Premijere u Zagrebu

  • Energični kolaž životnih priča

    Teatar Pozdravi i ADU, TNT Cekate, Kufer, Zagreb: Samo bez emocija, autorski projekt Ivice Boban i glumaca, red. Ivica Boban

    Piše: Maja Dujmović
    Sedmoro mladih glumaca pokazalo je veliku vještinu i fizičku spremnost. Stalnim izmjenjivanjem na praznoj pozornici uspješno su dočarali različite ambijenate, poveli nas na putovanje pričama koje i jesu i nisu naše, potaknuli smijeh, ali i tugu pred surovošću života te divljenje veličini ljudskog uma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Entuzijazam i optimizam

    Teatar Exit, Zagreb: Saša Anočić, Nemirne noge, red. Saša Anočić

    Piše: Olivera Radović
    Pored dojmljive glume (kojom se ističu prvenstveno Damir Klemenčić i Jerko Marčić) i glasovnih sposobnosti Mateje Majerle, najvažnija kvaliteta Nemirnih nogu nesumnjivo je afirmacija plemenitih vrijednosti. Skupina mladih talentiranih umjetnika s teškim životnim pričama tek u zajedništvu uspijeva pronaći optimizam i nadu
  • Iz prvog lica

    Kazalište Moruzgva, Zagreb: Ana Tonković Dolenčić (prema romanu Miroslava Krleže Povratak Filipa Latinovicza), Bobočka ili drugih sto stranica Filipa Latinovicza, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Olivera Radović
    Dramaturginja Ana Tonković Dolenčić uspjela je sačuvati ne samo osnovne fabularne niti prototeksta, nego i stil i atmosferu Krležina romana, a opet, uspjela je i tekst nadograditi i obogatiti novim dimenzijama. Tako Bobočka nije samo dobra dopuna srednjoškolske lektire, nego se može čitati i kao autonomno umjetničko djelo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak u garažu

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Borivoj Radaković, Grupa, red. Mario Kovač

    Piše: Ana Fazekaš
    Amaterske izvedbe pjesama poput Hey Joe ili KKK Took My Baby Away teško da su mogle zamaskirati nezanemarive manjkavosti sama teksta. Nemoguće je previdjeti sličnosti s predstavom Amateri, posljednjom dramom Borivoja Radakovića koja je postigla zavidan uspjeh. No ova je predstava osjetno slabija i na idejnom i na izvedbenom planu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ovdje i sada živjeti za život

    Teatar 2000, Zagreb: Vilim Matula (prema pjesničkoj zbirci Vertigo Branka Maleša), Maleš, Maleš, redatelj Vilim Matula

    Piše: Maja Dujmović
    Maleš, Maleš je ostvarenje umjetnika u raznim područjima, od kojih je svaki pridonio cjelini pokazujući djeliće svojih velikih talenata. Djelo poziva na ponovno gledanje, ukoliko se prvi put svidi. Moguće je naravno da se i ne svidi. Nije to pitanje kvalitete, nego ljubavi prema poeziji i otvorenosti eksperimentu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prijateljstvo na prekretnici

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Vladimir Đurđević, Ne igraj na Engleze, red. Vinko Brešan i Željka Udovičić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Za efektnost prijelaza iz komedije u dramu čije značenje nadrasta tragične sudbine lakomih i bezosjećajnih gubitnika i postaje snažno satirično viđenje naše suvremenosti zaslužan je ne samo vrlo dobar Đurđevićev tekst nego i vrhunske glumačke interpretacije, a isto tako i redatelji koji su potaknuli glumce da maksimalno iskažu svoje visoko umijeće ...pročitajte cijeli tekst...
  • A što je njemu Shakespeare?

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: William Shakespeare, Na Tri kralja ili kako hoćete, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    HNK-ovska Na Tri kralja ili kako hoćete vizualno je dojmljiva, ali tek povremeno zabavna predstava kojom Aleksandar Popovski nije uspio realizirati svoj kazališni svijet na temelju teksta koji ga je zanimao tek kao povod, a ne i danas živo djelo, pa se gledatelj na kraju pita je li imao ikakav dublji razlog za realizaciju te komedije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled iza zatvorenih vrata

    Teatar &TD, Zagreb: Antonio Gabelić, Kabinet, red. Filip Povrženić

    Piše: Maja Dujmović
    Sanja Milardović i Tomislav Krstanović odličnom su i energičnom glumom, povremeno karikiranom kako bi naglasili superiornost svoga položaja i minornost svojih ideja, utjelovili likove potpredsjednice i potpredsjednika. Dado Ćosić vješto je, ne skidajući s lica podsmijeh upućen Vladi, odglumio neiskvarenog Ivana Horvata
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na pola puta

    Zagrebačko kazalište mladih, Kraljevsko pozorište Zetski dom na Cetinju, Međunarodni festival Kotor Art: Miroslav Krleža, Leda, red. Anica Tomić

    Piše: Gordana Ostović
    Ironična Krležina melodrama o pripadnicima malograđanskog novobogataškog društva koje iza laži, preljuba te razgovora o politici i umjetnosti skriva duboku prazninu ljudske duše pretvorena je u kokainski party koji sve više izmiče kontroli. U pokušaju da stilski osuvremene Ledu i pokažu što je danas Krležin salon autorice su stigle negdje na pola puta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prštavi Galgenhumor

    Noćna scena Satiričkog kazališta Kerempuh, Zagreb: Cabaret Chishche Lishche, red. Chishche Lishche

    Piše: Tomislav Kurelec
    Kako su svi zvođači i vrlo uspješni komičari, spojem njihove glume i glazbe bio je ispunjen temeljni preduvjet za pokretanje uspješnog kabarea. Majstorski realizirana predstava daje nadu da bi kabare u Zagrebu baš zahvaljujući ovoj grupi i njenom matičnom kazalištu mogao nakon povremenih bljeskova doživjeti i puni kontinuitet uspješna djelovanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upečatljiva suvremena tragedija

    Zagrebačko kazalište mladih: Mate Matišić, Žena bez tijela, red. Božidar Violić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Matišić u svom tekstu bez imalo patetike vrlo uvjerljivo oslikava tragičan način na koji ratne strahote određuju i današnji život. Te kompleksne osobne tragedije Violić je uz pomoć virtuoznih glumaca pretvorio u izvanrednu suvremenu tragediju koja kroz individualizirane sudbine pokazuje dio mračnog naslijeđa ratnih zbivanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uživajte u razlikama

    Umjetnička organizacija Teatroman i Theatron, Zagreb: Paul Dewandre (prema knjizi Johna Graya), Muškarci su s Marsa, žene su s Venere, red. Boris Kovačević

    Piše: Ana Fazekaš
    Komički efekt proizlazi iz opisa svakodnevnih situacija s kojima se prosječan gledatelj može poistovjetiti. U kontekstu laganih populističkih produkcija ova je predstava korektno napravljena i zabavna. Onima koji žele saznati zašto su žene poput vrtova i klasičnih pećnica, a muškarci poput dupina i let-lampi ova će predstava pružiti simpatična objašnjenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bezimene krave europskog stada

    Zagrebačko kazalište mladih: Juli Zeh i Charlotte Roos, Žuta crta, red. Ivica Buljan

    Piše: Olivera Radović
    U želji da obuhvati i preispita veliki broj značajnih problema, predstava i iscrpila pri čemu je mnogo toga ostalo nedorečeno i neargumentirano. Ipak, sjajna glumačka ekipa, humorne sekvence, autoironijski momenti, žaoke upućene društvenim pojavama bliskim i poznatim svim gledateljima, čine predstavu zanimljivom i dopadljivom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča iz kafića

    KUFER, Zagreb: Vedrana Klepica, Nebo je sivo i vidi se ispušni dimnjak nekog tvorničkog postrojenja, red. Franka Perković

    Piše: Zvjezdana Balić
    Tekst koji se ne libi govoriti o uobičajenim stvarima na vrlo izravan način zanimljivo je i dobro uprizoren ovom predstavom. Nadareni mladi glumci dobrodošlo su osvježenje na akademskoj glumačkoj sceni kao i njihova spremnost da se približe gledateljima na ponešto drugačiji i prisniji način
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dokinuta mogućnost razumijevanja

    Zagrebačko kazalište mladih: Pascal Rambert, Zatvaranje ljubavi, red. Pascal Rambert

    Piše: Ana Fazekaš
    Tekst oscilira u kvaliteti, ali čini se da je poveća doza patetike i izvještačenosti (zapravo neizbježna u obradi takve teme) ipak izbalansirana trenucima oštra sarkazma, autoironije i duhovitosti, najviše u drugom dijelu predstave. Artificijelnost izvedbe u kombinaciji s autentičnim osjećajima kulminira u snažnom emocionalnom naboju predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mehanizam koji pokreće

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Lutka, red. Mladena Gavran

    Piše: Tomislav Kurelec
    Doris Pinčić, dojmljiva u oblikovanju neuobičajenih pitanja i reakcija koje tek treba naučiti, sjajno je balansirala na granici između samosvjesne mlade žene i lutke koja je u potpunosti prihvatila svoju robotsku ograničenost gradeći zanimljivost i uvjerljivost Stele nijansama u govoru i kretnjama koji tek povremeno daju naslutiti da je riječ o stroju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Majstorije redatelja i protagonistice

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Branislav Nušić, Gospođa ministarka, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Borko Perić kao ministarkin zet izaziva smijeh svojom mirnoćom i tek povremeno gestom prekinutom glumačkom suzdržanošću. Baš takva interpretacija otvara mogućnost za izrazito temperamentno tumačenje nove gospođe ministarke što je Elizabeta Kukić izvanredno iskoristila snažnom energijom uobličivši Živku kao tragikomično biće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što je uopće istina?

    Montažstroj, Zagreb: Generacija 55+, red. Borut Šeparović

    Piše: Želimir Ciglar
    Snažan se suodnos dogodio između naturščika i dvoje profesionalaca. Iako je dugo nismo vidjeli na pozornici Miljenka Androić-Marić zračila je snagom kao i Žarko Potočnjak. No, kao je da predstava upravo postavila i to pitanje: može li se profesionalcima vjerovati? Imaju li oni svoje suze i svoje priče ili su ih tek vješto oblikovali za ovu prigodu......pročitajte cijeli tekst...
  • Ispraznost lijepih slika

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Jean Anouilh, Antigona; red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redatelj daleko više brine kako će odnosi likova vizualno djelovati, a manje hoće li glumci uspostaviti sadržajne međuodnose i uklopiti se u jedinstvenu i cjelovitu scensku igru. Kada se to dogodi (najčešće u nadigravanju Kreonta i Antigone) onda prisustvujemo dojmljivim prizorima zbog kojih ovu predstavu ipak vrijedi vidjeti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunski pučki teatar

    27. zagrebačko histrionsko ljeto: Glumačka družina Histrion; Kalman Mesarić, Gospodsko dijete, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dražen Ferenčina nije posebno naglašavao svoju maštovitost i inventivnost nego se podredio glumcima, omogućujući im da ostvare maksimalne domete koje je vrhunski uklopio u jedinstvenu kolektivnu igru kojoj je upravo on osigurao brz ritam i efektnost koja očarava gledatelja u ovoj vrhunskoj predstavi pučkog teatra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autistična refleksija

    Kazalište na Pešćenici – KNAP i Kreativni sindikat, Zagreb: Morana Dolenc, Femme Fadal, red. Morana Dolenc

    Iako su Portugalci u gledalištu oduševljenim uzvicima i dugotrajnim pljeskom nekoliko puta vraćali izvođače na pozornicu, Femme fadal je u krajnjem ishodu pomalo autistična autorefleksija jedne kulture, nemarna prema domaćem kazališnom posjetitelju koji je svjedočio slijedu nepovezanih glazbeno-lutkarskih isječaka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabro kroz prepreke

    Kazalište na Pešćenici – KNAP & Umjetnička organizacija Kravice, Zagreb: Dunja Fajdić, Glumice i to, red. Ivana Horvat, Petra Kurtele. Dunja Fajdić, Amanda Prenkaj

    Piše: Maja Dujmović
    Mogućnost da sa naizgled nevjerojatnom lakoćom u maniri satire prikažu gotovo sve probleme u kojima se trenutno nalazi Hrvatska i njeni stanovnici te da ironiziraju svoj položaj i položaj glumca općenito, a da pritom gledatelju ne utisnu ni gorčinu ni osjećaj pesimizma, velika je vrlina autorica i izvođačica predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izlog kao ogledalo

    Zagrebačko kazalište mladih: Nataša Rajković i Bobo Jelčić, Izlog, red. Nataša Rajković i Bobo Jelčić

    Piše: Olivera Radović
    Na prvi pogled se čini vrlo smjelo izložiti se nepredvidivim reakcijama prolaznika, gradskog prometa, vremenskim prilikama,... Vjerujemo da je redateljski par računao baš na taj element spontanosti, ali i na glumačku vještinu improvizacije koji je predstavi dao živost i ne samo mogućnost nego i neminovno jedinstvenost svake izvedbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za one koji rade na sebi

    Binocular teatar, Zagreb: Vilim Matula/Siniša Labrović, Postdiplomsko obrazovanje, red. Borna Armanini

    Piše: Ana Fazekaš
    U svijetu u kojemu društveno-politička scena opasno nalikuje na kazalište apsurda bilo bi nemoguće preživjeti bez zdravog smisla za humor i autoironiju, a ovakva nam necenzurirana i neopterećena umjetnička obrada pomaže da postavimo stvari u perspektivu i lakše dišemo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiva aktualizacija Brechta

    Teatar &TD, Zagreb: Bertolt Brecht, Lux in tenebris, red. Mario Kovač

    Piše: Tomislav Kurelec
    Lux in tenebris Maria Kovača nedvojbeno se udaljila od Brechta, ali je na zabavan i zanimljiv način efektno pokazala kako spektakl i senzacionalizam u današnjem svijetu rabe i kritičko razmatranje ozbiljnih tema kao nevažan materijal za paradu scenskih i inih efekata koji ošamućuju osjetila i zapravo omamljuju duh
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako je biti u krizi?

    Teatar &TD, Zagreb: Aleksandar Stojković, Malo je dovoljno

    Piše: Zvjezdana Balić
    Aleksandar Stojković je tijekom cijele izvedbe u mraku, leđima okrenut publici, s nekoliko stranica teksta u ruci, kao da jedino na taj način, izolirajući se svih i pretvarajući se da je u dvorani potpuno sam, može iskreno i bez zadrške progovoriti o svojim životnim situacijama, autobiografski ih obojiti samotnošću, ali ne i tugaljivošću
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ludo zabavni krimić

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Paul Pörtner, Čisto ludilo, red. Nina Kleflin

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zadovoljstvo kojim zrače svi glumci u tom poigravanju između privida i istine očito prelazi i na dobro raspoložene gledatelje, a izvanredna uigranost čitavog ansambla i njegova pripremljenost na najrazličitije promjene koje može donijeti interakcija s gledalištem neprijeporno su zasluga sigurne režije Nine Kleflin ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samodovoljnost scenskih atrakcija

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Anton Pavlovič Čehov, Platonov ili Drama bez naslova, red. Samo M. Strelec

    Piše: Tomislav Kurelec
    Konačni dojam o Platonovu nije pozitivan, jer je njegov najveći uspjeh ipak tek u dokazivanju da Gavella ima glumački ansambl koji može vrlo uspješno ostvariti velike i složene predstave, a zašto je njih unatoč tome premalo pitanje je o kojem bi vodstvo kazališta možda ipak trebalo ozbiljnije promisliti i preispitati svoje kriterije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro dizajnirano

    Teatar &TD, Zagreb: Ranko Marinković, Glorija, red. Saša Božić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Fasciniraju izvanredna fizička (posebice akrobatska) dostignuća mladog ansambla i njihova sposobnost da istodobno vrlo dobro izgovaraju tekst, no u cjelini sve se svelo na zabavnu, ali prilično ispraznu igru oko naznaka fabule Marinkovićeva komada. Zato su i najdramatičnije scene ostale na razini redateljske dosjetke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izgubljeni na pola puta

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: George Bernard Shaw, Pigmalion, red. Helena Petković

    Piše: Tomislav Kurelec
    Popularnost Pigmaliona, potpuno opravdava repertoarni izbor tog komada, ali ona sama nije dostatna za rješavanje nemalih problema koje njegova inscenacija u nas danas nameće. Trebalo se odlučiti između vjerne rekonstrukcije povijesnog razdoblja i radikalne modernizacije praćene naglašenom lokalizacijom što nije napravljeno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lavov izbor

    Zagrebačko kazalište mladih: Fjodor Mihajlovič Dostojevski, Idiot, red. Ivan Popovski

    Piše: Matko Botić
    Nina Violić s Nastasjom Filipovnom uspjela oblikovati najživotniji lik u cijeloj predstavi. Njezina je Nastasja u isto vrijeme koketna gospođica željna pažnje, ali i gotovo brehtijanski očuđena analizatorica vlastite nesreće, pa je nadmoćna ironija kojom u točno određenim razmacima oplahuje svoju želju za smirenjem na trenutke izgledala neugodno uvjerljivo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakularni kabare

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Jean Poiret, Krletka, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Oslanjajući se na veselje igre cijelog ansambla Dolenčić je u kovitlacu glazbe, plesa i glumačkih parada uspostavio izvanredno uzbudljiv ritam, ostvarujući spektakularni kabare koji je zadržao svu duhovitost Poiretova predloška . Takvom Krletkom Dolenčić je ostvario predstavu koja je oduševila publiku i koja će nedvojbeno postati uspješnicom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maštovita inscenacija

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Ranko Marinković, Maestrova smrt, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Maestro Duška Valentića nije pod utjecajem alkohola i vlastitih fobija gubio živce i podizao glas. Postao je čovjek koji je shvatio da je njegovo vrijeme prošlo i potpuno racionalno objašnjava da više ne može živjeti u svijetu koji ide putem razvitka s kojim se on ne može usuglasiti. Takav Maestro postaje i simbol mudrog čovjeka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Noć u muzeju

    Gradsko dramsko kazalište Gavella: Davor Špišić, Crne oči, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Matko Botić
    Staromodno mišljena i realizirana predstava kao što su to Crne oči u velikoj mjeri ovisi o raspoloženosti glumačkog ansambla. U više manje ujednačenom ansamblu u prvi su se plan probili Živko Anočić i Olga Pakalović, a najvidljiviji glumački prinos bio je onaj Darka Milasa, koji je u svojoj ulozi doslovno izgarao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stanari izgubljene Hrvatske

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Dubravko Jelačić Bužimski, Stanari izgubljenog doma, red. Zlatko Vitez

    Piše: Tomislav Kurelec
    Kroz takve situacije u kojima su ponekad ideologije, vjerovanja, pitanja umjetnosti, savjest, milosrđe i oprost važniji od likova preko kojih se iskazuju, Jelačićev dijalog, a pogotovo glumci koji ga govore stvaraju scenski vrlo zanimljivu sliku Hrvatske koju je svojom maštovitom i vrlo preciznom režijom doradio i osmislio Zlatko Vitez
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobre namjere i podvojeni osjećaji

    Zagrebačko kazalište mladih: Holger Schober, Ideš dalje!, red. Rene Medvešek

    Piše: Matko Botić
    Dijagnozi osrednjeg rezultata pomogla je i režijska postavka Renea Medvešeka, u kojoj se nije primijetio ni djelić originalne teatarske čarolije ranijeg Medvešekova opusa. Barbara Prpić i Petar Leventić dobro su odabrani zbog svoje mladolikosti, nešto manje zbog vlastite muzikalnosti, a svoje uloge također ostvaruju s dvojbenim rezultatom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Presnažni redateljski znakovi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ivo Vojnović, Maškarate ispod kuplja, red. Ivica Kunčević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Naglašavanje redateljske interpretacije djelomice je zasjenilo one glumačke. Zato se čini da su Maškarate ispod kuplja vizualno i koncepcijski zanimljiva predstava kojoj su prejaki redateljski znakovi donijeli izravnost u otkrivanju nekih značenjskih slojeva, ali i osiromašili je u nijansiranosti i životnijem oblikovanju radnje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pomalo morbidna zabavnost

    Gradsko dramsko kazalište Gavela, Zagreb: Dubravko Mihanović, Prolazi sve, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Brojan i vrlo kvalitetan glumački ansambl u kojem svatko vrlo uvjerljivo tumači po više uloga, ipak prvenstveno djeluje kao kolektiv koji silnom glumačkom energijom u trenutku stvara dojmljive obrise značajnih zbivanja prema kojima onda svojom nijansiranom glumom Jelena Miholjević profilira Franju kao izrazitu individualnost
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji