Premijere u Zagrebu

  • U prostoru nepredvidivog

    Kazalište Hotel Bulić, Zagreb i Mini teatar, Ljubljana: Ivica Buljan, Ma & Al, red. Ivica Buljan

    Piše: Igor Tretinjak
    Prvi dio predstave odlično je nosila Senka Bulić koja se u pripovijedanju naslanjala na vrlo izražaju i rječitu gestu, pojašnjavajući priče u sadržajnom sloju, bogateći ih u dramskom. Glumačka improvizacija i odlična međuigra vodi cijelu predstavu Ma & Al do rubnih linija teatra i otvara kazališno putovanje prostoru nepredvidljivosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez glume, molim!

    Zagrebačko kazalište mladih: 12/2 – Projekt 12, autorski tim: Slobodan Karajlović, Olja Lozica, Ana Vilenica, Ivana Krizmanić, Csilla Barath-Bastajić, Romina Vitasović, Marija Tadić, Tanja Smoje, Goran Bogdan

    Piše: Matko Botić
    Imaginativno-glumački potencijal izvođačica brzo je otklonio potrebu za naglaskom na rodnu orijentaciju ispričanih priča i omogućio gledateljima da voajerski uživaju u komadu koji se našao na pola puta između monodramskih ispovijedi o naravi glumačkog posla i stand-up komedije. Ta je dvojnost Projekta 12 i njegov najveći problem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između historicizma i aktualizacije

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Jean-Baptiste Poquelin Molière / Jean-Baptiste Lully, Građanin plemić, red. Krešimir Dolenčić, dir. Saša Britvić

    Piše: Ivan Ćurković
    Brojne su paralele između umjetnika i intelektualaca koji se za novac prodaju Jourdainu i samog redateljskog pristupa komediji-baletu. Evidentna je Dolenčićeva želja da korespondira s vlastitim vremenom i prostorom, a aktualnost Molièreova teksta samo raste sa sve većom kapitalizacijom kulture. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zavodljivi poligon za glumačke egzibicije

    Teatar Exit, Zagreb, i Teatar 2000, Zagreb: Mate Matišić, Balon, red. Mislav Brečić

    Piše: Matko Botić
    Gledatelji u Balonu prepoznaju ono za što se u Teatru Exit traži karta više: srčanu i vještu glumačku igru neometanu preizraženim redateljskim konceptima te je uspješnost zajamčena. Šteta je što je neodgovarajući tretman tekstualnog predložka otupio idejnu oštricu te je propuštena prilika da se napravi istinska predstava za pamćenje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glumci na mukah

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Miroslav Krleža, Balade Petrice Kerempuha, red. Franka Perković

    Piše: Matko Botić
    Balade su, iako poezija, u svojoj srži prošarane potentnim dramskim potencijalom koji se uz adekvatnu redateljsko-dramaturšku motivaciju može razbuktati u istinsku scensku eksploziju šarolikih likova i efektnih prizora. U Gavelli se ovoga puta ta vatra nikako nije razbuktavala, a povremeno je prijetila i gašenjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vic kratka daha

    Zlatan Zuhrić Zuhra i Enis Bešlagić, Od E do Z, red. Rajko Minković

    Piše: Igor Tretinjak
    Predstava traje dva sata što je predugo za takav oblik kazališne zabave. Redatelj nije dovoljno dobro oblikovao ritam predstave, koji je žrtva površno osmišljenog nizanja viceva i tek u drugom dijelu poprima teatarska obilježja. Također, predstavi nedostaje dramaturškog čišćenja i čvršće strukture koja bi dijaloge izdigla iznad pozicije vica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispod maske melankolika

    Zagrebačko kazalište mladih: William Shakespeare, Ingmar Bergman, HamletPersona, red. Dario Harjaček

    Piše: Gordana Ostović
    Sa tri sjajne glumice. Uršom Raukar, Nađom Perišić Nola i Suzanom Nikolić, redatelj Dario Harjaček nastoji da se vidi svaki pogled, pokret i emocija, suptilni prijelazi između privatnog i glume pokazujući i život kao glumu u kojem smo svi povremeno glumci a povremeno redatelji a kad prestanemo sudjelovati u toj igri života ostaje nam samo šutnja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zdravorazumsko otvaranje bitnih pitanja

    Učilište Zagrebačkog kazališta mladih: Boris Dežulović / Goran Ferčec / Borut Šeparović, Generacija 91.-95. (ili sat hrvatske povijesti), red. Borut Šeparović

    Piše: Gordana Ostović
    Šeparovića ne zanima klasično predočavanje priče. Zanima ga više sociologija i psihologija generacije koja se tek rodila kad je rat započeo. Pomno režirajući svaki segment predstave Šeparović je pokazao ono što je želio; kako je svaki rat besmislen, kako su sve žrtve jednake i kako su sve predrasude glupe i opasne ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako (se) dobro prodati

    Teatar &TD, Zagreb: Miran Kurspahić i Rona Žulj, Žrtve zemljopisa 2: Povratak žrtve

    Piše: Igor Tretinjak
    Strukturno, predstava se sastoji od niza zatvorenih epizoda u koje prodiru stalna metateatarska preispitivanja kazališnog čina kao glas sumnje u zadovoljavajuću kvalitativnu razinu predstave, u čemu se naglašeno osjeća Kurspahićeva autoironija. Problemi predstave kriju se u predugim pripovjednim scenama koje ruše dinamiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lopahin novog kova

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Vaclav Havel, Odlazak, red. Jiří Menzel

    Piše: Matko Botić
    Menzel se u Komediji očigledno osjeća kao kod kuće, a njegove predstave mahom su duhovite, vješto režirane i dobro odglumljene, čak i ako nemaju velikih pretenzija, a sadržaj iz glave ispari do garderobe. Riječ je o staromodnoj klasici koja ni po čemu nije posebno bitna, ali čovjeka veseli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izgubljeni u prijenosu s filma na scenu

    Zagrebačko kazalište mladih: Reiner Werner Fassbinder, Brak Marije Braun, red. Tea Alagić Vlašić

    Piše: Matko Botić
    Redateljica je naivno pomislila da će izražajna sredstva filma biti dovoljno uvjerljiva ako se samo prenesu u teatar, bez ikakvih izvornih kazališnih rješenja koja bi pomogla da se strano tkivo filma primi u kazališni organizam. U tako postavljenoj situaciji najviše su trpjeli glumci, koji su s vidljivim grčem iznijeli teret predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umorna gluma za kraj

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Ronald Harwood, Garderobijer, red. Joško Juvančić

    Piše: Igor Tretinjak
    Juvančić u centar drame postavlja Glumca (Zlatko Vitez), što je opravdano prigodom, ali je time predstavu osiromašio na slojevitosti i za teatarski kontekst. Zlatko Vitez tek se na trenutke se razigra i pusti glas dok na sceni uglavnom djeluje umorno i glumački prazno, čime vjerno oblikuje lik, ali takvim pristupom ne uspijeva nositi predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeli izlet u Turopolje

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Martin McDonagh, Šepavi Jura od Kravarskog, red. Boris Svrtan

    Piše: Matko Botić
    Krhku i suptilnu priču o bogalju podvrgnutu stalnom izrugivanju okoline, Svrtan prilično grubo i u širokim potezima redateljskog kista prenosi u zamišljeno Kravarsko, inzistirajući na iritantnom klišeju površinske komike, po stoput viđenom receptu light komičkog repertoara koji unižava McDonaghov izraziti smisao za humor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spoznaja koja spašava i ubija

    Teatar &TD, Zagreb, i Kufer, Zagreb: Rafael Spregelburd, Ekstravagancija, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Igor Tretinjak
    Redateljica Ekstravaganciju postavlja kao komad za jednu glumicu (ne bismo to nazvali monodramom, budući da je dijaloški sloj, putem telefona, dosta naglašen). Predstava je vrlo dobro zamišljena, a dvije sestre koje vidimo na sceni povezane su s trećom prisutnom putem televizora, kao statičnom točkom s kojom sestre jednostrano polemiziraju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hermetično i nepropusno

    Teatar &TD, Zagreb: Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Anti – Edip: Anarhizam i shizofonija, red. Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo

    Piše: Matko Botić
    Indošev aktivizam u Anti – Edipu izgleda umorno i blazirano. Predstava tako nakraju postaje žrtvom vlastite filozofske popudbine – unutar zahtjevnog koncepta teorija kao da je ostala dovoljna sebi samoj, a grupna energija izvođača prodirala je u gledalište zamućena neprohodnošću znakova i zamagljenošću poruke koja u potpunosti ne dopire do gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život sveden na čekanje da prođe

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Biljana Srbljanović, Barbelo, red. Paolo Magelli

    Piše: Matko Botić
    Magelli je s Barbelom uspio oživjeti paučinastu mrežu dramskih odnosa Boljane Srbljanović, stvarajući predstavu koja potentno afirmira svoje literarno ishodište. Gavellin Barbelo gorki je i opori podsjetnik da »ljudi umiru i nisu sretni«, ali istovremeno nudi i strategije izlaza, vidljive u iskreno odglumljenim proplamsjajima ljudskog duha, upisanima u dramskom izvorniku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lamentiranje o debljini

    Studio dramske umjetnosti Etra & Fos film, Zagreb: Eve Ensler, Dobro tijelo, red. Dubravka Crnojević-Carić

    Piše: Igor Tretinjak
    Problem predstave Dobro tijelo koji proizlazi iz samog teksta kojemu nedostaje dramskog naboja, elemenata prepoznavanja i humora, u realizaciji nije ispravljen te je konačni rezultat slabašna predstava koja samo ponavlja već mnogo puta izgovorenu poruku ženama o tome da trebaju voljeti svoje tijelo bez obzira na pogrešno raspoređene ravnine i krivine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepotrebna trivijalizacija

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Ivo Brešan, Svečana večera u pogrebnom poduzeću, red. Zoran Mužić

    Piše: Igor Tretinjak
    Svečana večera u pogrebnom poduzeću tek je duhovita predstava koja ne koristi sve potencijale predloška. Paralelne radnje na sceni guše riječ na račun jeftinih gegova, dok se dio glumaca dramaturški neopravdano nameće gledatelju. Sve to stvara kazališnu kakofoniju i otupljuje oštricu satire
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korektno, ali mlako

    Zagrebačko kazalište mladih: Tena Štivičić, Sedam dana u Zagrebu, red. Tijana Zijanić

    Piše: Matko Botić
    Sedam dana u Zagrebu Tene Štivičić je, nažalost, znatno lošiji komad od Fragilea iste autorice Riječ je o solidno osmišljenoj i izvedenoj predstavi, s nekoliko odličnih glumačkih kreacija, koja ipak predstavlja mali ali primjetan korak unatrag na visoko postavljenoj letvici kvalitete Zekaema
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zrcala i perle

    Kazališta Hotel Bulić, Zagreb: Raul Damonte Copi, Evita, red. Senka Bulić

    Piše: Igor Tretinjak
    Redateljica Senka Bulić stvara vizalno dojmljiv totalni teatar u koji uklapa pjevne i plesne dijelove na tragu kabareta. Nina Violić u ulozi naslovne protagonistice nosi predstavu. Slojevitim scenskim izrazom i dobro odmjerenim ritmom Evita modernim teatarskim jezikom progovara o posljednjim trenucima osobe koja je za života stvorila kult svoje ličnosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Švejkovski smijeh kao lijek

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Jaroslav Hašek, Dobri vojak Švejk, red. Damir Lončar

    Piše: Igor Tretinjak
    Vid Balog izgledom vrlo uspjelo dočarava priprostog naslovnog junaka dok njegov kajkavski pjevnošću i mekoćom odlično pogađa melodičnost češkog jezika. Dobri vojak Švejk se, klasično postavljen i diskretno režirana, velikim dijelom oslanja na sjajnog Baloga, što uz veći broj duhovitih epizoda jamči uspjeh u gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gorka sudbina genija

    Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb: Filip Šovagović, Radio Tesla, red. Mario Kovač

    Piše: Igor Tretinjak
    Kovač radnju dopadljivo i dramaturški opravdano širi na prostor gledališta, a u nizu dojmljivih rješenja svakako treba spomenuti povezivanje Teslinog pokusa, koji se odvija na sceni, s igrom malog Tesle na filmu, čime se i izvedbeno potvrđuje teza kako je zaigranost Tesline mašte bila presudna u njegovom znanstvenom stvaralaštvu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nimalo obična ludila

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Petr Zelenka, Slučajevi običnog ludila, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Igor Tretinjak
    Dora Ruždjak Podolski predstavu je podijelila na dva poetski vrlo različita dijela. Prvi dio prepun je duhovitih prizora koji se nižu brzo i dinamično poput filmskih kadrova. U drugom dijelu čvrsta se struktura raspada, a ritam predstave pada. Crnohumorna se nota ublažava te drugi dio u cjelini djeluje kao (pre)dugi epilog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrana i duhovita komedija

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Ante Tomić, Ljubav, struja, voda & telefon, red. Vinko Brešan

    Piše: Igor Tretinjak
    Vinko Brešan režira s mnogo zaigranosti, domišljatosti i s odličnim rješenjima poput scenskih dolazaka pomoću pokretnih traka. Prelasci iz scene u scenu odlično su riješeni te nas uz pomoć glazbe, smrznutih slika i glumačke mime vrlo efikasno vode različitim dramskim prostorima. Ljubav, struja, voda & telefon vrlo je razigrana i duhovita predstava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dantone, umri već jednom, molim te!

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Georg Büchner, Dantonova smrt, red. Hansgünther Heyme

    Piše: Matko Botić
    Osim ogromnog stepeništa Hansgünther Heyme nije nije se dosjetio nijednog drugog glumačkog vodiča kroz razgranatu šumu Büchnerovog dramskog pisma. U koncepciji kojoj je zadnje na pameti bilo omogućiti glumcu da suvereno i uvjerljivo tumači povjerenu mu rolu, gotovo cjelokupan ansambl HNK snalazio se kako je znao i umio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samoća i uspjeh

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Osobna iskaznica, autorski projekt Jelene Vukmirice

    Piše: Igor Tretinjak
    Jelena Vukmirica je u verbalnom dijelu nedovoljno uvjerljiva, glasovno slaba te u početku ponešto nesigurna. Znatno je bolja u pokretu, koji na trenutke prelazi u plesni i u pravilu označava bolje trenutke predstave. Osobna iskaznica zanimljivo je, premda dramaturški nedovoljno pročišćeno monodramsko uočavanje istosti u različitim težnjama ka uspjehu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bespoštedan glumački beskrajni dan

    Centar za dramsku umjetnost (u koprodukciji sa Zagrebačkim kazalištem mladih): August Strindberg, Gospođica Julija, autori: Anica Tomić, Oliver Frljić, Jelena Kovačić, Marin Blažević, Nataša Dangubić, Mislav Čavajda, Ivana Roščić

    Piše: Matko Botić
    Mislav Čavajda izvrstan je kao Jean, stalno übespannt, s glumačkim izrazom koji povremeno podsjeća na ono vrijeme kad su kao gospon Doktor klali barunicu u Rijeci. Nataša Dangubić Juliju ne glumi kao hirovitu djevojku koja pada u zagrljaj starijeg ljubavnika, nego kao zrelu ženu koju bacanje u naručje mlađem slugi dodatno ponizuje u vlastitim očima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad vukovi progovore

    Zagrebačko kazalište mladih: Nina Mitrović / Damir Karakaš / Igor Rajki / Filip Šovagović / Ivan Vidić, Zagrebački Pentagram, red. Paolo Magielli

    Piše: Matko Botić
    Zagrebački pentagram veliki je povratak Paola Magellija na umjetničku razinu njegovih najboljih predstava, a u tome je imao svesrdnu pomoć nadahnutih autora i suradnika te maksimalno motiviranog, gotovo euforičnog glumačkog ansambla. Ako ove sezone planirate pogledati samo jednu predstavu u zagrebačkim kazalištima, neka to bude ova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izgubljeni u stihu

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Pedro Calderon de la Barca, Život je san, red. Rene Medvešek

    Piše: Matko Botić
    Život je san je u konačnici postao žrtvom redateljskih dobrih namjera. Klasično postavljanje na scenu, ma kako zanatski vješto bilo izvedeno, zamagljuje razloge i argumente igranja Calderonova djela baš danas i ovdje, a ustrajavanje na gotovo opernoj fakturi statičnog dijalogiziranja slabo je branilo stav o zapuštenosti dramske riječi u današnjem teatru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može li danas opstati idealizam?

    Teatar 2000, Zagreb: Nataša Govedić, Doc Hihót i tajanstvene susptance, red. autorski tim

    Piše: Igor Tretinjak
    Doc Hihot i tajanstvene supstance odlično je kazališno preispitivanje opstanka idealizma kao ideala u krutoj današnjici, u kojoj vlada bespoštedna borba za preživljavanje. Pomalo pretjerana citatnost i filozofičnost na početku opravdava se daljnjim slijedom radnje i ne prelazi u dramaturški suvišak. Vilim Matula odličnom izvedbom dodatno obogaćuje slojevitu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trivija seksualnih aluzija

    Kazalište Moruzgva, Zagreb: Olja Runjić, Gola u kavezu, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Igor Tretinjak
    Gola u kavezu ima slabosti, kako na razini teksta, tako i izvedbe. Najslabije točke su replike koje zvuče poput izlizanih parola, a kojima se pretjerano podilazi publici. S druge strane, predstava ima nekoliko duhovitih scena koje kvalitativno iskaču iz pomalo trivijalnog okružja. U cjelini, Gola u kavezu zadovoljit će nezahtjevnu publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispovjedna zbirka neizoštrena fokusa

    Teatar &TD, Zagreb: Marina Petković Liker, Raditi! Raditi... / Pokušaji 6, 9, 11, red. Marina Petković Liker

    Piše: Matko Botić
    Raditi, raditi... najbolje je shvatiti po naputku iz drugog dijela naslova, kao pokušaj i traženje mogućih puteva u gradnji kazališne predstave kao kolektivnog čina. Dobri su izgledi da će se Marini Petković Liker uz izbrušeniju dramaturšku potporu i izoštreniji redateljski fokus daljnji rad u kazalištu, kako to formulira Čehov, otkriti lijepim
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prijeko potrebno priznavanje slabosti

    Teatar Exit, Zagreb: Igor Hamer, Samo jučerašnja vijest, red. Iva Srnec

    Piše: Matko Botić
    Hamerovo djelo mjesto pod suncem zaslužuje prije svega srčanošću i potresnom autentičnošću obrade teme o kojoj progovara. Uz malo više Hamerovog samopouzdanja i prijeko potrebnog iskustva na sceni, Exit dobiva još jednu predstavu koja o vremenu oko sebe govori bespoštedno kritično i iskreno....pročitajte cijeli tekst...
  • Humor naš svagdašnji

    Teatar Montanense: Siniša Ružić, Glavom kroz zid, red. Siniša Ružić

    Piše: Olga Vujović
    Glavom kroz zid Siniše Ružića neće riješiti probleme ali će ih osvijestiti – ponekad je dovoljno nešto izgovoriti na glas, pa da postane prepoznatljivo. I premda se smijemo drugima, zapravo se smijemo sebi. Jer, kao što je odavno mudri Sartre ustvrdio "Pakao, to su drugi" – mi smo drugima drugi. A Ružić nam je to, kroz smijeh i šalu, nedvojbeno potvrdio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolna potraga za utjehom

    Kazalište Planet Art, Zagreb: David Lindsay Abaire, Zečja rupa, red. Marko Torjanac

    Piše: Igor Tretinjak
    Zečja rupa u režiji Marka Torjanca je korektna predstava , ali ništa više od toga. Najviše zamjerki ide na račun neinventivne režije i dobrim dijelom neprimjerene glume, dok su najveća vrijednost predstave sam dramski tekst i trenuci u kojima Zrinka Cvitešić progovara gotovo opipljivu bol, jad i izgubljenost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdi je ono sveto Kraljevo?

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Miroslav Krleža, Kraljevo, red. Ozren Prohić

    Piše: Matko Botić
    Kraljevo je i danas aktualno zbog suptilne analize društva koje se guši u vlastitim potisnutim agresijama, aktualne i plastično ocrtane tematike muško-ženskih odnosa i zbog sjajno opisane sajamske menažerije koju prebačenu u digitalno doba neprekidno živimo. Niti jedan od tih motivskih kompleksa nije pretvoren u živo kazalište u ovoj inscenaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skečevi za pučku zabavu

    Kazalište Smjehotići, Zagreb: Matko Elezović, Vesele žene hrvatske, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Igor Tretinjak
    Osnovni problem predstave je u samom tekstu Matka Elezovića koji se sastoji od pet nepovezanih scena nalik skečevima. Unutar scena nižu se duhoviti dijalozi koji se ponekad čine poput pričanja viceva. No, kako je vic glasnog i kratkoga daha, takva je i predstava. Kad vic stane, nestaje humora, a predstava pada u monotoniju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad maske padnu

    Teatar Rugantino, Zagreb: Yasmina Reza, Bog masakra, red. Franka Perković

    Piše: Igor Tretinjak
    Bog masakra pleše na rubu komičnosti i tragičnosti, nudeći gledatelju veći broj privlačnih scena u kojima se ističu Ivica Vidović duhovitošću i Boris Svrtan scenskom pojavom. Redateljica predstavu dijaloga većim dijelom uspijeva dinamizirati umetnutim scenama i paralelnim radnjama te pruža dovoljnu količinu razigrane gorčine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život je san, kuiš?

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: FIlip Šovagović, Ilijada 2001., red. Filip Šovagović

    Piše: Matko Botić
    Autorski projekt Filipa Šovagovića predstava je koja će zasigurno razveseliti poklonike autorovog osebujnog smisla za humor, ali zbog nedovoljno čvrste dramske strukture i kratkog dometa (pre)internih štoseva nažalost mora računati i na prilično mlaku reakciju Gavelline publike, kakva se mogla osjetiti već na drugoj izvedbi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrano o medijskim manipulacijama

    Teatar &TD, Zagreb: Miran Kurspahić / Rona Žulj, Carstvo radosti, red. Miran Kurspahić

    Piše: Igor Tretinjak
    Carstvo radosti gorka je priča prekrivena jarkim koloritom, plesnom razigranošću i umjetnim osmijehom koja prividnom ležernošću razotkriva svjetove medijskih manipulacija. Predstava navukavši masku tv emisije razotkriva maske laži koje dopadljivošću udaraju na najranjivije – djecu. Ipak, u tome ne ide do kraja, nego tek naznačava probleme ...pročitajte cijeli tekst...
  • O slobodi i mesu, bez značajnijeg uspjeha

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Bertolt Brecht, Švejk u Drugom svjetskom ratu, red. Diego de Brea

    Piše: Matko Botić
    De Breine predstave karakteriziraju snažna vizualnost i odsustvo općih mjesta rutinerske realistične režije. Švejka u Kerempuhu kao da je u dobroj mjeri prilagodio profilu teatra u kojem režira, pa apstraktnu atmosferičnost ranijih projekata zamjenjuje čvršća realistička faktura s povremenim iskliznućem u apsurd motiviran tekstualnim predloškom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nasmijati se i zaboraviti

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Mate Matišić, Legenda o svetom Muhli iliti al' su je(b)li stari vlaji, red. Zoran Mužić

    Piše: Igor Tretinjak
    Predstava Legenda o svetom Muhli iliti al' su je(b)li stari vlaji vjerno nas vodi u svijet srednjovjekovne farse, zadovoljivši se lakonotnom zabavom koja humor gradi na vulgarnosti i psovki. Predstava nudi puno vike i buke, dovoljno duhovitih scena, nekoliko odličnih glumačkih partija, nekoliko slabijih, nešto praznog hoda i nelogičnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji