Kazalište za djecu

  • Vrijedno insceniranje klasične priče

    Zagrebačko kazalište lutaka, Ivana Brlić-Mažuranić, dramatizacija Ana Tonković Dolenčić, Putovanje šegrta Hlapića, red. Zlatko Sviben

    Brojne scene cjelokupne pustolovine dinamično su iskorištavale sve kutove pozornice. Kroz sve režijske i dramaturške elemente priča je vjerno iščitana i zanimljivo predstavljena, a ne samo da je očuvan i njen tradicionalni kontekst nego je i pažljivo osvježen sa suptilnim detaljima poput uklopljenosti lika Ivane Brlić-Mažuranić i njene višeslojne uloge. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno maštovit pristup

    Purina & Mala scena, Zagreb: Dina Vukelić i Nina Horvat, pazi.mazi.voli., red. Nora Krstulović

    Moguće je da su djeca bila podcijenjena s pojednostavljenošću i ekstremnom tipizacijom dva glavna lika, kao i izbjegavanjem tabu teme azila. Iako je atraktivnost prostora bila zamaman čimbenik u recepciji poučne priče o brizi za kućnog ljubimca, ona nije uspjela nadglasati inače nedovoljno maštoviti pristup i jednoličnu izvedbu ove obiteljske predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utjelovljena emocija

    Zagrebačko kazalište lutaka i 29. Muzički biennale Zagreb: Hrvatska narodna bajka – Rene Medvešek, Žabica kraljica, red. Rene Medvešek, skladateljica Sara Glojnarić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Izvedbeno, kompleksnost različitih umjetničkih izraza, koje okuplja predstava, savladana je vrlo dobro, omogućujući kreiranje sinteze i ostavljajući snažnu impresiju u različitim nezinim oblicima, od auditivnog i vizualnog, do onog emocionalnog, jer se Žabica kraljica može promatrati i kao predstava o emociji, onoj na sceni, ali i onoj između publike i likova  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepo Ružno pače

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Hans Christian Andresen, Ružno pače, red. Đorđe Dukić

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos slabostima režije i dramaturgije te šarolikoj izvedbi ansambla predstava svejedno funkcionira. Bajka je i dalje zadržala i prenijela svoju poruku, songovi su ritmični, melodični i vješto raspoređeni unutar izvedbe, trajanje i sadržaj su primjereni, a u kombinaciji s prekrasnom likovnošću, držat će pozornost djece od početka do kraja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prenošenja osjećaja

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Tamara Kučinović i ansambl, Dindim, red. Tamara Kučinović

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Dindim pokazuje kako je nježnost, osjećanje i odnos bez nadomjestaka, posebnih interesnih razloga ili barem opravdanja, osim jednostavnosti i ljudske potrebe za emocionalnošću, moguć i potreban, izražavajući ga kazališnim jezikom u kojem nema dociranja ni objašnjavanja nego prenošenja emocije upisane u događaje i likove koji u njima sudjeluju ...pročitajte cijeli tekst...

  • Poziv na pobunu

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Kurt Held / Thomas Birkmeir, Zora riđokosa, red. Rene Medvešek

    Piše: Iva Gruić
    Zora riđokosa netipična je predstava. Govori indirektnim, ali sasvim jasnim političkim jezikom o stvarima o kojima se u kazalištu za djecu najčešće šuti. Poput svake socijalno angažirane književnosti za djecu i mlade, pomalo pojednostavljuje stvari, ali ih ne banalizira. Otvara pritom i neka teška pitanja, a odgovore implicitno sugerira, ali ne nameće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljena lektira

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sunčana Škrinjarić, Gospođica Neću, red. Leo Vukelić

    Radikalna tvrdoglavost glavne junakinje, djevojčice Mine, istaknuto je spojem tijela lutke nesrazmjernog glavi odrasle glumice Karmen Sunčane Lovrić, čije vješte ekspresije lica naglašeno povezuju i dodatno karikiraju apsurd (pre)velike glave djevojčice i njezinog pasivnog tijela. Gospođica Neću je simpatična predstava za djecu koja oživljava klasičnu lektirnu priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živa otočka slikovnica

    Gradsko kazalište lutaka Split: Olja Savičević Ivančević, Som na cilome svitu, red. Renata Carola Gatica

    Sinergija svih elemenata predstave koje je redateljica spojila u funkcionalnu cjelinu – u autonomni kazališni škoj koji se otiskuje s pozornice i plovi ususret publici – uz energičnost i timski rad glumaca rezultirala je kazališnim činom koji maštu štiti od zakržljalosti, a splitskom GKL-u potvrdila ulogu odgajatelja novih generacija publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunska kazališna poslastica

    Mala scena, Zagreb: Renato Baretić i Davor Šunk, Muka malog vuka, red. Morana Dolenc

    Piše: Iva Gruić
    Režijski koncept inovativno spaja lutkarsku igru kazališta predmeta i igru živog glumca, uz brojna simpatična, jednostavna i duhovita scenska rješenja. Goran Guksić malog vuka igra s puno dječje otvorenosti i naivnosti, čime lako potiče identifikaciju. Ukratko, predstava je pravo osvježenje na repertoaru kazališta za djecu. Savjet: svakako pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamorna pustolovina

    Zagrebačko kazalište lutaka: Antoine Galland – Željka Udovičić Pleština, Aladin i čarobna svjetiljka, red. Saša Broz

    Piše: Iva Gruić
    Pred glumcima-animatorima nije bio lak zadatak. Dijalog dobrim dijelom služi prepričavanju podataka važnih za priču, uz malo karakterizacije i živahnosti. Čarolija čudesnog svijeta, premda je očigledno dio autorske namjere, ne funkcionira. Uz tako malo pomoći, glumci su unijeli svu svoju energiju da ožive likove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odredište: Ljubav

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jules Verne, Put oko svijeta u 80 dana, red. Matjaž Pograjc

    Dramaturgija je lišena eksplicitnog moraliziranja i dociranja, u predstavi su korišteni filmski, lutkarski, plesni elementi, a sve je praćeno i zabavnim songovima koji plijene pozornost publike. Osamdeset dana putovanja sažeto je u optimalnih osamdesetak minuta koje ne dozvoljavaju da se dramska napetost razvodni, a koncentracija izgubi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kod kuće je najljepše

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Priča s morskog dna (prema motivima zbirke Monike Kompanikove Dubomorske priče), red. Maja Lučić Vuković

    Piše: Alen Biskupović
    Lutkari/glumci su u fizički i tehnički iznimno zahtjevnoj predstavi (glumci cijelo vrijeme drže zijevalice u zraku), dali sve od sebe. Edi Ćelić opet je uvjerljiv, nenametljiv i precizan u svemu što radi dok ga je ovaj put čak i nadmašila Kristina Fančović čija je animacija ribice Bibice bila tako uvjerljiva da je publici stvorila potpunu iluziju kretanja riba u moru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabava za najmlađe

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo

    Čuvaj se vuka ili Crvenkapica predstava je za one najmlađe i njihove obitelji. Koncepcija i šale prilagođene su djeci vrtićke dobi, a ni djeci nižih razreda osnovne škole ne bi trebalo biti dosadno gledati zgode i nezgode oca i djevojčice. Onim starijima predstava vjerojatno neće biti previše zanimljiva. Čuvaj se vuka ili Crvenkapica odlična je zabava za najmlađe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Do Sjevera i natrag

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hans Christian Andersen – Petra Mrduljaš, Snježna kraljica, red. Dario Harjaček

    Piše: Iva Gruić
    Mladoj su publici posebno impresivni trenuci u kojima se pojavljuje Snježna kraljica. Lutke (a s njima i glumački ansambl) kao da su prigušeni stalno promjenjivom, živom scenografijom i efektima. Ipak, u ključnim trenucima sve staje, kao da se svijet zaustavi da bismo zajedno s Kajem i Gerdom proživjeli najvažnije trenutke njihovog putovanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niti tamo niti vamo

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Kazalište Oberon, Koprivnica: Selma Lagerlöf, Legende o Kristu, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Legende o Kristu dale su danak neodlučnosti i nedostatku jasne vizije autora. Šteta zapravo jer su se izvornik sa svojim temama i porukama, vizualna komponenta predstave te dva mlada glumca/lutkara mogli puno bolje iskoristiti i stvoriti kvalitetnu predstavu koja bi zasigurno živjela i izvan prosinca. Ovako je sve ostalo niti tamo niti 'vamo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Toplina djetinjstva

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ, red. Renata Carola Gatica

    Predstava se ne izvodi samo na sceni, (primjerice ruže su na balkonu a svjetlucavi planet Malog princa na scenu stiže iz partera). Sve redateljske zamisli i dosjetke Renate Carole Gatice daju predstavi optimalnu dozu dinamike. Iznimno topla priča Malo princa pretočena je u podjednako toplu predstavu u kojoj će uživati mladi i oni nešto stariji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Car na modnoj pisti

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hans Christian Andersen – Ana Tonković Dolenčić, Carevo novo ruho, red. Krešimir Dolenčić, Paolo Tišljarić

    Piše: Iva Gruić
    Složena Andersenova metafora prikazana je doslovno. No, predstava se lako gleda. Uz poneki pad u tempu koji se događa zbog ponavljanja istih obrazaca, jer to je ono što priča traži, ansambl uspijeva zadržati pažnju. U tome mu najviše pomažu songovi. Zabavni su i duhoviti, glazbeno raznoliki i koreografski fino uigrani, potpomažu karakterizaciju, daju živost i ritam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvođačka kreativnost

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Sara Ipša, Minaluš, red. Sara Ipša

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Unatoč mnogobrojnim zanimljivim potezima i na trenutke vrlo značenjski dobro oblikovanim scenskim znakovima, Sara Ipša u predstavi upravo to, želju da se mnogobrojne teme koje želi adresirati prenesu u koherentnu strukturu (mono)drame u trajanju od tek nešto više od pola sata, ne uspijeva uvijek postići i do kraja realizirati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Učenje uz zabavu

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Samanta Milotić Bančić, Putovima glagoljaša, red. Samanta Milotić Bančić

    Najdugovječnija dječja predstava INK-a Putovima glagoljaša Samante Milotić Bančić na daskama je pulskog gradskog kazališta već deset godina. Riječ je o doista edukativnoj i zabavnoj, djeci prilagođenoj predstavi koja na njima prihvatljiv način priča o glagoljici- Puna je pjesme i plesa, dinamična i duhovita, kako to i priliči dječjim predstavama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brbljavo i vrckavo

    Scena Gorica, Velika Gorica: Ratko Zvrko, Grga Čvarak, red. Ivana Čoh Šverko

    Piše: Janko Heidl
    Brbljavo i vrckavo uprizorenje obojeno je namjerno prenaglašenim glumačkim i inim karikiranjem, koje će se odraslom pratitelju nerijetko učiniti površnim, no ciljana se publika smijala i zabavila, a vjerujemo i bezbolno upila ponešto podtekstualnih ideja o tomu da igra i bezbrižnost ne isključuju odgovornost i empatiju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunsko ostvarenje

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Vladimir Nazor / Tamara Kučinović, Bijeli jelen, red. Tamara Kučinović

    Piše: Alen Biskupović
    Nova premijera Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića iz Osijeka ponovo diže granice izvrsnosti i otvara nove prostore kazališnih užitaka na novim razinama. Bijeli Jelen je vrhunsko kazališno ostvarenje u svim elementima u kojem mogu uživati i stari i mladi te će zasigurno biti nova hit predstava koja će osvajati i publiku i kritiku i festivale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorenost prema različitostima

    Teatar Naranča, Pula: Hrvoje Zalar, Kristijan, red. Hrvoje Zalar

    Autori su uspjeli u svom naumu i na nenametljiv način promicali vrijednosti i kvalitete koje bi svaki učenik trebao prepoznati u sebi kako bi u budućnosti postao tolerantniji i otvoreniji prema različitostima. Mladi glumci vješto su se snašli u svojim ulogama a posebno se ističe Mirel Huskić u naslovnoj ulozi pomalo krutog Kristijana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novo u poznatom

    Teatar Naranča, Pula: Zlatokosa (temeljeno na bajci Matovilka braće Grim), autorski projekt Petre Kraljev, Ines Zmazek, Katje Rabar

    Poznata je priča ispričana na jedinstven i pomalo neuobičajen način. Naime, osim što su lutke glavni junaci, a njihove su animatorice scenografija, na sceni se ne koriste nikakvi rekviziti. Tako je na vrlo dovitljiv način igranje lutkama približeno najmanjima s obzirom da su imali priliku vidjeti kako to u lutkarskim predstavama funkcionira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autentična dječja priča

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Zvonimir Milčec, Zvižduk s Bukovca, red. Mario Kovač

    Piše: Iva Gruić
    Redatelj Mario Kovač djelo je postavio konceptualno vrlo čisto, predstava je jednostavno razumljiva, lako se prati, duhovita je i zanimljiva u svakom trenutku. Ni u kojem trenutku ne postaje posveta Zagrebu kakav je nekad bio, nego ostaje autentična dječja priča koja se bavi problemom kojeg ni današnji klinci ne mogu izbjeći – odrastanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl na starinski način

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hrvoje Hitrec, Eko Eko, red. Radovan Ruždjak

    Piše: Iva Gruić
    Glumačka igra nije niti mišljena, čini se, kao glavni adut predstave. Naglasak je stavljen na vizualni prikaz neobičnih mjesta, čudesnih događaja i stvorenja s drugih planeta. I te slike zamišljene su kao spektakl na starinski način. U tom je ključu napravljeno ovo novo uprizorenje romana Eko Eko, samo što ne djeluje jednako dobro u svim trenucima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko je ukrao priču?

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Tomislav Zajec, Pričokrad, red. Ivana Peroš

    Piše: Iva Gruić
    Čak i mom odraslom oku trebalo je razmišljanje nakon predstave da pohvata konce o novom smislu priče ugrađenom u stare motive. Predstava ga više kamuflira nego ističe. Iz želje za duhovitošću priča je olakšana do površnosti. Dakako, predstava jest duhovita, ali ne toliko da bismo previdjeli kako je, da parafraziramo naslov, sama sebi ukrala priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorenost za interpretacije

    Kazališni studio mladih i ansambl Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Mala princeza (po motivima romana Mali princ Antoinea de Saint-Exupéryja), red. Julia Klier

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Rezultat kompleksnog stvaralačkog procesa je predstava zanimljivih opreka i vrlo dobre ideje aktualizacije kroz gledateljsku kontekstualizaciju, uz uvažavanje temeljnih autorskih motiva te postavke poetskog teatra, što je čini svježom i otvorenom za interpretacije. Ipak, Mala princeza je i predstava nekih ozbiljnih dilema, pa i nedostataka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smisao života, za početnike

    Zagrebačko kazalište lutaka: Mate Matišić, Cvrčak i mravi, red. Zoran Mužić

    Piše: Iva Gruić
    Predstava odlično izgleda, atraktivna scena dopušta igru u više planova i vizualno jasno prezentira problem kojim se bavi a precizno ugrađena ritmičnost ne ostavlja nimalo mjesta za popuštanje pozornosti. Dosjetljivo nadopisivanje poznate priče toplo i sugestivno razrješava problem koji basna postavlja, poštujući njegovu ozbiljnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Premijera ili proba?

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Kristina Gavran, Čarobni kolač, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Jedina svjetla točke ove izvedbe bila je Mia Krajcar. Iznimno uvjerljiva, simpatična, prirodna, s tečnim i neusiljenim pokretima i vokalnim sposobnostima samouvjereno je vladala scenom te su dijelovi u kojima ona vodi riječ zapravo dijelovi koji najbolje funkcioniraju. Mirnoća i koncentracija su joj pritom bile na iznimno visokoj razini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Letećim tepihom u zemlju bajki

    Teatar Naranča, Pula: Aladdin (prema motivima iz 1001 noći), red. Majkl Mikolić

    Kratke i duhovite replike ono su što odlikuje sve Narančine predstave pa tako i ovu a svojim se nastupom posebno istaknuo Luka Juričić vrckav i lepršav upravo onoliko koliko treba u ulozi simpatičnog Duha. Majkl Mikolić sjajno je utjelovio upornog i veselog Aladdin, a naizgled hladna i nedostupna princeza Zaira bila je podjednako dobra Monika Mihajlović ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kafkijansko crnilo

    49. Međunarodni festival kazališta lutaka – PIF, Zagreb, 13. – 18. rujna 2016.: Kazališni laboratorij Sfumato, Bugarska: Katya Petrova, Obitelj Samsa, red. Katya Petrova

    Piše: Iva Gruić
    Kafkijansko crnilo u predstavi Obitelj Samsa doslovno se izlilo na scenu. Osam u crna odijela odjevenih izvođača, svojim bijelim košuljama, crnom šminkom i polucilindrima podsjećaju na sliku činovnika. Sve to sugerira iscrpljenost, uniformnost, ali i prijetnju. Kad se preobrazi u kukca, Gregor postale lutka, izuzetno pokretljiva i zahtjevna za animaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od tradicije do inovativnosti

    49. Međunarodni festival kazališta lutaka – PIF, Zagreb, 13. – 18. rujna 2016.: Regionalno kazalište lutaka Alakay, Kazahstan, Tko konjima plete grivu

    Piše: Iva Gruić
    Tko konjima plete grivu mali je prozor u jedan davni, drukčiji svijet u kojem konji tutnje beskrajnom stepom i na zanimljiv je način pokazao čvrstu međuovisnost i trajnu povezanost pojedinačnog i univerzalnog. Premda je predstava zanimljiva zbog svog egzotičnog ruha, zapravo nam govori jezikom koji u potpunosti razumijemo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duša na sceni

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Zvonimir Balog, Ja magarac, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Ja magarac vrhunska je predstava. Pametna i zabavna, primjerena svim uzrastima sa sjajnim ansamblom koji doslovno gine na sceni. Ako vas je ikad zanimalo zašto tulipan tuli u Poljskoj, kako igraju nogomet u zemlji u kojoj hodaju na rukama svakako dođite pogledati još jednu hit predstavu Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabavno i veselo

    Teatar Naranča, Pula: Cvilidreta (prema braći Grimm), autori Marijana Matoković, Majkl Mikolić, Katja Rabar

    Lutke su živopisne i dorađene do najsitnijih detalja te uspjelo dočaravaju karaktere likova. Jarkih su boja i jasnih crta lica i djeluju pomalo poput likova iz animiranih filmova. Riječ je o kombinaciji ginjola i stolnih lutaka. Animabilne su, brze i bez problema se kreću scenom vođene vještim rukama svojih animatora pa sve djeluje vrlo zabavno i veselo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mašta može svašta

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Maja Hrgović, Puž, red. Staša Zurovac

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Glumačke realizacije korektno su i vjerno popratile koreografsko rješenje, razigranošću, posebno u prikazu šumskih životinja, oživljavajući dječji svijet i njegove beskrajne mogućnosti imaginacije. Različitost svjetova djece i odraslih u Pužu su dobili konkretizaciju u, na trenutke klišeiziranom, ali ipak zanimljivom i kvalitetnom obliku
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Simpatični smotanci

    Nu:Write Theatre Festival, Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Lubomír Beneš, Vladimir Jirànek / Mario Kovač, A je to: Pat i Mat u hrvatskoj avanturi, red. Mario Kovač

    Piše: Janko Heidl
    Razmjerno usporene, uglavnom predvidljive i provjerene, ali uvijek zabavne i šarmantne gegovske epizode bez hitnje se ulančavaju u jednostavnu priču, pri čemu glavni čar proizlazi iz poznatih čimbenika kao što su generalni koncept, glazba Petra Skoumala i prepoznatljivo stilizirano lutka-kretanje živih glumaca Marka Cindrića i Asima Ugljena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grad i njegovi stanovnici

    Zagrebačko kazalište lutaka: Ana Tonković Dolenčić, Zagrebački vremeplovci, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Eklektičnost spoja mnogobrojnih izražajnih sredstava i tehnika, uglavnom služe postizanju dinamike i zabave u efektima kojima se prikazuju povijesni događaji. Zagrebački vremeplovci predstava su jednostavnih i jasnih namjera – edukacije i zabave, usto i prikaz dinamičnog odnosa grada i njegovih stanovnika
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Mjuziklska zgoda

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Branko Ružić, Braća Grimm i princeza Luise, red. Paolo Tišljarić

    Piše: Janko Heidl
    Cjelini koja ostavlja dojam raskoši, ne manjka ni duhovitosti, ni živosti, a uvriježenu ideju o braku kao idealnoj zajednici doživotne sreće svakog pojedinca valja nam prihvatiti kao pripovjedačko-kulturološko-sociološku konvenciju što su je autori preuzeli kao baštinu izvorišta, a koja ostaje nit priče, dok kazališna uzbuđenja donose uprizoriteljske odluke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između vragburgera i pileće juhice

    Kazalište Prijatelj, Zagreb: Hrvoje Zalar, Priča o Bljaksonima (ili zašto treba dobro jesti?), red. Hrvoje Zalar

    Piše: Mira Muhoberac
    Čaroliju predstavi Priča o Bljaksonima (ili zašto treba dobro jesti?) daje izvrsna komunikacija s publikom te virtuozna glumačka preobrazba komičarskoga nerva i emotivna toplina Hrvoja Zalara, od iznimno dobre i pametne bakice do lukava i zločestoga vraga i obratno, te ugodna glumstvenost, teatrabilnost i plesolikost Anje Đurinović i Selme Mehić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svijet dječje mašte

    Kazalište Virovitica: Silvija Šesto, Gospodin Mrak i 3 bijela šeširića, red. Draško Zidar

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Redatelj Draško Zidar zamislio je predstavu jednostavno i u duhu djeci primjerenih i razumljivih scenskih znakova i efekata, u čemu takvu koncepciju prate i glumačke realizacije, među kojima se izdvaja zanimljiv i kvalitetan tretman lutaka. Gospodin Mrak i tri bijela šeširića funkcioniraju u konvencionalnim, ali djeci primjerenim i razumljivim rješenjima
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Sve je to u njihovim glavama

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Dubravka Pađen Farkaš, Nije me strah, red. Ljudmila Fedorova

    Piše: Alen Biskupović
    Koliko god se činilo da mladi Edi Ćelić u svakoj izvedbi dosegne zavidnu razinu, on ju u idućoj opet pomakne za nijansu više tako da ga je čisto zadovoljstvo gledati kako animira, to jest biti nesvjestan njega kao animatora i uživati u živoj lutki na sceni. Treća ovosezonska premijera DJK iz Osijeka još je jedna u svim elementima kvalitetna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedan (ne)običan vikend

    Gradsko kazalište mladih, Split: Dario Harjaček i Katarina Pejović, Dica, red. Dario Harjaček

    Piše: Maja Dujmović
    Sve pohvale treba uputiti cjelokupnom glumačkom ansamblu koji se tokom izvedbe međusobno odlično nadopunjuje; srednjoškolcima koji su svoje uloge odglumili energično i vrlo autentično te onim iskusnijima koji su prikazali razinu svog iskustva, kao i načinu na koji su priče svih dvanaest likova međusobno isprepletene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobitak u razmjeni

    Umjetnička organizacija Skroz, Zagreb, Zagrebačko kazalište mladih, HDS ZAMP: Maja Sviben, Nora Krstulović, Vedran Peternel, Priroda i društvo, red. Nora Krstulović

    Piše: Janko Heidl
    Šesteročlana glumačka ekipa skače iz uloge u ulogu i natrag, preodijeva se i igra vlasuljama na jednostavno, ali djelotvorno uređenoj pozornici dvorane Polanec te s osjetnim elanom i zdušnošću predstavlja i stvarne i čudnim putovima konstruirane probleme i zablude vezane ponajprije uz pitanja naplate autorskog umjetničkog rada
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuni kazališni događaj

    Kazalište lutaka Zadar: Helen Cooper – Ana Prolić, Juha od bundeve, red. Ana Prolić

    Piše: Mario Županović
    Redateljicu Anu Prolić treba pohvaliti jer je sve tehničke, dramaturške i izvedbene elemente predstave sinkronizirala u sjajan projekt. Režijski postupci poput rastvaranja narativnog predloška songovima i akcentuiranje dramaturških preokreta putem pokretne scenografije i izmjene svjetla apsolutno su opravdani i pridonose visokoj kakvoći izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rasplesana basna

    Teatar Naranča, Pula: Igor Bojović, Tri praščića, red. Majkl Mikolić

    Duhovite dosjetke nisu manjkale no smješnije su i bliskije roditeljima no samoj djeci s obzirom da se uglavnom temelje na svakodnevici i aktualnim događajima. Ali, mališanima su vrckasti praščići i njihov ples mamili osmjeh na lice; stoga su predstavu ipak nagradili pljeskom. U konačnici, cjelokupni dojam predstave je nekako mlak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječje carstvo

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Marijana Peršić / Aleksandar Bančić, Ima da te ima, red. Lana Gojak, Rade Radolović

    Rade Radolović odlično se snašao u ulozi zaigranog i vragolastog dječaka, čime je pokazao kako mu zahtjevno igranje djece puno bolje leži nego ozbiljne uloge. Lana Gojak već se iskazala nastupima u predstavama za djecu, što je potvrdila i ovom prigodom. Predstava Ima da te ima donosi mnoštvo gegova, vesela je, razigrana i komunikativna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plov tajnama morskog plavetnila

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Savičević Ivančević, Legenda o beskrajnom moru, red. Ivan Plazibat

    Piše: Davor Mojaš
    Predstava nosi čist i logičan redateljski rukopis koji vodi računa o uzrastu kojem je predstava namijenjena. Svoj prinos uspjehu cjeline dali su i glumci, posebno dječje zaigrana, duhovita, vesela i motivirajuća Nika Burđelez koja daje ton predstavi i pokreće tragove priča, raspoloženi barmen Edi Jertec te razigrani mornari Zdeslav Čotić i Hrvoje Sebastijan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razvod na pankerski način

    Teatar Exit, Zagreb, Kazališna družina Pinklec, Čakovec i Teatar Poco Loco, Zagreb: Milena Bogavac, Pola-pola, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uspjehu predstave najviše je pridonijela zamisao redateljice Renate Carole Gatice koja radnju smješta u originalnu kombinaciju pankerskog koncerta i dramskih prizora. U takvoj scenskoj formi mnogo su važnije scenske i glazbene atrakcije i emocije koje one prenose nego prepoznatljiva realističnost prizora ili psihološka uvjerljivost likova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovita čarolija

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Nina Kleflin, Cvilidreta, red. Nina Kleflin, Ivan Leo Lemo

    Piše: Janko Heidl
    Sjajno je osmišljen i ostvaren i lik Cvilidrete, patuljka kojeg istovremeno, sinkronizirano, nadahnuto i uvjerljivo glume dvojica glumaca, Luka Bulović (glava, tijelo i noge) i Matija Čigir (ruke). Cvilidreta ide brzim, ali preglednim tempom, ritmički diše, sažima se i širi baš kako treba, duhovita je, napeta, sadržajna, vizualno zanimljiva i povremeno pomalo čarobna ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svakodnevnim situacijama

    Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Kosec Torjanac, Bonton, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Glumačke realizacije uloga nisu bez dobro oblikovanih momenata u individualnom tretmanu scenskog govora i pokreta, no stvaranje cjeline i prelasci između razina predstave nisu jasni te se često teško može razlučiti značenje pojedinih pokreta ili shvatiti kontekst pojedinih replika, što dovodi do konfuzije i nesnalaženja u značenjima ...pročitajte cijeli tekst...

  • Izvrsna zabava

    Scena Martin Hrvatskog doma Vukovar: Hrvoje Zalar, Fljuf i Žljuf, red. Robert Raponja

    Piše: Alen Biskupović
    Mladi glumci uživo pjevaju i sviraju, animiraju lutke, trče, skaču, padaju, žongliraju, govore stiliziranim glasovima s ruskim naglaskom, a pri tome ne gube koncentraciju, jasni su u dikciji, lutkarskim impulsima i izvrsno surađuju jedan s drugim u partnerskoj suigri na sceni od početka do kraja. Fljuf i Žljuf Scene Martin iznimno je zabavna, poletna i prpošna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dinamično i veselo

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Hans Christian Andersen, Palčica, red. Andrea Gotovina

    Likove su odigrali članovi Dramskog studija INK među kojima se izdvaja Saša Marković koja je Palčicu je odigrala vrlo prirodno, spontano i nenametljivo. I ostali su glumci ležerno odigrali svoje veće ili manje uloge u bogatim, lepršavim i maštovitim kostimima i u impozantnom scenskom okviru prenijevši priču u duhovitu, dinamičnu i vesela predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čika Google i baka Lucija

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Božićna priča, red. Ivica Lučić

    Piše: Alen Biskupović
    Božićna priča je topla, vesela, razigrana i djeci primjerena predstava. Bez pretencioznosti, s jednostavnim scenografskim rješenjima, likovnom simpatičnošću, pjesmom, plesom i angažiranim glumačkim nastupima, bit će to zasigurno rado viđena izvedba u tjednima Došašća koja će u prvi plan staviti naše najdraže i najmilije – bake i djedove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudi i vukovi

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, i Zavod Federacija, Ljubljana: Nana Milčinski, Peter Kus (po motivima istinite priče), Vučje srce, red. Peter Kus

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Odmjereno i vizualno snažno, Vučje srce ne donosi atrakciju u smislu kratkotrajne ali snažne impresije, nego je rezultat promišljenog kreativnog procesa koji ne nudi gotove odgovore nego omogućava promišljanje, za one koji to žele i vizualnu kvalitetu kao potvrdu dobre uigranosti i baratanja različitim kazališnim tehnikama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestašluci i odrastanje

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Ivan Kušan, Domaća zadaća, red. Miroslav Međimorec

    Piše: Janko Heidl
    Kušan-Međimorčevo usredotočenje na prikaz nezgoda što ih može uzrokovati jedna dobro uočena i izolirana ljudska mana, spretnom uvjerljivošću ucijepljena većini likova, doima se osobito dobrom odlukom. Međimorčeva živahna prilagodba glatko sljubljuje dramatičnost s komikom, a cjelina itekako zabavno odiše ugođajem nestašluka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Domaći kant

    Teatar Naranča, Pula: Vladimir Nazor, Veli Jože, red. Majkl Mikolić

    Predstava je dinamična, što uz humor djeci olakšava praćenje, posebno onoj školskoj kojoj na zabavan i pristupačan način pripovijeda priču. Velog Jožu premijerno je uspješno utjelovio Šime Rabar. Majkl Mikolić obavio je dojmljiv adaptorsko-redateljski posao, a u predstavi nastupa u ulogama divova i Ilije te oduševljava brzim transformacijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za velike i male

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, i Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Carlo Collodi, Pinokio, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    U trojcu glumaca posebno se istaknuo Edi Ćelić koji plijeni pozornost. Na trenutke zaigran, pa strašan, pa empatičan, pa zreo, mladi je glumac/lutkar pokazao široku lepezu svojih sposobnosti koje međusobno varira i/ili kombinira bez poteškoća, ostvarujući privid nevjerojatne lakoće scenskog nastupa, a sve je začinjeno velikom energijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cure i dečki

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Silvija Šesto, Tko je ubio Pašteticu?, red. Ana Prolić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Tko je ubio Pašteticu? mlađe će možda naučiti kako je pravo prijateljstvo čvrsto i vrijedno borbe, a starije će podsjetiti s čime su se sve susretali u nekim prošlim danima. Odlična i nadarena glumačka ekipa, vrlo dobra režijska rješenja Ane Prolić i ozbiljno zabavan tekst Silvije Šesto, ono su što će, vjerujemo, Pašteticu održati na repertoaru Male scene još dugo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak za sve

    Scena Gorica, Velika Gorica: Neispričana bajka, autorski projekt Radovana Ruždjaka, Aleksandre Naumov i Damira Klemenića

    Piše: Ana Fazekaš
    Neispričana bajka zaslužuje same pohvale, a njezin je najjači adut činjenica da je u svom elegantnom minimalizmu poticajna za najmlađe gledateljstvo te ne upada, poput mnogih dječjih predstava, u zamku pretjerane ilustrativnosti, redundantnosti objašnjavanja i vizualnog kiča koji djecu sam po sebi zapravo ubrzo prestaje intrigirati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Likovi i sjene

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Željka Horvat Vukelja, Hrabrica, red. Dario Harjaček

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumci su svoj posao odradili korektno, no u čitavoj je izvedbi bilo nešto ukočeno i vladao je dojam relativno slabog entuzijazma, što nažalost oduzima šarm koji je najjača strana dječjeg kazališta. Sama je priča neoriginalna, prilično patetična i izrazito didaktična te u tom smislu nije malim gledateljima osobito izazovna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskorišteni potencijal

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hans Christian Andersen – Mate Matišić, Carevo novo ruho, red. Vinko Brešan

    Piše: Zvjezdana Balić

    Brešanov lutkarski prvijenac zanimljiva je predstava u čijoj će duhovitosti i vizualnoj dojmljivosti uživati mlađi, a čiju će nedvosmislenu kritiku razumijeti i stariji. Suradnja na relaciji Brešan – Matišić još se jednom pokazala kao plodnom i kvalitetnom, baš kao i odabir kazališnog debitanta Simona Bogojevića – Naratha za kostimografa
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Kad se pokvari lampica

    Teatar Tirena, Zagreb: Tina Hofman, Nina Horvat, Petra Težak, To je to?, red. Tina Hofman

    U prvom planu je razigrana i duhovita glumačka igra Petre Težak u minimalističkom scenskom okruženju. U ovoj nepretencioznoj izvedbi, uz uspjelu glumačko-glazbenu suigra, svakako tako valja pohvaliti i izvedbu lampice Sunčice, i to ne samo u smislu tehnološke izvedbe, jer i sama lampica čini ravnopravnog glumačkog partnera na sceni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stilska neujednačenost

    Kazalište lutaka Zadar: Vjera Vidov, San, red. Vjera Vidov

    Svi segmenti predstave (scenografija, glumci, lutke, glazba, kostim) profesionalno su zanatski ostvareni, no čak kada su i scenski opravdani, ne komuniciraju međusobno na pozornici. Stilska neujednačenost temeljno je obilježje uprizorenja. Režijska i dramaturška nedosljednost usporava organski tempo predstave i ona postaje razvučena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U radionici

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: August Šenoa, Postolar i vrag, red. Saša Broz

    Piše: Ana Fazekaš
    Trešnjin Postolar i vrag unatoč dobroj ideji ipak podbacuje, ponajviše uslijed potcjenjivanja mlade publike. Kvaliteta predstave leži u izvođačima i tjelesnom aspektu igre, nekoliko duhovitosti te informativnosti za djecu budući da je riječ o književnom klasiku, no uz tako snažan autorski i izvođački tim razočaravajuća je površnost konačnog kazališnog proizvoda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se djeca razigraju

    Zagrebačko kazalište mladih: Erich Kästner / Milan Trenc, Emil i detektivi, red. Milan Trenc

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava je u cjelini dobra, promišljena i vizualno na veoma visokom nivou, što ne iznenađuje s obzirom na redateljevu umjetničku pozadinu u animiranom i igranom filmu te stripu, a mogla bi dalje samo napredovati ako se uslijed niza izvedbi angažirani članovi Učilišta više opuste i razigraju na pozornici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Idejno pohvalno, umjetnički slabo

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Jakov Sedlar (prema knjizi Dnevnik Ane Frank), Ana Frank, red. Jakov Sedlar

    Piše: Ana Fazekaš
    Igrani segmenti znatno su slabiji od filmskih jer mlade glumice ne uspijevaju postići hipnotički učinak potreban da monodrama drži publiku, a u suodnosu s projekcijama čitava se stvar raspada na dva samo tematski povezana segmenta koji ne komuniciraju i čije izmjenjivanje samo onemogućuje gledateljsko povezavanje i sa jednim u potpunosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gomila neprilagođena teksta

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Johnatan Swift, Gulliverova putovanja, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Cijelu predstavu obilježava teško probavljiva i suvišna količina teksta koja nije dramski prilagođena što rezultira u usporavanju radnje, predugačkim replikama, a na kraju i statičnošću glumaca. Unatoč izvrsnoj vizualnosti, glazbeno-scenskoj podlozi, velikoj želji i trudu ansambla, neuspjeh dramatizacije i dramaturške prilagodbe učinio je svoje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uživljena izvedba

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Mark Twain, Kraljević i prosjak, red. Ivana Čoh Šverko

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava Kraljević i prosjak GK Žar ptica zaslužuje pohvale. Oblikovana je profesionalno i maštovito te pruža zaista lijepo i toplo kazališno iskustvo. Za osobitu je pohvalu odmjerenost s kojom je rađena, bez nepotrebnih kičastih efekata s jasnim konceptom i čistom izvedbom te zavidnom energijom glumačke postave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Drugi, drukčiji i drukčijasti

    Kazalište Mala scena, Zagreb, u suradnji s Umjetničkim kolektivom Skroz, Zagreb: Kristina Gavran, Ne, ti ne! Ili o drukčijatosti, red. Nora Krstulović

    Piše: Iva Gruić
    Dječja trojka na sceni vrlo je zabavna, pa je predstava dinamična, duhovita i nema problema s držanjem pažnje publike. Ozbiljni sadržaj predstave nije samo usputni dodatak koji daje privid angažiranosti (kako to ponekad u dječjem kazalištu biva), nego je vrlo vjerojatno da će ga djeca s predstave ponijeti kući. A to je najviše što kazalište može postići ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni štapić i lijepa riječ

    Kazalište Mala scena, Triko circus teatar, Zagreb: Nina Horvat (prema istoimenoj knjizi Otfrieda Preusslera), Mala vještica, red. Ivica Šimić

    Piše: Olivera Radović
    Zadivljujuće sposobnosti uigranih glumica obogatile su samu priču, pa se uz didaktički trenutak mali gledatelji mogli uživati u akrobacijama i čudesnim cirkuskim elementima. Izvrsna igra dala je čarobnu notu maštovitoj priči u kojoj se prepliću nestvarne i realne situacije, u kojoj se u isti red stavlja snaga čarobnog štapića i lijepe, ljubazne riječi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliko srce

    Dramski studio Dada Kazališne družine Pinklec, Čakovec: Hrvoje Kovačević, General Kiro Miš, red. Davor Dokleja

    Piše: Andreja Rambrot
    Sagledamo li predstavu iz nešto šire perspektive, možemo zaključiti da je pokazano previše događaja u samo pola sata, no uvježbani srednjoškolci i srednjoškolke zaista su se potrudili dočarati atmosferu i ovu zanimljivu i poučnu priču približiti najmlađima. Pouka je jasna – bez obzira koliko netko bio malen, njegovo srce može biti veliko ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeh cjeline

    Scena Martin Hrvatskog doma Vukovar: Saša Eržen, Ti loviš!, red. Lidija Helajz

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos nekim pozitivnim pojedinačnim elementima, teško je ostvariti uspješnu cjelinu ako ne postoji utemeljena i razrađena dramaturška podloga te promišljeni redateljski koncept. Na taj način vizualnost izvedbe i vještine pojedinih sudionika ostaju u sjeni nedosljednosti i nelogičnosti koje su utkane u temelje te se provlače od početka do kraja izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dražesna fantazija

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb, Lada Martinac Kralj, Anđeli imaju krila, zar ne?, red. Ladislav Vindakijević

    Povijesnu točnost i vjerodostojnost od umjetničkih obradbi ne treba očekivati, stoga, a premda Trešnja znade ponuditi živahnije i raskošnije komade, dražesna fantazija o Zvončićima prožeta humorom, pjesmom i s ponešto plesa prožeta nudi ugodnih pedesetak minuta poticajne i sadržajne zabave za 7+ publiku kojoj je upravljena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicionalno veselo

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića: Betlehemska zvijezda (prema slovačkim narodnim pričama), red. Petronela Dušová

    Piše: Alen Biskupović
    Lidija Kraljić i Edi Ćelić postojani su i koncentrirani u ovoj tehnički zahtjevnoj i pomalo kompliciranoj redateljskoj zamisli. Energija i snaga kojom obavljaju od početka do kraja vrlo složene glumačko-lutkarske zadaće zavidna je u svakom pogledu. Precizni su i uvjerljivi u svom nastupu iz vizure svih elemenata te zaslužuju samo riječi hvale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Toplina i plemenitost

    Zagrebačko kazalište lutaka: Charles Dickens – Petra Mrduljaš, Božićna priča, red. Zoran Mužić

    Piše: Ana Fazekaš
    Najsnažniji je aspekt predstave sami vizualni dojam. Scenografija je bogata, ali oblikovana s ukusom i vrlo funkcionalna na način da brojne promjene koje predstava zahtjeva budu izvedene brzo i pregledno. Unatoč manjkavostima verbalnog aspekta izvedbe, glumačka je izvedba bila vrlo lijepa i s pažnjom oblikovana, spretna i osjećajna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promišljeno i šarmantno

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Performing arts collective VRUM, Udruga za scenske umjetnosti Prostor Plus, Rijeka: Minimi, kor. i red. Sanja Tropp Frühwald, Till Frühwald

    Piše: Iva Gruić
    Pitanja o veličini i perspektivi prema kraju se polagano usmjeravaju prema tematiziranju rasta i odrastanja, gdje kroz razgovor i djeca u publici pridonose svojim odgovorima. Glumačko-plesački trojac s podjednakom lakoćom savladava i glumačke i pjevačke i plesačke zadatke, uspijevajući pritom iskreno i neposredno komunicirati s publikom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajan duet

    Kazalište lutaka Zadar i Kazalište Virovitica: Ana Prolić, Hamletova istina, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Ono što izvan fomralističkih oznaka kazališnog komada ponajviše osvaja u izvedbi Hamletove istine je humorističnost i situacijska komika koja nastaje kombiniranjem tekstualnog predloška, mimike i gesti glumaca i režijskim postuliranjem konstrastiranih dueta kao okosnice dramskog sižea. Iz te perspektive predstava osvaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz knjige uspomena

    Kazališna družina Pinklec, Centar za kulturu Čakovec: Jelena Kovačić, Klupica, red. Mario Kovač

    Piše: Andreja Rambrot
    Za klupicu, koja je nadtema ove predstave, trebalo se izboriti i pomno je čuvati. Mijenjala je vlasnike iz generacije u generaciju.  I sve je podnosila – poput praznog papira na koji se pišu uspomene. Mario Kovač životopisno je prenio dio svoje prošlosti većine mladih iz tog kraja. Njegova Klupica je osebujna minijatura iz bezvremenske knjige svačijih uspomena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaključano u stereotipu

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Charles Perrault, Pepeljuga, red. Jakov Sedlar

    Piše: Iva Gruić
    Ono što djeca vide je jednodimenzionalna Pepeljuga sva sastavljena od smješka i dobronamjernosti, jer upravo je u okviru takvog stereotipa igra Karla Brbić. I dok ostali likovi kroz veći ili manji stupanj karikiranja iskoračuju iz tipične zadanosti svojih uloga, Pepeljuga ostaje u njoj zaključana. Zato nije lako suosjećati s njom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerealizirani potencijal

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Waldemar Bonsels, Pčelica Maja, red. Maja Lučić

    Piše: Alen Biskupović
    S obzirom na autorski tim koji očekivanja su bila velika no vinkovačka Pčelica Maja nije, nažalost, uspjela postati sve ono što je mogla biti. Dopadljiva i zanimljiva likovnost predstave, visoka razina animacijskih vještina te melodični i simpatični dječji napjevi ostali su u sjeni nesnalaženja dijela ansambla i neuspjla pokušaja dramatizacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na kraju gaja ili o sreći

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazalipta u Varaždinu: Branko Ćopić / Maja Sviben, Ježeva kućica, red. Tamara Kučinović

    Piše: Andreja Rambrot
    Adaptacija Maje Sviben je sjajna, stoga nije iznenađenje da se životopisna vesela družina na čelu s Lijom pretvorila u ozbiljnu izviđačku jedinicu kojoj je cilj doznati što to Ježurku čini toliko sretnim u njegvom domu i mogu li oni dio te sreće prisvojiti. Sve u svemu, predstava koju će klinci rado gledati, a ni roditelji neće ostati ravnodušni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skromna festivalska ponuda

    47. PIF – Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 15. – 20. rujna 2014. (2)

    Piše: Iva Gruić
    Samo se jedna inozemna predstava za djecu istaknula svježinom i maštovitošću. Riječ je o interaktivnom projektu Lutkarskog kazališta Ljubljana Mali daždevnjak prelazi cestu Matije Solca. Njegovi izvođači nisu samo vješti u neposrednoj komunikaciji s djecom, nego i sugestivnim govorenjem stihova naglašavaju atmosferu posebnog događaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl duha

    47. PIF – Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 15. – 20. rujna 2014.

    Piše: Iva Gruić
    Vruća tema, iskričava duhovitost, kao i preobilje asocijacija koje bude slike koje predstava Saga pokazuje u potpunosti uspijevaju uvući gledatelja tako da je teško obratiti pažnju na tehničku zahtjevnost i vještinu animatora. Ipak, jasno je, bez matematičke preciznosti i savršene uigranosti takav raskošan spektakl duha ne bi bio moguć ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se dvoje nađe...

    Zagrebačko kazalište lutaka: Sanja Nikčević, Mala sirena sa sretnim završetkom, red. Joško Juvančić

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumci uigranog ansambla vrlo spretno i duhovito igraju više uloga. Iako bi neki dramaturški zahvati mogli znatno potpomoći lakšem i odmjerenijem tijeku predstave te vlada izvjesna nejasnoća u nekim aspektima samog koncepta, vizualna ljepota, predstave svakako je razlog koji će privući podjednako mlađu i nešto stariju dječju publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječje i političke igre

    Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Mark Twain, Kraljević i prosjak, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Andreja Rambrot
    Sa zanimljivim transformacijama glumci se itekako dobro nose, no najveću čar predstavi daje zaigranost, kako na makro tako i na mikrorazini: od nevine dječje igre, igre vlasti na dvoru, političke igre, do samog igranja na sceni (kao glumci, ali i kao pripovjedači)  Ovo je jedna od rijetkih lektirnih predstava kojima se osnovnoškolci vesele
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvajanje horizonta

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Joža Horvat, Waitapu, red. Saša Broz

    Piše: Olivera Radović
    Postignut je visok stupanj ujednačene atmosfere prepune mističnosti i magičnosti, a najveći je redateljski uspjeh to što je izbjegnuta nametljiva didaktičnost. Predstava je namijenjena starijim osnovcima i daje puno materijala za rasprave i promišljanja, prvenstveno stoga što je uspješno sačuvana univerzalnost i metaforičnost priče
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kaotični spektakl

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Rudyard Kipling, Knjiga o džungli, red. Saša Anočić

    Piše: Iva Gruić
    Ansambl igra s raskošnom energijom, duhovito i raspoloženo se transformirajući u brojne životinje. Istaknuti valja Aleksandru Naumov koja igra Mowglija s grčem osjećaja izdvojenosti, stalnom napetošću zbog opasnosti. S njenim Mowglijem mogli bismo suosjećati i za njega strepiti, samo kad bi nam predstava za to dala više prilike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vlakom kroz maštu

    Gostovanje: Lutkovno gledališče Pupilla, Lendava, Slovenija, Rita Bartal Kiss, ZOOpotniki (ZOO putnici), red. Rita Bartal Kiss (u Centru za kulturu Čakovec)

    Piše: Andreja Rambrot
    Petra Kavaš i Vitomir Vratarič ne igraju samo međusobno, nego se igraju i sami sa sobom i likovima životinja koje upizoruju. Rita Bartal Kiss već se više puta dokazala kao izrazito kreativna redateljica koja zna prepoznati zahtjeve malih gledatelja. ZOO putnici su maštovita predstava puna humora zbog čega će je i mali i veliki s užitkom pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se jako žuri

    Dramska skupina Korak, Pula: Patrik Lazić, Pozitivan stav, red. Patrik Lazić

    Iako su se uz HIV u predstavi dotakli i neželjene trudnoće, možda bi se u obradi teme moglo zamjeriti nebavljenje drugim, vrlo ozbiljnim i opasnim spolnim bolestima, Režiju potpisuje maturant Patrik Lazić koji je svoj talent i angažiranost ozbiljnim temama već pokazao i dokazao Iskorakom, prvom predstavom Koraka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Basne prizivaju igru

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ezop, Basne, autori Ksenija Zec, Saša Božić

    Piše: Iva Gruić
    Premda se basne ulijevaju jedna u drugu, uz povremene komentare i prijelaze što ih inicira pripovjedač, to ni u kojem trenutku ne stvara zbrku ili zabunu, živa energičnost u potpunosti je kontrolirana. Glasovita poučnost, jedna od temeljnih karakteristika ove osebujne književne vrste, stavljena je u drugi plan, na njoj se nimalo ne inzistira
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Urnebesna posveta

    Kazalište lutaka Zadar: Tamara Kučinović, Genijalni genije, red. Tamara Kučinović

    Genijalnog Leonarda virtuozno je u maniri groteske interpretirala Sanja Zalović. Logičnih i jasnih gesta, duhovita i neopisivo uvjerljiva glumica je sa lakoćom dočarala smušenost i fanatičnu posvećenost genija svom pozivu. Paola Slavica s velikim se uspjehom nosila sa svojom šarmantnom, iskusnom i neopisivo talentiranom kolegicom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljiva svemirska pustolovina

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hrvoje Hitrec, Eko Eko, red. Neven Hitrec

    Piše: Iva Gruić
    I premda ekološka poruka koju priča nosi nije (više) nova, jer danas djecu od vrtićke dobi uporno učimo o čuvanju prirode, njezin prikaz djetinjstva i velike svemirske pustolovine svakako može biti (i) scenski atraktivan, osobito ako ga se uspije postaviti ovako pregledno, dinamično i vedro, s točnim emocionalnim naglascima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tako se to radi!

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Silvija Šesto, Deveta ovčica, red. Ljudmila Fedorova

    Piše: Alen Biskupović
    Deveta ovčica, najnovija u nizu premijera osječkog Dječjeg kazališta, je predstava koja se mora pogledati. Djeca je moraju vidjeti jer je pametna, vesela, topla i poučna, odrasli će se podsjetiti na strahove koje su možda odavno zaboravili ili s kojima se i dalje svakodnevno susreću, a kazalištarci trebaju doći i jednostavno vidjeti kako se to radi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kockica sa slovom LJ

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Hans Christian Andersen, Snježna kraljica, red. Serđo Dlačić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Sa Snježnom kraljicom Vedrana Dlačić i Vedrana Balen Spinčić kao da su zapeli, ne toliko u priči koja je jasna, nego u količini teksta. Likovi neprestano govore, tumače, pripovijedaju, čak i kada razgovaraju. A to može biti zamorno, stoga najmlađi u publici u posljednoj trećini predstave gube koncentraciju, ali u predstavi na ipak nema dociranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobna moć prijateljstva

    Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Matea Grabić (prema istoimenom romanu L. Frank Bauma), Čarobnjak iz Oza, red. Matea Grabić, Selma Mehić, Martina Stjepanović, Ivan Ćaćić

    Piše: Olivera Radović
    Ekipa predstave približila je mladom i zahtjevnom gledalištu vječite vrijednosti Čarobnjaka iz Oza kao što su prijateljstvo, prepoznavanje i uvažavanje posebnosti, istrajnost, pozitivan i aktivan stav prema životu, ali nadasve poruku da sve što je potrebno za ostvarenje snova i pobjedu nad zlom zapravo leži u nama samima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakićena zabava

    Kazalište Moruzgva i Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb: Petra Radin, Haha2O, red. Mario Kovač

    Piše: Iva Gruić
    Predstavi prije svega nedostaje plemenitija likovnost koja bi otvorila put za suptilniji doživljaj, stvorila mogućnost za neki oblik scenske materijalizacije vodenih motiva koje koristi i tada bi se moglo govoriti o njezinom edukativnom aspektu. Ovako ju je najlakše o(t)pisati kao isuviše nakićenu predbožićnu zabavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prazno koračanje za nedostižnim

    Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Parun, I ti ljubav nekom daj, red. Ladislav Vindakijević

    Piše: Andreja Rambrot
    Najbolji dio predstave svakako je odlična glazba koja je utkana u cijelu izvedbu, pretvarajući predstavu time u pravi dječji mjuzikl, no glumci je izvode na playback. Šteta, jer kada bi glumci sve glazbene dionice otpjevali sami, I ti ljubav nekom daj bio bi vrijedan i poseban dječji mjuzikl (onakav kakav je autorica i zaslužila)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naši prijatelji

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Romano Bogdan (prema motivima priče Neposlušno mače Ivana Bjeliševa), A tko si ti?, red. Romano Bogdan

    Piše: Andreja Rambrot
    Scena je jednostavna, gotovo minimalistički postavljena, ali vješto zamišljena i vrlo funkcionalna tijekom cijele predstave. Lutke su maštovite vizualno vrlo upečatljive te bude (dječju) maštu i podsjećaju na svijet snova. Glumački ansambl (Karolina Horvat, Davor Dokleja i Mario Jakšić) odlično je ugran u ovoj najizvođenijoj predstavi u povijesti Družine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vedro predbožićno veselje

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Morana Dolenc, Ups! Uvijek pravac Sjever!, red. Morana Dolenc

    Piše: Iva Gruić
    Predstava Ups! Uvijek pravac Sjever! fino zabavlja lutkarskom dosjetljivošću i neobičnim umetnutim motivima, poput slavina iz kojih teku čudesa ili oživjela Mjeseca. Pokazuje nam Božić lišen kiča i histerične potrage za savršenošću, topao i mirišljav – upravo onakav kakav bismo voljeli doživjeti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anđeli zaslužuju krila

    Zagrebačko kazalište mladih i Akademija dramske umjetnosti: Mirna Rustemović i Dino Pešut, Škola za anđele, red. Mirna Rustemović i Dino Pešut

    Piše: Iva Gruić
    Uz bok jednoj od najvećih zvijezda domaćeg glumišta, pojavljuje se troje vrlo mladih glumaca. I dok Nina Violić igra na rubu privatnog i u tome je neodoljivo zabavna, mladi se glumci trude pokazati što znaju i mogu, od pjesme i plesa do svirke, postavljajući likove s ogromnim entuzijazmom i vidljivom željom za igrom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odrastanje u okružju opasnosti

    Zagrebačko kazalište lutka: Felix Salten – Davor Žagar, Bambi, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Iva Gruić
    Bambi je vizualno atraktivna predstava koja uredno prepričava poznatu priču, raskošan spektakl boja, svjetla i glazbe, vješto skrojen i s primjerenom dozom profesionalizma odigran. Pritom se ne razaznaje neka osobita ideja (ili koncept) koji stoji iza predstave. Ferenčina očigledno želi pripovijedati sa snagom filmske iluzije, postići začaranost iluzijom filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ribarevo blago

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivana Brlić-Mažuranić, Ribar Palunko i njegova žena, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Ana Fazekaš
    Kao Palunko,Ante Krstulović uspio je zahvatiti sve dimenzije nestrpljiva ribara, kojeg neiskustvo i ogorčenost zbog materijalne oskudice dovode do ruba toga da izgubi sve vrijedno što u životu ima. Njegova žena, stvarna protagonistica priče, koju suptilnom i nježnom glumom lijepo prenosi Nataša Kopeč, svo je blago koje je nesretni ribar trebao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vedro i toplo za cijelu obitelj

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Snježana Ivković i Lidija Helajz, Anđelčići, red. Snježana Ivković i Lidija Helajz

    Piše: Alen Biskupović
    Koncept nije ostavio puno prostora za posebne glumačke ili lutkarske kreacije pa je sve svedeno na vedrinu i živost glumaca koju pokušavaju prenijeti na publiku dok su lutke iskorištene kao puko, ali efektno sredstvo za privlačenje dječje pažnje. Izuzetak je Snježana Ivković koja se i u takvom konceptu potrudila dati najbolje od sebe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tek mjestimice čudesno

    Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb, i Scena Gorica, Velika Gorica: Petra Radin, Čudesna šuma, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Maja Dujmović
    Najljepše trenutke predstava donosi upravo tijekom prisjećanja na Čudesnu šumu u kojima svi rekviziti poprime bajkovitu funkciju, priča se ubrza, pokreti postanu izražajniji, glumci se zaigraju, svi dosadni elementi predstave iščeznu, a prostor pozornice nakratko uistinu postane čudesan. Buđenje uspomene na djetinjstvo pomaže trojcu da ponovno postanu  prijatelji ...pročitajte cijeli tekst...
  • O problemima treba govoriti

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Milan Marković, Zagreb gori, red. Saša Božić i Ksenija Zec

    Piše: Zvjezdana Balić
    Zagreb gori dobro je osmišljena predstava, no neki elementi djeluju poput dijelova koji su ubačeni u trenutku kad se zanemarila činjenica da je predstava namijenjena djeci te da će isti, premda domišljati, ostati neopaženi i minorizirani. Tako, na samom kraju, izostaje i očekivana zaokruženost predstave koja će donijeti pravu i željenu pouku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Atmosfera zajedništva

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Ivor Martinić, Pričaj mi o bojama, red. Romano Nikolić

    Piše: Iva Gruić
    Najjači je adut predstave zarazna glumačka energija i sposobnost zabavljanja publike, u spoju s jednim osobitim poštovanjem glasova iz publike. Svim time se stvara u kazalištu rijetka atmosfera zajedništva i zato će predstava sigurno biti rado gledana. Ali, potencijal koji su ponudile izuzetno zanimljive priča o bojama nije, na žalost, iskorišten u potpunosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativna igra

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Radovan Ruždjak, Ja buka, red. Radovan Ruždjak

    Dvočlana glumačka postava suvereno i skladno vlada scenom, svatko u svom modusu, prikazujući kroz pokret uspostavu bliskosti između dvoje raznorodnih stvorenja. Kazalište Trešnja iznjedrilo je još jednu vizualno atraktivnu predstavu koja donosi odgovore na aktualna pitanja njegovih malih i velikih posjetitelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • S punim poštovanjem

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivica Boban, Ja i moji osjećaji, red. Ivica Boban

    Piše: Iva Gruić
    I premda svi glumci igraju sve emocije, crtaju ih, pričaju o njima, pokušavaju ih razumjeti i neprekidno se šale, ipak se vide razlike među njima. Zoran Pribičević najjači je u velikoj gesti i vulkanskim bjesovima, a Marija Šegvić u prizivanju bolne tuge. Ivana Boban kao i Jure Radnić najbolji su u finoj komici i brzim transformacijama iz osjećaja u osjećaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osebujna kazališna realnost

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Ivana Brlić Mažuranić, Šegrt Hlapić kako bi ga igrala Kazališna družina Pinklec, red. Romano Bogdan

    Piše: Andreja Rambrot
    Mala, zrela i hrabra družina Pinkleca toliko je uigrana i dobro se poznaje, da je i premijera prošla vrlo dobro. Karolina Horvat, Mario Jakšić, Bruno Kontrec i Davor Dokleja uvjerljivi su, lako i neprimjetno mijenjaju maske, poletni su, razigrani i igraju sa žarom i dobro naglašavaju tekst. Čini se da im je izvedba ovoga djela posebno draga
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljekovita moć prinvaćanja

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Asaya Fujita, Smiješno čudovište, red. Ana Prolić

    Piše: Olivera Radović
    Jedan od dojmljivijih elemenata predstave svakako je izvrsna gluma. Troje glumaca brzo i vješto se transformirajući iznijelo je sedam uloga. Zanimljiva koreografija praćena je izvrsnom glazbom koja je uklopljena u atmosferu predstave. Kostimi su upotpunjavali karaktere likova, a jednostavni i funkcionalni rekviziti bili su zadivljujući izvor kreativnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lutkarstvo kakvo zaista trebamo

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Umjetnička organizacija LOFT, Zagreb: Ludwig Bauer, Ronilac bisera, red. Sanja Milardović, Morana Dolenc

    Piše: Iva Gruić
    Nositeljice projekta i predstave Ronilac bisera, dvije su mlade lutkarice, Sanja Milardović i Morana Dolenc. Osim što u predstavi igraju, one zajedno potpisuju i režiju, a uspješnost predstave pokazuje kako su medij fino savladale, pa se u njemu mogu i igrati i poigravati, biti i mudre i poetične i duhovite. Dobar dio zasluge ide i na račun pisca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Urnebesna zabava za sve uzraste

    4. međunarodna revija lutkarstva Lutkokaz, Osijek, 22. – 2. listopada 2013.: Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Peđa Gvozdić i Giulio Settimo, Još si zelen, red. Peđa Gvozdić i Giulio Settimo

    Piše: Alen Biskupović
    Zavidna je vještina mladih lutkara koji su u ovakvom brzom i energičnom konceptu na svim mogućim pozicijama na sceni. Izvedba funkcionira kao cjelina, a zadovoljstvo publike koje sam doživio prilikom predstave nisam osjetio već dulje vremena na puno razvikanijim i bogatijim predstavama iz renomiranih kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bio je sunčan dan...

    Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Peća i vuk (prema motivima narodne priče), red. Mirel Huskić, Peđa Gvozdić, Guliano Settimo

    Piše: Olivera Radović
    Atraktivne i veoma pokretne lutke (Vuk je čak i plesač) vladale su prostorom za igru, a komičan efekt postigli su i skupni likovi (seljani i ovce). Pored vizualnog ugođaja, veoma je važan element predstave glazba. Kostimi Peće i Vuka također ilustriraju njihov superstar status. To šarenilo je mališanima svakako bilo atraktivno i zanimljivo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaštićeni u svijet bajke

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Braća Grimm, Crvenkapica, red.Ivana Čoh Šverko

    Piše: Iva Gruić
    Crvenkapica ovdje nije samo milo dijete, nego je mala znatiželjnica koja ne zatvara usta i svima neprekidno dosađuje pitanjima. Ana Vilenica igra je s otvorenošću veselog djeteta.  Damir Klemenić kao Vuk kombinacijom ekspresivne geste i rubno artikuliranog govora uspijeva napraviti lik koji je istovremeno i simpatičan i strašan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Carmen do Čehova

    46. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 7. – 14. rujna 2013.

    Piše: Iva Gruić
    Ovogodišnji se PIF u potpunosti nastavio na tradiciju šarolikosti i raznolikosti, nije nas iznenadio beznačajnim predstavama, nego se uglavnom čvrsto držao standarda (barem) solidne kvalitete. Organizacijski je, međutim, podbacio, a PR mu je tradicionalno loš. Ove su godine, nažalost, gledališta na previše predstava bila praznija od polupraznog
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na krivom mjestu u krivo vrijeme

    Osječko ljeto kulture: Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: James Joyce / Nikola Zavišić, Jamesove mačke, red. Nikola Zavišić

    Piše: Alen Biskupović
    U drukčijem, nadahnutom i društveno angažiranom konceptu, dojmljive vizualnosti nalazi se jedan veliki problem. Kao što se navodi u programskoj knjižici, predstava je prvotno namijenjena djeci, a djeca su izgubljena u konceptu koji funkcionira na višestrukim značenjskim razinama, simbolima, naznakama, igranju na arhetipsko i organsko, ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za let je duša stvorena

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Romano Bogdan, Ptičica, red. Romano Bogdan

    Piše: Andreja Rambrot
    Svi su ljudi povezani: pomognemo li jednoj osobi, pomogli smo i svima oko nje i pokrenuli lanac dobrote i sreće. Shvatimo li ovu predstavu na takav način, uvidjet ćemo njezin značaj i odličnu isprepletenost svih njezinih elemenata. Animatori lutaka već su više puta dokazali da skladno surađuju i još jednom potvrdili da vješto upravljaju lutkama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na pravom putu prema sreći

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, i Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Tamara Kučinović (prema romanu Kućni duhovi Dubravke Ugrešić), Kućni duhovi ili nevidljivi recept za sreću, red. Tamara Kučinović

    Piše: Andreja Rambrot
    Kućni duhovi ili nevidljivi recept za sreću jsu lutkarska predstava koja će svojim umjesnim humorom, uvjerljivošću izvedbe, odlično ukomponiranom glazbom i scenom sa zapanjujućim vizualnim efektima, pokrenuti dječju maštu, a pritom i educirati, podsjetiti da iz života izbacimo sve što nam ne treba i sami učinimo korak prema sreći
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabava kreacijom čuda

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Nina Kleflin (prema Ezopovoj basni), Cvrčak i mrav, red. Nina Kleflin

    Piše: Iva Gruić
    Uz pomoć atraktivnog kostima i maske, i uz finu igru Darie Knez Rukavina, Mravlja kraljica uspijeva biti i prijeteća i zabavna. Predstava daje puno atraktivnih slika, a pritom je dinamična i povremeno duhovita. Nedostatak promišljenosti, pa onda i deficiti smisla, sakriveni su iza tog vela spektakla, ali nisu poništeni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na granici svjetova

    Teatar Exit, Zagreb: David Mamet, Kreket, red. Rene Medvešek

    Piše: Maja Dujmović
    Jake karike predstave su, osim glumaca, izrazito kreativna scenografija, odlična svjetlosna i objektna kompozicija, povremeno vrlo inovativna koreografija te originalna autorska glazba. Svi ti elementi pridonose stalnom lelujanju predstave na granici svjetova djece i odraslih, no Kreket pripada oboma pomalo, što gai čini posebnim i zanimljivim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Peti element

    Teatar Naranča, Pula: Franjo Tončinić, Začarani Uskrs, red. Luka Jurčić, Franjo Tončinić

    Ono što zaslužuje najviše pohvala vizualna je prezentacija i nadahnuto Tončinićevo igranje kralja, koje je polučilo salve smijeha u publici. Igranje je doista točan opis onoga što Tončinić u predstavi radi, a majstorski je kombinirao taštinu, hirovitost, nezrelost i histeriju s moći koju nosi njegov položaj, čime je banalnost zla dobila još jednu potvrdu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo je potrebno za veliku zabavu

    13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: Teatr Lalek, Wroclaw, Poljska, Floorville, autori Janka Janiewicz-Maśląkowski i Tomasz Maśląkowski

    Piše: Zvjezdana Balić
    Floorville je neobična predstava zbog toga što ne donosi neku uobičajenu bajkovitu priču koja je prati nego jednostavno ukazuje na sve mogućnosti koje pod djeci pruža, pod kao mjesto igre, kao mjesto početka njihovog odrastanja. Izvođači su na zanimljiv, jednostavan i dosjetljiv način zainteresirali djecu na praćenje same predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu maštovita svjetla

    13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: La Baracca – Teatro Testoni Ragazzi, Bologna, Italija: Andrea Buzzetti, Carlotta Zini, Valeria Frabetti, On-off, red. Valeria Frabetti

    Piše: Olivera Radović
    U drugoj, kad je naš junak savladao mrak, upustio se u maštovitu igru sa svjetlima. Ona su tada oživjela i preuzela svoje (glavne) uloge. Sve što je bilo potrebno ovom izvanrednom glumcu i animatoru bilo je sedam do osam žarulja različitih veličina i nekoliko obojenih folija da na sceni odjednom prikaže niz svakodnevnih životnih situacija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putem izgubljena čarolija

    13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: Lutkovno gledališče Ljubljana, Hans Christian Andersen – Andrej Jaklič, Snježna kraljica, Tijana Zinajić

    Piše: Maja Dujmović
    Klasična, i u bajkama više nego udomaćena bitka dobra i zla, u ovoj je predstavi prikazana izrazito crno-bijelo, jednako kao i garnitura likova koji tu bitku vode. Njihova izrazita jednodimenzionalnost upada u oči, te poput komadića stakla iz bajke, najviše iskrivljuje ovu lijepu priču. Prikazana plošnost likova uzrok je, ili pak rezultat, jednako plošne glume ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasika sa zrncima svježine

    Teatar Naranča, Pula: Charles Perrault, Pepeljuga, red. Majkl Mikolić

    Bez obzira na poneku zamjerku, cjelina funkcionira. Ujednačena je, u pravilnim razmacima ispresjecana veselim glazbenim brojevima koji su stihovima na temu ljubavi i prijateljstva zabavili male gledatelje. Pulska Pepeljuga zanatski je vrlo korektna predstava koja poštuje zahtjeve dječjeg teatra (čemu je svjedočilo i na reprizi popunjeno gledalište)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prezašećereno

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Johanna Spyri / Nino Škrabe, Heidi, red. Želimir Mesarić

    Piše: Iva Gruić
    Mračniji tonovi, društvena kritičnost prema socijalnim razlozima i tvrdim odgojnim principima – zanemareni su i/li izbačeni. Ostala je tek raspjevana i (pre)zašećerena priča koja, zahvaljujući prije svega vedroj zaigranosti ansambla, može i zabaviti i dirnuti gledatelje, ali joj nedostaje svake životne uvjerljivosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovita razigranost

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Magdalena Lupi Alvir (prema braći Grimm i Charlesu Perraultu), Pepeljuga, red. Mojca Horvat

    Piše: Tatjana Sandalj
    Gošća u ansamblu, plesačica i pjevačica Elena Brumini izvođačkom je energijom uspjela Pepeljugi dati živu, zaigranu djevojačku dušu. Mojca Horvat redateljica je koja zna što hoće i kako to postići na produkcijski najbezbolniji, a za publiku najbolji način. Sve generacije uživat će u zabavnom glazbenom presjeku kroz plesne ritmove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Okupani zvukom

    Kazalište Mala scena i Umjetnička organizacija ActLab, Zagreb: Jelena Vukmirica Makovičić i Marko Makovičić, JaTiOnoMi, red. Jelena Vukmirica Makovičić

    Piše: Iva Gruić
    Dramaturškoj neskladnosti uprkos, JaTiOnoMi predstava je koju treba vidjeti. Njen samosvojni scenski izraz osvježavajuća je novina, zabavna je i izvođački precizna, toplo se obraća gledalištu i ne opterećujući ga pretjeranom ozbiljnošću govori o temi o kojoj se (inače) sasvim bezrazložno šuti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Topli čaj, limun i med

    Dramski studio Dada Kazališne družine Pinklec, Čakovec: Marta Viduka i Sven Pal, Kako je Ješko pobijedio prehladu, red. Davor Dokleja

    Piše: Andreja Rambrot
    Od glumaca se izdvojio Neven Matoš čija je gotovo karikaturna uloga izazvala najviše smijeha kod mlade publike. S obzirom na zabavu koju pruža, simboličnu cijenu ulaznice i poklonjenu slikovnicu, svakako se isplati odvojiti pola sata za predstavu, koja će u sklopu projekta biti izvođena i u ostalim gradovima Hrvatske ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začarano prijateljstvo

    Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu: Čarobnica Berta, Maks i Mala Princeza (prema slikovnici Vještica Winnie Valerie Thomas i Korkyja Paula), red. Ksenija Krčar

    Piše: Andreja Rambrot
    Predstava indirektno progovara o nasilju među djecom te potiče prhvaćanje sebe i drugih, a kako je namijenjena djeci od pet do deset godina, vrijedni je dragulj koji ih uči prepoznavanju toga nasilja na zanimljiv i humorističan način. Sve to uz vrlo solidnu izvedbu glumačkog ansambla preporuka je za gostovanje predstave u osnovnim školama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grgini ljubavni jadi

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Tamara Kučinović (prema motivima istoimene pjesme Ratka Zvrka), Grga Čvarak, red. Tamara Kučinović

    Piše: Alen Biskupović
    Grgu Čvarka karakterizira režijska, dramaturška, glumačka i likovna funkcionalnost, koje čine dovoljno kratku, energičnu, i zanimljivu cjelinu u svim elementima s temeljnim sadržajem prilagođenim djeci. Usprkos ponekom dvojbenom dijelu, čini se da će to biti još jedna uspješnica osječkog Dječjeg kazališta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljiva cirkuska priča

    Kazalište Mala scena i Triko cirkus teatar, Zagreb: Lana Šarić, Iglica, red. Ivica Šimić

    Piše: Iva Gruić
    Izvođači su vrlo atraktivni u pokazivanju vještina, od akrobacija do žongliranja, precizno vladaju vremenom i ritmom tako da su sve scene zaokružene i zanimljive, a uz to i odlično komuniciraju s publikom. Iglica je drugačija predstava, posebna, neobična i različita, koja nudu neočekivano inspirativno iskustvo, jedno od onih koje nikako ne bi trebalo propustiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neobjašnjive sile na djelu

    Kazalište Hotel Bulić, Međunarodni centar za usluge u kulturi, Tvornica kulture, Zagreb: Ivana Brlić Mažuranić, Šuma Striborova;, red. Senka Bulić

    Piše: Iva Gruić
    Prikazivanje tsvijeta bajke punog neobjašnjivih i potencijalno ubojitih sila neujednačeno je, malo uspijeva, malo ne: nisu svi efekti dojmljivi, a vrtoglava brzina, spojena s krajnje iscjepkanim prizorima (zbog stalnih ulazaka i izlazaka iz uloga), radi protiv ostvarivanja atmosfere čudesnosti. Odatle i dojam svojevrsne nedorečenosti predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mala za male

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Cik-cak, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Kako se radi o nizu etida bez pripovjedne strukture i animacijski i likovno osiromašenim predmetima, pozornost je usmjerena na komunikacijske i animacijske sposobnosti animatora koji moraju zaokupiti zanimanje znatiželjne i razigrane djece i upravo je to najjači adut izvedbe. Sve što se događa odvija se na djeci primjeren način
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji