O miševima i ljudima

Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivor Martinić, Rock 'n' roll za dva miša, redatelj Ivica Šimić

  • Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivor Martinić, Rock and roll za dva miša, redatelj Ivica Šimić; Damir Klemenić (seoski miš) i Luka Juričić (gradski miš), foto: Irena SinkovićOdlazak na prvu ovosezonsku premijeru, Rock 'n' roll za dva miša u Maloj sceni, podsjetio me na Ezopovu basnu Cvrčak i mrav. Dok su drugi većinom odmarali, Mala scena marljivo je, iza zatvorenih vrata, radila, a rezultat njezina rada spomenuta je predstava premijerno izvedena svega nekoliko dana nakon početka nove školske godine.

    Asocijacija na velikog basnopisca, ispostavilo se, nije bila slučajna. Naime, u Rock 'n' rollu za dva miša mladi je autor Ivor Martinić krenuo od znane basne o seoskom i gradskom mišu te ispisujući duhovite dijaloge obilkovao novo djelo. S obzirom na važnost glazbe u predstavi i veći broj songova nećemo pogriješiti ako Rock 'n' roll za dva miša proglasimo i mjuziklom. Režija Ivice Šimića vodi predstavu u visokom ritmu u kojem se izmjenjuju različiti kazališni postupci, od kojih je dekonstrukcija najuočljivija.

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivor Martinić, Rock and roll za dva miša, redatelj Ivica Šimić; Damir Klemenić (seoski miš),  foto: Irena Sinković„Ovo je predstava o miševima, ali miševe u njoj nećete vidjeti“, reći će se u prologu. I doista, miševi su naznačeni tek uporabom sive boje u kostimografiji (Mirjana Zagorec) dok su mišje uške zapravo hipertrofirane ljudske. Razmišljajući o primjerenosti nekih od korištenih postupaka dječjem uzrastu koji još nedovoljno poznaje klasično kazalište, ovaj eksperiment treba prihvatiti u nadi da ipak neće postati trend.

    Predstava počiva na dvojici dobro odabranih izvođača čija predanost raznolikim glumačkim zadaćama publici priža dosta zabavnih trenutaka. Svestrani Damir Klemenić energično je utjelovio seoskoga miša te vješto uspostavio komunikaciju s publikom još u prologu. Klemenić je otvorio rokersku dušu (rock kao iskon, nasuprot današnjim narodnjačkim trendovima?) svirajući i pjevajući glazbu koju je uz njega skladao i Alen Kraljić te koreografski dodatno rastvorio predstavu. Njegovu karekternu suprotnost, gradskog miša, u drukčijem, registru podjednako efektno oblikovao je Luka Juričić.

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivor Martinić, Rock and roll za dva miša, redatelj Ivica Šimić; Luka Juričić (gradski miš), foto: Irena SinkovićTreba upozoriti na nekoliko detalja koji se u narednim izvedbama mogu popraviti. Gledano s tehničke strane postoji više mjesta kada se govorna, odnosno pjevana riječ ne može najbolje razumjeti. Zbog toga, a budući da većina mališana (predstava je namijenjena uzrastu od četiri godine naviše) ne pozna basnu o seoskom i gradskom mišu baš najbolje, edukativni se slojevi predstave gube u prijenosu.

    Premda njezina poruka uglavnom nije prodrla do malih gledatelja, predstava im je bila zanimljiva, o čemu možda najbolje svjedoči komentar nekolicine njih koji su roditelje nakon završetka predstave, koja traje uobičajenih 45 minuta, pitali „Zašto je tako brzo završilo?“.

    © Goran Ivanišević, KULISA.eu, 10. rujna 2008.

Piše:

Goran
Ivanišević