu djeca mogu učiti o emocijama, empatiji, prijateljstvu i drugim važnim društvenim vrijednostima, ali sve je to nekako tek zagrebano, jer nije jasna struktura priče. Dvojbeno je koliko autorskoj ekipi iza ovoga požeškoga naslova nije pošlo za rukom šarmirati bilo koga, barem ne dugoročno. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava koja stvara nove svjetove i poigrava se kazališnim načelima

    Gradsko kazalište Žar ptica: Miguel de Cervantes Saavedra, Don Quijote, red. Ivan Planinić

    Piše: Vesna Muhoberac
    1.9.2024. Predstava osim duhovitih rješenja, uigranih glumaca, pjevnih songova, dobre koreografije i dinamičnosti, ima i dozu sjete i tuge. Tko je danas Don Quijote, kako danas donkihotizam funkcionira u svijetu mladih, jer predstava je mišljena za učenike viših razreda osnovne i prvih razreda srednje škole, koji se, prema svemu sudeći, prvi put susreću s ovim tekstom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simbolističko-ekspresionistička pustolovina života

    Gradsko kazalište lutaka Split, Valentina i Luka Mavretić, Dankovo srce, red. Jure Radnić

    Piše: Vesna Aralica
    30.6.2024. Redateljska zamisao da putnici predvođeni srčanim Dankom u neobičnoj pustolovini života, prisno komuniciraju i s publikom, poigravajući se stalno s borbom svjetla i tame, u čemu se posebno istaknuo šaljivim gegovima Stipe Jelaska, samo je još jedna „točka na i“ scenskome uratku kojemu nesumnjivo predstoji karijera duge i opetovane gledanosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Vrlo osmišljena i maštovita predstava o relativizaciji vremena

    Gradsko kazalište Žar ptica: Krešimir Butković, Bornin vremeplov, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Vesna Muhoberac
    4.3.2024. Desetogodišnjak Borna želi napraviti vremeplov kako bi se na trenutak vratio tati, a slučajno otkriće da je vremeplov već napravio Profesor daju mu nadu da će svoj san i želju uspjeti vrlo brzo realizirati. Borna je tužan, ali vrlo samostalan i odlučan dječak kojega slijedi vjerna mu prijateljica Nika. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunac topline i nostalgičnih osjećaja na lik i djelo Miljenka Smoje

    Gradsko kazalište lutaka Split: Nije pas beštija (prema Pasjim noveletama Miljenka Smoje), red. Goran Golovko

    Piše: Vesna Aralica
    29.2.2024. U fokusu je predstave humorna drama o ljubavi kao jedinom smislu života, centripetalnoj sili koja prožima sav živući svijet, a odnos Šarka i Smoje tek je jedna iskra ljubavi koja nikad ne prestaje, simbioza dvojice ovisnika o zrcalnom životu udvoje. I tako Šarko biva proslavljen kao najbolji Smojin odvjetnik pred ljudima, iskonski alter ego njegovih namjera i želja....pročitajte cijeli tekst...
  • Cirkus snova i izgubljene nade

    56. Međunarodni festival kazališta lutaka - PIF, Kazalište The Key, Tel Aviv: Ne draži medvjeda, autorski projekt Dikla Katz i Avi Zlicha, Kulturno informativni centar, KIC

    Piše: Vesna Muhoberac
    8.11.2023. U lutkarskoj predstavi Ne draži medvjeda lutkari su gotovo potpuno u drugome planu, u crnim kostimima, s prorezima za oči koje se povremeno pojavljuju u pozadini kao začudni motritelji događanja. Svojom su iznimnom suigrom prikazali zanimljiv svijet malih lutaka i velikoga svijeta i uvukli publiku u svoj prostor, šator koji ima sve atribute i boje velike cirkuske arene. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobna predstava bez glasa koja je izazvala pravi ushit gledatelja

    56. Međunarodni festival kazališta lutaka - PIF, Kazalište mladih Novi Sad i Akademija umjetnosti u Novom Sadu: Metamorfoze, autor i redatelj Saša Latinović, Zagrebačko kazalište lutaka

    Piše: Vesna Muhoberac
    2.11.2023. Izvrsna, čarobna predstava bez glasa (osim off glasa), u kojoj se glumačkim transformacijama, svojim tijelima, funkcionalnom glazbom i iznimnom fokusiranošću stvaraju novi prostori igre i prikazuje težak i zastrašujući mit, izazvala je tišinu posvećenosti i pravi ushit gledatelja na kraju. Veličanstvena tišina trenutka prije gromoglasnoga pljeska. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvrsna antropomorfizacija lutke s humanom porukom

    56. Međunarodni festival kazališta lutaka - PIF, Zero en Conducta, Teatre del moviment, Barcelona, Španjolska: Mehanika duše, Eh man hé, red. i kor. Julieta Gascón, Jose Puchades, Zagrebački plesni centar

    Piše: Vesna Muhoberac
    30.10.2023. Ova izvrsna predstava s duhovitim, usklađenim, koordiniranim, vedrim, opuštenim glumcima-plesačima-lutkarima i njihovim prijateljem Lutkom, na 56. PIF-u dobila je Nagradu za koreografiju predstave i Nagradu za glumačku i animatorsku kreaciju predstave, kao i Nagradu Tibor Sekelj za predstavu s najhumanijom porukom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aktivna, dinamična i sugestivna predstava koja će se dugo pamtiti

    56. Međunarodni festival kazališta lutaka - PIF, Divadlo ALFA, Češka Republika: Tomsa Legierski, Petra Kosová & Co. (tema: Jan Jeňýk Valeš), Putovanje dobrog Hansa Böhma Europom, red. Tomsa Legierski

    Piše: Vesna Muhoberac
    26.10.2023. Predstava prikazuje cijeli jedan ljudski život – od ženidbe majke i oca, lutaka, posipanja za sreću, nastajanja maloga lutka nalik Pinokiju, odrastanja, promjene zanimanja, ratova, zaljubljivanja, odlazaka i dolazaka, vraćanja u rodni grad. Izvrsna predstava Putovanje dobrog Hansa Böhma Europom dobila je nekoliko PIF-ovih nagrada. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maštovita i lijepa predstava s izraženom edukativnom komponentom

    Gradsko kazalište Žar ptica: Ana Ivanović, Mjesto gdje odlaze izgubljene stvari, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Vesna Muhoberac
    17.6.2023. Mjesto gdje odlaze izgubljene stvari vizualno je vrlo dojmljiva predstava, maštovito je i zanimljivo riješen scenski prostor koji dodatno provocira maštu. U četrdeset i pet minuta trajanja predstave svakakve se zanimljivosti događaju na sceni, predstava je iznimno dinamična, brza, u skladu s današnjim brzim životom i koncentracijom koja djeci vrlo brzo (o)pada. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ero za najmlađe u vještoj i privlačnoj produkciji

    Zagrebačko kazalište lutaka: Milan Begović – Jakov Gotovac, Ero s onoga svijeta, lutkarska opera za djecu, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Vesna Muhoberac
    Nova opera za djecu Ero s onoga svijeta, proizišla iz radionice Dolenčić-Tonković, zainteresirati će mlade gledatelje za hrvatsku kulturnu baštinu predstavljenu šarolikim bojama, materijalima, teksturama tkanine, dosjetljivom simbolikom. Gledatelji su sa zanimanjem pratili predstavu, pjevušili arije, smijali se i gromoglasno pozdravili posvećene i raspoložene glumce....pročitajte cijeli tekst...
  • Zaigrana i duhovita tvornica snova

    Kazalište Trešnja: Roald Dahl, Charlie i tvornica čokolade, red. Lea Anastazija Fleger

    Piše: Katarina Kolega
    Lea Anastazija Fleger sa svojim autorskim timom i gotovo cijelim Trešnjinim ansamblom napravila je izvrsnu predstavu slijedeći upute iz Wonkina recepta u kojem stoji: „Za dobar izum potrebno je: 51 posto mašte, 3 posto sreće, 9 posto nečeg posebnog, 15 posto inspiracije, 15 posto duhovitosti, 7 posto talenta…“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Interaktivna edukativna ekološka predstava profinjenog senzibiliteta za dječju publiku

    Dječje kazalište Dubrava: Miro Gavran, Zeko eko traži mamu, red. Mladena Gavran

    Piše: Vesna Muhoberac
    Tražeći mamu i susrećući različite životinje, kao i svoga pomagača Lugara – glumca iznimnih glasovnih i glumačkih sposobnosti Filipa Vlašića, Zeko eko uviđa da je i šuma, kao i grad, prepuna smeća. Lugar mu pomaže u skupljanju i razvrstavanju smeća, a pritom glumci uključuju i male gledatelje koji spremno odgovaraju na edukativna i ekološka pitanja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobrodošao povratak u neobične dječje svjetove inspirirane pričama iz bogate hrvatske narodne predaje

    Dječje kazalište Dubrava: Zdenko Bašić, Mjesečeve sjene, red. Ivana Peroš

    Piše: Vesna Muhoberac

    Za nas koji smo odrastali slušajući divne priče, prepričavajući bajke okupljenim malim slušateljima, našim prijateljima iz susjedstva, koji smo istraživali svjetove Andersena, braće Grimm, Ivane Brlić Mažuranić i nepoznata mistična bića hrvatskih legendi, predstava je bila dobrodošao povratak u neobične i drage nam dječje svjetove. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Emotivna slika hladnog i bešćutnog društva koja izaziva suosjećanje

    Gradsko kazalište Žar ptica: Hans Christian Andersen, Djevojčica sa šibicama, red. Tamara Damjanović

    Piše: Katarina Kolega
    Redateljica Tamara Damjanović ovom je predstavom prikazala crnobijelu sliku društva s mnogo bezobzirnih i sebičnih ljudi, u kojem je jaz između siromašnih i bogatih sve veći. Vini Jurčić u ulozi Djevojčice uspjela je izazvati suosjećanje, a ostali su likovi dočarali sliku društva koja nameće pitanje – jesmo li uistinu tako bešćutni i, ako jesmo, možemo li to promijeniti? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava dobrog duha, zabavne priče i poučnih poanti

    HNK u Varaždinu: Ivana Guljašević - Vesna Kosec-Torjanac, Krokodil Marko, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Krokodil Marko predstava je dobrog duha, zabavne priče i poučnih poanti, no nedostaje joj ponešto izbalansiranosti u tehničkim rješenjima mizanscene, poput tretmana lutke u cjelini ili ritma te iste cjeline. Iako lutke dobro izgledaju, način na koji se koriste u predstavi ostavlja dvojbe. Ne zbog vještih i iskusnih glumaca-lutkara, nego zbog, čini se, redateljskih odluka. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zadarski lutkari pokazali su što znači užitak izvođenja

    55. Međunarodni festival kazališta lutaka - PIF, 16. - 22. rujna 2022., Kazalište lutaka Zadar: Ivana Đula i Milica Sinkauz po slikovnici Erica Carlea, Vrlo gladna gusjenica, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Katarina Kolega
    U Vrlo gladnoj gusjenici kao da je svatko pronašao dijete u sebi kojemu se htjelo ugoditi. Stoga sve pršti veseljem, nježnošću, ljubavi, a radost stvaranja posebno se osjeća u tekstu, glazbi te posebice u izvedbi. To je nagradila i komisija PIF-a koji su nagradili Sanju Grginu, Irenu Bausović Tomljanović i Lina Brozića za duhovitu i usklađenu igru te sveukupni scenski izričaj. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živa i jedinstvena izvedba impresivne veličine

    Koprodukcija Glazbene večeri u sv. Donatu i Kazalište lutaka Zadar: B. Bjelinski, Petar Pan, red. R. Bošković

    Piše: Sanja Petrovski
    Predstava Petar Pan inventivan je iskorak Glazbenih večeri u sv. Donatu prema mlađoj publici s kojom KLZ ima velikog iskustva. Brzim izmjenama kostima, pa tako i uloga, postignuta je filmska dinamika i lakoća izvedbe kojom je odisala cijela predstava. Glumačke scene obogaćene plesom i zaokružene scenskim pokretom nose pečat iskustva i znanja....pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovito i dinamično uprizorenje tinejdžerskog klasika

    Gradsko kazalište Žar Ptica: Sue Townsend, Tajni dnevnik Adriana Molea, red. Saša Broz

    Saša Broz uspjela je ponuditi kvalitetnu predstavu koja progovara o ozbiljnim problemima – o roditeljima koji se ne znaju brinuti ni za sebe a kamoli za druge,  alkoholizmu i siromaštvu koje je s time povezano, razvodu i bijegu mladog intelektualca od životne bijede u književnost, koja mu pomaže da sve to preživi. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neposredna i duhovita predstava koja obiluje glazbom i plesom

    Teatra Naranča, Pula: Braća Grimm, Zlatokosa, red. Petra Vukelić

    Piše: Paola Albertini
    Zlatokosa obiluje glazbom. Pulski dvojac Irena i Mauro Giorgi autori su glazbe za koju je tekst pisala Katja Rabar, inače koreografkinja i glavna glumica u predstavi. Songovi su doprinijeli dinamičnosti predstave, a svi su se glumci iskazali neposrednom glumom, duhovitošću i pjevačkim sposobnostima. Uz glazbu su i plesali, pa je sve skupa podsjećalo na mjuzikl. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neinventivno ostvarenje puno rutinskih rješenja

    Zagrebačko kazalište lutaka: August Šenoa, Postolar i vrag, red. Zoran Mužić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Postolar i vrag još je jedna predstava ZKL-a o kojoj se nema mnogošto kazati. Puna rutinskih rješenja ona može biti zanimljiva publici koja traži zadovoljenje već viđenog, uvijek iste i slične predstave bez pomaka i istraživanja, dok će oni koji traže kakav pomak ili ostvarenje koje otkriva nove i beskrajne mogućnosti lutkarske umjetnosti, ostati praznih ruku i umova. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živopisna i zabavna adaptacija klasične bajke

    Teatar Naranča, Pula: Hans Christian, Snježna kraljica, red. Majkl Mikolić

    Piše: Paola Albertini
    Svaka je predstava Teatra Naranča puna duhovitih replika, zanimljivih likova i ponekog gega, pa je tako bila Snježna kraljica, što je tjeralo publiku na smijeh, posebno one najmlađe. Ova je inačica bajke nešto drugačija od originala te su u nju ubačeni živopisni likovi kojih u originalnoj verziji bajke nema, poput raspjevanih cvjetova i „žene koja zna sve“. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajna predstava s potresnom pričom

    Gradsko kazalište Žar ptica: Dina Vukelić, Ako kažeš, gotov si!, red. Krešimir Dolenčić

    Ako kažeš, gotov si! obraća se odrasloj publici, podjednako kao i mladima. Posebice roditeljima koji često nisu svjesni s kojim se problemima suočavaju njihova djeca. Zlostavljanje slabih postalo je pravilo a ne iznimka, nameću ga osobe upitnih vrijednosti i stvarno bi se trebali zapitati kako se tome konačno oduprijeti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prekrasna, živopisna i dirljiva hit-predstava

    Gradsko kazalište Žar ptica: Autorski projekt Anice Tomić i Jelene Kovačić, Mala Frida, red. Anica Tomić

    Mala Frida prekrasna je živopisna i dirljiva predstav koja govori o umjetnosti i slikarstvu, ali i o ljubavi i prijateljstvu, predrasudama i teškim povredama koje one uzrokuju. Uz to, mogla bi u malim gledateljima pobuditi ljubav i zanimanje za umjetnost, informativna je na zabavan način, a ono što je najvažnije, ima angažiranu namjeru da osnaži pojedinca. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Šarmantan smijeh na vlastiti račun

    Gradsko kazalište Trešnja: Ivica Ivanec, Sunčica Sodar, Najljepši posao na svijetu, red. Hrvoje Korbar

    Kazališna predstava kolektivni je čin, što se pokazalo ovom dinamičnom i zabavnom predstavom s brzim izmjenama u kojoj su ponajprije zablistali glumci. Predstava se bavi kaotičnim radom u kazališnoj instituciji gdje su gotovo svi djelatnici na rubu živčanog sloma, a njezin naslov ironično sugerira da je to „najljepši posao na svijetu“. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošna, dinamična i dirljiva osuvremenjena bajka

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Hans Christian Andersen, Ružno pače, red. Andrea Gotovina

    Piše: Paola Albertini
    Ružno pače dramskim i koreografskim elementima vrsno plete radnju – događaje, emocije i stanja mladog labuda, pa stoga ne čudi da su ga oduševljeni gledatelji ispratili ovacijama. Impresivni kostimi i raskošna scenografija, no ono što najviše plijeni pažnju jest izvedba mladih glumaca/plesača koji su jako uvjerljivi i sjajno igraju životinje. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čežnja za energijiom susreta s publikom

    21. Međunarodni Naj, naj, naj festival, 26. - 30. studenog 2021., Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb, 2. dio

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Naj, naj, naj festival donio je dobar i upućen presjek predstava za djecu i mlade u suvremenom hrvatskom kazališnom trenutku. Ali i podsjetio na neka od temeljnih pitanja koja se postavljaju u vezi s ovom propulzivnom granom kazališne aktivnosti – kada i kako će se kazalište za djecu i mlade vratiti neopterećenosti i energiji u susretu sa svojom publikom? ...pročitajte cijeli tekst...
  • U ozračju sjete za bezbrižnijim vremenima

    21. Međunarodni Naj, naj, naj festival, 26. - 30. studenog 2021., Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb, 1. dio

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Tradicionalna smotra kazališta za djecu i mlade - Naj, naj, naj festival u organizaciji zagrebačke Žar ptice ove godine prikazan je u online-izdanju na platformi YouTube. Istakla se predstava Ratovi svjetova zagrebačkog Radio teatra, lucidna, zabavna i pametna, do srži postmodernistička, koja jednako dobro rezonira i prema djeci i prema odraslima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veselo i neopterećeno otvaranje najdubljih životnih pitanja

    54. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Kazalište lutaka Bratislava, Slovačka: Tomáš Končinský, Barbora Klárová, Kronopatuljci, red. Jakub Maksymov

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Unatoč jezičnim barijerama, Kronopatuljci su uspjeli biti zabavni i intrigantni, otvoriti pitanja o prolaznosti vremena neopterećeno i s tolikom količinom simpatične zlobe da bi gledatelj po izlasku iz dvorane, gotovo idući puta kada mu primjerice otpadne gumb na košulji ili se umrlja hranom, to mogao pripisati kronopatuljcima, a ne vlastitoj nespretnosti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snažno lutkarstvo koje emociju stavlja u prvi plan

    54. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Pozorište lutaka u Mostaru, BIH: Tamara Kučinović prema motivima bajke Evgenija Švarca, Bajka o izgubljenom vremenu, red. Tamara Kučinović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Bajka o izgubljenom vremenu bavi se svevremenskim temama poput one o traćenju vremena uzalud. Međutim, u ovoj bajci zapravo je malošto izgubljeno. Pretvaranje djeteta u starca uslijed prolaska vremena i neuspjele ljubavi te vraćanje unatrag fantastični su motivi, no Tamara Kučinović ostvarila je u univerzalnu priču o potrebi za emocijom i iskrenošću. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvrsna scenska igra

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Marijana Peršić, Leonarda Sep, Vrtuljak, red. Marijana Peršić, Leonarda Sep

    Piše: Paola Albertini
    Vrtuljak kroz dinamiku, ritam izmjene pokreta, teksta i igre progovara o bitnim pitanjima odrastanja, sudjelovanja u društvu, o poteškoćama ili lakoćama koje to nosi. Koristeći elemente dječjih igara i brojalica, priča je to o izazovima socijalizacije u odrastanju ispričana scenskom igrom iz perspektive djeteta. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvjerljivo, snažno i emocionalno i značenjski nabijeno

    54. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku: Vanja Čiča, Lorenco Tolić, Andrija Krištof, Marijin Kuzmičić, Razbijeno djetinjstvo, Maja Lučić, Tamara Kučinović, mentori

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Razbijeno djetinjstvo pred gledatelja donosi niz vrlo emotivnih, mučnih scena koje, zgusnute u dobroj dinamici igre, tvore luk djetinjstva koje, gotovo krikom, ali nužno prigušenim neumoljivim zidovima skloništa, želi biti normalno, želi moći živjeti u nesputanoj igri. Ta prisutna bol i grč nadilaze snage scenske iluzije i svom se snagom prelijevaju u gledalište. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Okrutnost tekstilne industrije u kreativnoj i skladnoj aktualizaciji

    54. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Kazalište lutaka Maribor, Slovenija, Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Po motivima H. C. Andersena, Carevo novo ruho, red. Zoran Petrovič

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Carevo novo ruho univerzalna je priča, čije poante preživljavaju društvene mijene. Baš kao i Babaja i njegov scenarist Božidar Violić, redatelj Zoran Petrovič i dramaturg Marek Turošík prepoznali su u Carevom novom ruhu priliku za motivsku, ali i vizualnu aktualizaciju univerzalne bajke, koja je kvalitetno i skladno izvedena, uz kreativno podcrtavanje poante. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korektno, ali bez priželjkivanih interpretacijskih iskoraka

    Zagrebačko kazalište mladih: Lyman Frank Baum, Čarobnjak iz Oza, red. Saša Broz

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Čarobnjak iz Oza u ZKM-u korektna je predstava, ali se očekivani, možda i priželjkivani interpretacijski iskorak ipak nije dogodio, te se predstava uvelike oslanjanja na poznato. Osobito je dominacija prepoznatljivog i uglavnom filmskog, vidljiva u vizualnom kodu predstave, što je već viđeno i mnogo puta postavljano na sličan način. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Kazališni dokumentarac važne poruke i atraktivnog izgleda

    54. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, 17. - 23. rujna 2021.; Kazalište lutaka Ljubljana, Mladinsko kazalište, Sveučilište u Ljubljani, Centar urbane kulture Kino Šiška: Tin Grabnar, Nebo iznad nas, red. Tin Grabnar

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Animatori Lovro Finžgar i Anita Gregorec su uigrani i dobro se nose s balansiranjem svih elemenata predstave, što joj omogućuje tehnički precizno i sigurno izvođenje. No, u sadržajnom smislu Nebo iznad nas ostalo je više dokumentarac a manje kazališni događaj, osobito jer je količina teksta nesklapna s brzinom promjena te se likovi počinju doimati kao ilustracija za izrečeno. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretenciozna predstava koja će se svidjeti mališanima

    Zagrebačko kazalište lutaka: Ana Tonković Dolenčić prema narodnoj priči, Tri praščića, red. Leo Katunarić

    Upravo su djeca vrtićkog uzrasta najvjernija publika Zagrebačkog kazališta lutaka i za njih je ova predstava vrlo znalački osmišljena – brza je, dinamična, interaktivna, no pojedina rješenja potpuno su suvišna, pa čak i neukusna. Za one koji uistinu vole lutku, međutim, to je zasigurno lutkarski nepretenciozna predstava koja ne ostavlja snažan umjetnički dojam. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Znalačko korištenje tehnika animacije predmeta

    Gradsko kazalište Žar ptica: Rudolf Erich Raspe/Gottfried August Brger, Pustolovine baruna Mnchausena, red. Aleksandar Švabić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Münchausen je protutnjio Žar pticom zanimljivo i kreativno, prvenstveno nošen glumačkim radom Marka Hergešić, čije je najjasnije očitovanje znalačko korištenje tehnikama animacije predmeta. Hergešić vješto animira razne kućanske predmete – od daske za peglanje, kišobrana do kutija, kreirajući prizore iz Münchausenovih priča. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava puna gegova, veselih kostima, pjesme i plesa

    Teatar Naranča, Pula: Ana Đokić Pongrašić: Vitez željeznog srca, red. Luka Juričić

    Piše: Paola Albertini
    Vitez željeznog srca je zanimljiva i duhovita priči smještenoj u razdoblje kada su romantika i ljubav bili pojmovi koji pokreću svijet. Predstava je aktualizirana poigravši se temom sveprisutnog virusa, a redatelj se poigrao i propitivanjem smisla života princeze bez njezinog viteza. Uz zabavne songove, živopisne i razigrane scene, predstava je zabavila i djecu i odrasle. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neujednačena i odveć epizodična predstava

    Kazalište Mala scena: Kristina Gavran, Plačko, red. Tina Hofman

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Iako su se glumci dobro snašli u promjenama izvedbenih registara cjelina predstave opterećena je nejednolikom kvalitetom epizoda, stoga glumačko skakanje i iskakanje iz jedne u drugu ostavlja dojam procesa gomilanja umjesto kreiranja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Edukativan i zabavan uvod u kazališni život djeteta

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Gradski i seoski miš, red. Ivana Peroš

    Piše: Tea Schmidichen
    Gradski i seoski miš može biti izvrstan uvod u kazališni život djeteta jer je edukativna, zabavna i topla predstava koja se može svidjeti svima, neovisno o dobi. Izvedba i dramatizacija uspješno su provedene uz neznatne intervencije redateljice Ivane Peroš, koja je određene dijelove izvorne basne zamijenila scenski prihvatljivijim i upečatljivijim rješenjima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inovativna i svestrana reimaginacija Pinokia

    53. Međunarodni festival kazališta lutaka PIF, Lutkovno gledališče Maribor: Pinokio, red. Matteo Spiazzi

    Piše: Tea Schmidichen
    Iako prati originalnu priču Carla Collodija, Pinokio je doživio jednu potpuno drugačiju realizaciju i adaptaciju, i to sve uz samo jednu osobu na sceni. Redateljska inovativnost i svestranost glumca u ovoj su predstavi dotaknuli neke nove granice i Pinokija zajedničkim snagama pretvorili u uistinu magično iskustvo gledanja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dramaturški i estetski neinventivno

    Zagrebačko kazalište lutaka: Braća Grimm, Snjeguljica, red. Zoran Mužić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Bajka o Snjeguljici nudi mnoge mogućnosti i motivske rukavce, pa i prigode za razigravanje lutkarske estetike. Svega toga u ovoj predstavi nije bilo, niti se moglo naslutiti, pa čak ni nazrijeti. Moglo se samo zamišljati. Ili sanjati, zajedno sa Snjeguljicom, o nekoj drugoj, inventivnijoj lutkarskoj viziji njezine priče. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Originalna i maštovita predstava

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Prema motivima bajke Hansa Ch. Andersena, Mala sirena, red. Katarina Arbanas i Giulio Settimo

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Ono što ovu predstavu čini zanimljivom jest svojevrsno apstrahiranje priče o Maloj sireni. Viđeno se može svesti pod nazivnik maštanja, lutkarske varijacije na temu motiva iz bajke. Iako nadmašuje očekivanja, Mala sirena neće biti po volji onome tko traži lutkarsku ilustraciju. Umjesto toga, kako bi se s njom gledateljski suživjelo, potrebno je prepuštanje – lutkarskom maštanju. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamalo pa hit

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića i Gradsko kazalište Joza Ivakić Vinkovci: Hermina Motýlová i Petronela Dušová prema motivima Františeka Hrubina, Ljepotica i Zvijer, red. Petronela Dušová

    Piše: Alen Biskupović

    Nova premijera Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića Osijek i Gradskog kazališta Joza Ivakić iz Vinkovaca nije postala sve ono što je mogla biti, a činilo se kako je na pomolu veliki hit, međutim radi se o dobroj predstavi koju svakako vrijedi pogledati. Ansambl predstave odradio je izvrstan posao u danim ograničenim redateljsko-dramaturškim gabaritima. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Mnoštvo nejasnoća i dvojbenih rješenja

    Kazalište Trešnja i Kazalište Marin Držić: I. B. Mažuranić, Priče iz davnine, red. Paolo Tišljarić

    Piše: Tea Schmidichen
    Kvalitete tekstova Ivane Brlić Mažuranić u potpunosti su izostale iz produkcije Kazališta Trešnja. Gluma, iako prilagođena produkciji i publici, nije uspjela poboljšati loš dojam o predstavi te se gledalište napušta ispraznog osjećaja i brojnih upitnika pod rukom. Paolo Tišljarić nije režirao lošu predstavu, nego je ona loša u kontekstu svoje ciljne publike i okruženja....pročitajte cijeli tekst...
  • Raspjevana bajka ekoloških zagovora

    Kazalište Marina Držića u Dubrovniku: Srđana Šimunović, Bajka o Baki Mokoš, red. Srđana Šimunović

    Piše: Davor Mojaš
    Vješto odabrana glumačka podjela, sastavljena od gostujućih i domaćih glumaca, već u startu bila je zalog uspješnom rezultatu. Uigran i predan ansambl podario je nekoliko pamtljivih glumačkih kreacija i ritmički ujednačenu predstavu koja je svojom praizvedbom ostavila važan i izdvojeni trag u novijem repertoarnom slijedu Kazališta Marina Držića. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Panika u pravom smislu riječi

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Đorđe Dukić, Božićna panika, red. Đorđe Dukić

    Piše: Alen Biskupović
    Božićna panika Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića ozbiljan je gaf u repertoaru koji si kazalište ovakve reputacije, ovjenčano brojnim nagradama, ne smije priuštiti. Razina kvalitete mora se zadržati barem na zadovoljavajućoj razini, a ovakav izlet u nepoznato u upravi bi trebao izazvati paniku u pravom smislu riječi. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ekspresivna interaktivna monodrama

    Dječje kazalište Dubrava: Sam na svijetu, red. Mario Kovač

    Piše: Nataša Bjelan
    Nikša Marinović se glumački jako potrudio kako bi postigao intenzitet cijelo vrijeme trajanja predstave, a osobito dobro izvodi scene pojačanih emocionalnosti, poput izrazitog straha i tuge. U iznošenju radnje puno koristi gestikulaciju, onomatopeju i prenaglašavanje kako bi predstava djeci bila zabavnija.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • A gdje je Pepeljuga?

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića i Gradsko kazalište Joza Ivakić Vinkovci: Charles Perrault, Pepeljuga, red. Vladimir Andrić

    Piše: Alen Biskupović

    Andrićeva Pepeljuga mješavina je mjuzikla, dječje predstave i lutkarstva koja je idejno zanimljiva, ali je izgrađena na slabim temeljima. Nelogičnosti u dramaturgiji i režijskim postupcima u kombinaciji s brojnim uporabljenim elementima doveli su do gubljenja osnovnih premisa i pretvaranja priče u puki plesni i pjevni nastup Maćeha i Kćeri. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Izgubljeno u prijevodu

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku, Kazalište Oberon, Koprivnica: Martin Baltscheit, Lav koji nije znao pisati, red. Damir Mađarić, 3. listopada 2019.

    Piše: Alen Biskupović
    Lav koji nije znao pisati gotovo je izvrsna predstava u svim elementima. Šteta je samo da se „u prijevodu izgubila“ glavna poruka izvornog autora koji je želio apostrofirati važnost međusobnog prihvaćanja i pomaganja. Glumački dvojac Marijanović i Fančović odradili su vrhunski posao u ovoj za njih iznimno zahtjevnoj izvedbi. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komedija prvoloptaških fora

    Kazalište Prijatelj, Gradsko kazalište Požega, CeKaTe – Teatar na Trešnjevci: Hrvoje Zalar, Smjehuljica i Mrgud, red. Jelena Hadži-Manev

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Smjehuljica i Mrgud imaju potencijala. Šteta što su, sto mu smrdljivih tvorova, kako bi rekao Mrgud u jednoj od svojih poštapalica, te potencijale uvelike utopili u rješenjima koja nude instantnu zabavu a ne kazališno promišljanje, podjednako za dječju i odraslu publiku. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobra dramatizacija i tempo izvedbe

    Zagrebačko kazalište lutaka: Zvonimir Balog i Arsen Dedić, Bubamarac, red. Darijan Mihajlović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Bubamarac se pokazuje kao predstava nastala na poznatom i neobičnom predlošku, koji je dramatizacijom iskorišten čak i preko svojih stvarnih dramskih potencijala, što je predstavu odvelo u određenu repetitivnost, iz koje je izvlači dobar tempo izvedbe. Ipak, izvedba, a osobito kreacija i animacija lutaka djeluju odrađeno, bez previše inventivnosti. Tek uz mnogo buke. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zavidno plesačko umijeće

    KNAP, Zagreb: Moja mama kuha bolje od tvoje, kor. i red. Marija Matković

    Piše: Nataša Bjelan

    Plesači izuzetno dojmljivo radnju prikazuju plesom, dakle spretno uspijevaju otplesati radnju, što je publici izrazito zabavno: izvedba tako predstavlja spoj pravih plesnih točaka sa zezanjem, igrom i djelomičnom glumom kroz plesni pokret. Glazba je snažna i dakako puno pridonosi doživljaju cijele plesne predstave. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Predstava edukativnog usmjerenja

    19. Naj, Naj, Naj festival, Zagreb, 24.-28. svibnja 2019.; Kazališna družina Pinklec: Jelena Kovačić i Anica Tomić, Preko sedam mora, preko sedam gora, red. Anica Tomić

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Pinkleci su ovom predstavom oblikovali istovremeno potresan i zaigran kazališni okoliš, u kojem priča djeluje i jedinstveno i univerzalno. Jedinstveno - zbog priče djevojčice koja ne gubi dječju radost unatoč okolnostima. Univerzalno - zbog toga što ratno iskustvo i ono izbjeglištva nije ograničeno samo na Amal ili Siriju nego se (nažalost) pokazuje kao univerzalan fenomen. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Izvanredno kreativan dijalog

    Zagrebačko kazalište lutaka: Braća Grimm/Zinka Kiseljak: Cvilidreta, red. Saša Broz

    Piše: Dubravka Lampalov Mićunović
    Izrazit smisao za dramaturgiju kostima lutke, kao i cjelovitu ljepotu ove Bonnotove kreacije novoga svijeta na sceni ZKL-a vjerojatno je moguće usporediti sa sugestivnošću grafičke i teatralne lutke Nevillea Trantea. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bajka za sve uzraste

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci: Ivana Brlić Mažuranić Regoč, red. Olja Lozica

    Piše: Tea Schmidichen
    Važno je naglasiti da će u ovoj bajkovitoj predstavi jednako uživati i djeca i odrasli jer tema je bezvremena, a ovacije po završetku predstave ukazuju na to da je ova adaptacija gotovo srušila i četvrti zid te premostila ne samo jezične i fizičke, nego i dobne barijere.
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji