Intervjui
-
Intervju: Borut Šeparović, redatelj
Osnovna misija Montažstroja od početka jest čvrst odnos umjetničkog djelovanja sa stvarnosti u kojoj živimo. Mislim da se značaj Montažstroja u tom smislu može gledati jedino kumulativno, kroz presjek svih tih projekata, jer time dobivamo zapravo umjetnički pregled posljednjih 25 godina našeg društva i procesa u kojima se našao. Tranzicija nas je obilježila jednako kao što je Montažstroj bilježio tranziciju i njezine učinke...pročitajte cijeli tekst...
-
intervju: Goran Grgić, glumac
Vjerujem da postoji dobra volja za rješavanje problema Kazališta KNAP koji je na razini zakonskih odredbi. Moja je dužnost bila, kao svjedoka pozitivne i kreativne energije u KNAP-u, skrenuti pozornost na moguće gašenje kazališne produkcije u tom prostoru. / Mladi ljudi koji završavaju akademije puni su znanja i kreativne energije te vrlo brzo uzimaju sve konce u ruke i spremni su stvoriti novu kazališnu i društvenu stvarnost. Na nama je da ih podržimo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Miro Gavran, književnik
Filmski scenarij Zabranjeno smijanje radim prema istoimenoj komediji izvedenoj preko stotinu puta. Suvremena je to urbana priča o neobičnom ljubavnom trokutu, čija je radnja smještena u današnji Zagreb. Kako zadnjih godina većina redatelja i scenarista na filmu preferira dramske priče, producent Hrvatska televizija od mene je tražio komediju. Pomislio sam da upravo kroz Zabranjeno smijanje mogu dati ponešto od našeg mentaliteta i progovoriti o muško-ženskim odnosima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Damir Zlatar Frey, kazališni redatelj
Živimo u vremenu u kojem se jezik toliko razgradio da je često izgubio svrhu pa se govoreći o jednom zapravo izražavamo o drugom. Tražio sam i još uvijek tražim neki drugi vid komunikacije, a kazalište je – komunikacija. Jako me angažira vraćanje emocije u kazalište i u život iz kojeg su protjerane. Definitivno živimo u vremenu u kojem je slika preuzela vlast nad jezikom, a ja se trudim da moje kazališne slike prenose emocije snažnije od riječi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: David Doiashvili, redatelj
Kad nešto što gledam ili slušam, bilo da se radi o umjetničkoj slici, predstavi ili glazbi, a to na mene djeluje, ako se pojave trnci, dirnulo me – znači da je to dobro. To su moja mjerila, a ne teorija je li to postmodernizam ili bilo što drugo. Treba biti jednostavno i treba djelovati na mene. Kod postavljanja predstave najvažnija je Istina, kad je sve na sceni vjerodostojno, jer poetski na sceni prepričati nešto puno je teže nego kad to činimo u razgovoru
...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Steven Kent, kazališni redatelj
U Americi ljude koji rade u kazalištu smatraju neurotičnim čudacima, a prije svega materijalno slabostojećim. Amerikanci misle da uspješni redatelj mora imati ili predstavu na Broadwayu, koji je duboko korumpirani stroj za novac zvan show business, ili snimati filmove. Kad ovdje kažete da ste redatelj ili glumac, ljudi vas poštuju. Ne osjećate se kao građanin drugog reda. Amerika je antintelektualno društvo, osobito u posljednjih osam godina. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Livio Badurina. glumac
Tijekom života gradm svoj glumački senzibilitet kroz iskustva rada s redateljima. Doživljavam ih kao vodiče koji te propuštaju u svoje kazališne svjetove i onda se u tim svjetovima osjećaš ili odlično ili kao stranac. Najlakše se prepustiti redatelju kojem vjeruješ i koji od tebe uvijek traži više. Pandur glumcu izborom teme i uloge uvijek otvara mogućnost kretanja po prostorima samog sebe, pa ponekad otkriješ i dijelove sebe za koje nisi ni znao da postoje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Ivica Boban, kazališna redateljica
Već dugo volim roman I konje ubijaju, zar ne? Horacea McCoya i istoimeni film Sydneya Polacka. Zato sam ponudila HNK taj projekt. Roman je pisan tridesetih godina prošlog stoljeća tijekom velike ekonomske krize, no današnja situacija sve je više nalik onoj opisanoj u njemu. Posljednjih godina svjedočimo pravoj poplavi i hiperprodukciji lažne stvarnosti, lažnog glamura i reailty shwowova, i činilo mi se da je vrijeme da se o tome progovori sa scene ...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Dženisa Pecotić, kostimografkinja
U kostimografiji sve na prvu loptu smatram odbojnim i potpuno bez šarma. Takav pristup ne ostavlja prostora za znatiželju, istraživanje, čitanje između redova. Gdje je tu izazov? Minimalistički pristup u kostimografiji u suvremenom plesu danas se dosta koristi, međutim kod takvog pristupa često dolazi do sraza između ideje i realizacije, jer je čistoća i egzaktnost same ideje skoro uvijek jača od mogućnosti realizacije te ideje
...pročitajte cijeli tekst...
-
Intervju: Igor Barberić, redatelj mjuzikala i koreograf
Za režiju je ključno dobro se pripremiti. Za mene to znači do kraja se upoznati s materijalom i odlučiti što je moja vizija i na koji način je želim pokazati. Kad znam što, gdje, kako i zašto u predstavi, onda mogu povesti trupu u tom smjeru. To vrijedi i za mjuzikle koji su većinom zabavljačkog karaktera pa se možda nekima čini da im se nije potrebno toliko posvetiti. Zabavljačko kazalište može zabaviti samo kada se ozbiljno shvati i profesionalno izvede ...pročitajte cijeli tekst...