Premijere u Zagrebu
-
Od groteske do tragikomedije
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Duško Kovačević, Maratonci trče počasni krug, red. Iva Milošević
Piše: Tomislav Kurelec
U suradnji s uspješnim glumačkim ansamblom Iva Milošević je Kovačevićevu grotesku pomaknula prema suvremenoj tragikomediji čiji crni humor vrlo često na kvalitetan način može nasmijati publiku, ali ne i u potpunosti razbiti tmurno ozračje prijetnje društva kojim mogu vladati Topalovići. Maratonci trče počasni krug su vrlo uspjela predstava ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dobre namjere
Kufer i Teatar &TD, Zagreb: Projekt višegodišnjeg nasada jabuka, autori Privremeni kolektiv radnika u kulturi (PKRK)
Piše: Zvjezdana Balić
Osim vrlo dobrih glumačkih izvedbi i scenskog pokreta čini se kako je cjelokupna zamisao ostala tek na dobroj zamisli koja se tijekom izvedbe pomalo izgubila. Nedovoljno čvrsta struktura učinila je da predstava izgleda suviše rascjepkano, a njezini dijelovi ne čine se nimalo povezani. Ipak, dramatizacija aktualne teme dobar je korak naprijed ...pročitajte cijeli tekst...
-
Transformacija fatalne žene
Gradsko dramsko kazalište Gavella: Ante Kovačić / Dario Harjaček, U registraturi, red. Dario Harjaček
Piše: Tomislav Kurelec
Promijenjeni odnos prema ženi najuspjeliji je dio Harjačekove aktualizacije Kovačićeva romana, dok ostala osuvremenjivanja i pored vizualne dopadljivosti ostaju na površini, tako da ova inscenacija U registraturi ne uspijeva do kraja realizirati zanimljivo zamišljen koncept, pa ostaje ipak većim dijelom tek ilustracija najvažnijih točaka Kovačićeve fabule ...pročitajte cijeli tekst...
-
Nehotična komedija
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Bobo Jelčić, Na kraju tjedna, red. Bobo Jelčić
Piše: Tomislav Kurelec
Jelčić je pridobio gledatelje nehotičnom komedijom koja baš i nije, kao što dobre komedije često čine, posredno iskazivala neku društvenu kritičnost. Na taj je način rezultat zbira povremeno efektnih i vrlo originalnih prizora bio očito drugačiji od autorovih zamisli, a pitanje je i hoće li gledatelji koji manje poznaju kazalište iznutra moći uživati u tome ...pročitajte cijeli tekst...
-
Na baušteli i doma
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Zagreb: Mate Matišić: Bljesak zlatnog zuba, red. Zoran Mužić
Piše: Janko Heidl
Vrlo jasno smješten u određeno mjesto i vrijeme, Bljesak zlatnog zuba tri desetljeća po nastanku u ovom je Mužićevom uprizorenju u Komediji rječito svjedočanstvo i našeg vremena, u kojem se, osim nazivlja, diskursa i preraspodjele snaga, u principima funkcioniranja nije mnogo promijenilo u odnosu na tzv. jaram samoupravnog socijalizma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Snaga boli
Zagrebačko kazalište mladih: Ernst Toller, Hinkemann, red. Ivan Vuk Torbica
Piše: Maja Dujmović
Jednakom snagom kojom Rakan Rushaidat utjelovljujući Hinkemanna propituje sebe i svoju okolinu, Mia Biondić u ulozi njegove supruge traži odgovore, posrće i ustaje se, voli i mrzi. Izvedba Ozrena Grabarića u ulozi Majstora ceremonije besprijekorna je i usitinu ga je užitak gledati u scenskom dvoboju s Rakanom Rushaidatom
...pročitajte cijeli tekst... -
Slavljenje ženskog prijateljstva
Kazalište Moruzgva, Zagreb: Michele Lowe, Miris lovine, red. Franka Perković
Piše: Ana Fazekaš
Miris lovine je zabavna predstava, postavljena vrlo konvencionalno, a problematizacija patrijarhalnih uzoraka ostaje u okvirima površnog populističkog feminizma, no što je najvažnije ritmički je ujednačena i duhovita te ima dovoljno neočekivanih obrata da održava zanimanje publike od prvog do posljednjeg trenutka
...pročitajte cijeli tekst... -
Originalno razotkrivanje duše
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Yasmina Reza, Bella figura, red. Boris Liješević
Piše: Tomislav Kurelec
S vrhunskom glumačkom ekipom, uz precizno kontroliran ritam i niz vizualnih atrakcija (već od same činjenice da publika predstavu posebne atmosfere gleda iz žablje perspektive) Boris Liješević je s predstavom Bella figura Yasmine Reze kreirao kompleksnu sliku psihičkih, a i društvenih problema današnjice koji i u nas mogu naići na snažan odjek ...pročitajte cijeli tekst...
-
U zabiti
Teatar &TD i RUPER, Zagreb: Ivan Vidić, Posljednji dani mira, red. Dora Ruždjak Podolski
Piše: Ana Fazekaš
Posljednji dani mira zanimljiva su psihološka studija koju vrijedi vidjeti na sceni i bez obzira na inscenacijske dodatke, jer sam tekst vrvi značenjem uz poneki duhoviti detalj ili gotovo nadrealistički moment. Predstava je zanimljiva prije svega zbog neobičnog predloška i zaista impresivnih izvođačica, no režijski je nažalost konceptualno gotovo neodređena ...pročitajte cijeli tekst...
-
Na sastanku ili pijanci
Ateatar, Zagreb: Ivan Penović, Sva lica Kim Jong-una, red. Ivan Penović
Piše: Ana Fazekaš
Premda je vrlo vidljiv pokušaj doticanja politički i društveno angažiranih tema, efekt ostaje na doticanju, nijedan se segment ne razrađuje, a motivi ksenofobije, totalitarizma, banalnosti zla, čak očekivanog feminizma ostaju tek okrznuti bez ikakve opipljive problematizacije, u skladu sa situacijom koja često preteže više prema pijanci
...pročitajte cijeli tekst... -
Sjajan početak sezone
Teatar &TD, de facto, Zagreb, Art Radionica Lazareti, Dubrovnik: Saša Božić, Born to Please, red. Saša Božić
Piše: Ana Fazekaš
Iznenađenje večeri strateški pametno dolazi na samome kraju kada Ivana Krizmanić, nakon kratkog tjeskobnog monologa poluisprike o tome kako nije u stanju nastupiti, naglo počinje pjevati i pokazuje zaista zavidne vokalne sposobnosti. Njezin je lik u najvećoj mjeri neodređen te najviše koketira s autobiografskim aspektom predstave ...pročitajte cijeli tekst...
-
Uspješnica za obljetnicu
Kazalište Mala scena, Zagreb: Peter Shaffer, Leticija i Ljublist, red. Ivica Šimić
Piše: Ana Fazekaš
Gledatelju kojem je poznata širina rada Vitomire Lončar dozu šarma daje činjenica da je lik Leticije oblikovan kao izrazito tvrdoglava, ustrajna, teatralna i teatrom opsjednuta žena, u određenom aspektu miljama daleko od poštivane profesionalke koja je igra, dok joj je u strasti i beskompromisnoj posvećenosti istovremeno sasvim blizu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Neprolazna aktualnost
4. Bobijevi dani smijeha, Zagreb, 16. – 30. listopada 2015.: Glumačka družina Histrion, Zagreb: Dario Fo, Ne plaćamo, ne plaćamo!, red. Ivica Kunčević
Piše: Tomislav Kurelec
I pored svih uspjelih glumačkih i redateljskih rješenja predstava povremeno gubi pravi ritam. Svaki interpret pokazuje doduše znatno umijeće u oblikovanju efektnih likova koji grade komiku iz tužnih detalja, ali kao da ne uspijeva do kraja osvariti komunikaciju s ostalima. No, i pored toga radi se o ostvarenju koje publiku zabavlja kvalitetnim humorom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Istrošeni postupci
Zagrebačko kazalište mladih, Slovensko narodno gledališče Maribor, Fondazione Teatro Due di Parma: Drakula (po motivima romana Brama Stokera), red. András Urbán
Piše: Ana Fazekaš
Čini se da je u fokusu predstave društveno-politički angažman, no to se u konačnici svodi na izvikivanje kvaziprovokativnih klišeja. Golotinja, izrazito seksualizirani prizori, nasilje i vulgarizmi na koje se upozorava u najavama već su istrošeni postupci koji per se ne mogu djelovati potresno, štoviše, često djeluju tek zamorno i besadržajno
...pročitajte cijeli tekst... -
Ismijavanje slabosti
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Umišljeni bolesnik, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Tomislav Kurelec
Glumci izgovaraju zahtjevan Molièreov tekst na način današnjih svakodnevnih razgovora, što je uspjelo svim članovima ansambla koji su tek od takvog temelja krenuli u karikaturu, grotesku i farsu kao najbitnije sastavnice redateljske koncepcije i temelj efektnih glumačkih interpretacija. Umišljeni bolesnik je dosljedna i vrlo zabavna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
-
Previše atrakcija
30. zagrebačko histrionsko ljeto, 9. srpnja – 30. kolovoza 2015.: Glumačka družina Histrion, Zagreb, Tituš Brezovački, Diogeneš, red. Zlatko Vitez
Piše: Tomislav Kurelec
Zavidna i pohlepna kelnera tumači Davor Svedružić koji se ponovo dokazuje kao jedan od naših najinventivnijih komičara. Rasplet je režiran kao završetak proslave jubileja, ali je i u njemu kao i u cijeloj predstavi bilo povremenih pretjeravanja s atrakcijama koje su djelovale poput svjećica na rođendanskoj torti, toliko brojnih da ponekad skrivaju samu tortu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Izgubljena bitka sa švicarcima
39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Binocular Teatar, Zagreb, Sreten Mokrović / Fernando Pessoa, Bankar anarhist, red. Borna Armanini
Piše: Zvjezdana Balić
Režija Borme Armaninija nevidljiva je te se često čini kako se radi o autorskom projektu Sretena Mokrovića i Dunje Paprić. Taj sjajan dvojac sve ostalo potiskuje u drugi, gotovo nevažan plan. Aktualna tema predstave stavljena je u fokus koji joj je potreban i koji je naglašava, a glazbeni umetci odlično se uklapaju u komorniju atmosferu
...pročitajte cijeli tekst... -
Groteskno štovanje mrtvih
39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Satiričko kazalište Kerempuh, Mate Matišić / Svetislav Basara / Hristo Bojčev, ‘Ko živ, ‘ko mrtav, red. Dino Mustafić
Piše: Tomislav Kurelec
Precizan i vrlo uspješan redateljski postupak Dina Mustafića zaokružio je predstavu u čvrstu cjelinu kojoj je uz niz originalnih satiričkih žaoka uperenih na mnoge društvene slabosti sadašnjice i tragikomično sagledavanje slabosti mentaliteta koji omogućava da čovjek, brinući se o svojim zaslužnim pokojnicima, često sputava životnu radost ...pročitajte cijeli tekst...
-
Krik života
Zagrebačko kazalište mladih i Akademija dramske umjetnosti: Ivana Šojat Kuči, Elza hoda kroz zidove, red. Ivan Planinić
Piše: Ana Fazekaš
Izbor teme, estetike i poetike iznenađujuće je mračan i dalek za mladog redatelja, a valja pohvaliti njegovu želju da izbjegne kič i suoči se s teškim predloškom u minimalističkoj predstavi. S daljim izvedbama kemija i emocionalni naboj među glumicama mogli bi samo napredovati što će osjetno pozitivno utjecati na cjelokupni dojam
...pročitajte cijeli tekst... -
Šarm pravog vicmahera
Glumačka družina Histron, Zagreb: Jimmy kabare
Piše: Janko Heidl
Premda dobrim dijelom oslonjen na višedesetljetnu glazbenu i vicmahersku popudbinu Jimmyja Stanića, Jimmy kabare ni najmanje se ne čini nostalgičnim osvrtanjem, nego itekako živim i pulsirajućim komadom koji već po izlasku iz dvorane želimo vidjeti još jedanput i preporučiti prijateljima i poznanicima svih profila i uzrasta
...pročitajte cijeli tekst... -
Dug put do prostora duše
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Arthur Schnitzler, Daleka zemlja, red. Anica Tomić
Piše: Tomislav Kurelec
Od trenutka kada se likovi otkrivaju kao punokrvna ljudska bića zapletena u mrežu konvencija društva koje je pred katastrofom, i odnosi među njima postaju dramski složeniji. Drugi dio izvedbe tako doseže visoke domete, ali do početka njihovog ostvarivanja protekne previše vremena da bi se moglo govoriti o uspjehu predstave kao cjeline
...pročitajte cijeli tekst... -
Kad bijeli štap postane mač
Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Miguel de Cervantes Saavedra, Don Quijote. Bistri vitez tužnoga lica, red. Ana Prolić
Piše: Zvjezdana Balić
Glumačku postavu predvodi šarmantni Vojin Perić kojem naslovna uloga odlično pristaje. Režija Ane Prolić obiluje zanimljivim rješenjima, čime ta uspješna dramatičarka još jednom dokazuje da nije slučajno zalutala u režijske vode. Ukratko, Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život odabralo je zahijevan književni tekst i uprizorilo ga na drukčiji, ali vrlo dojmljiv način ...pročitajte cijeli tekst...
-
Suprotni pogledi na brak
Aplauz teatar, Zagreb: Matt Morillo, Bračni (s)provod, red. Ivan Đuričić
Piše: Tomislav Kurelec
Lana Blaće s punim glumačkim uvjerenjem i intenzitetom zastupa Amyne stavove, ne forsirajući komiku, tako da humor nastaje iz situacijske napetosti, a ne iz prenaglašene interpretacije. Slavko Sobin kao Sean posebno dojmljivo prelazi iz površnog zafrkantskog tona u dramatičnost sukoba sa ženom koju voli i konačno pokazivanje iskrenih osjećaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Slika i zrcalo
Akademija dramske umjetnosti u suradnji s Gradskim dramskim kazalištem Gavella i Umjetničkom organizacijom Thearte: Albert Camus, Nesporazum, red. Paolo Tišljarić
Piše: Zvjezdana Balić
Glumačku postavu predvodi briljantna Senka Bulić te se ostali glumci, u usporedbi s njom, često čine nevidljivima (no ne i lošima). Senka Bulić u ulozi Majke istovremeno pokazuje hladnokrvnu snagu i majčinsku osjetljivost, njezin je um britak i poput jedne druge Majke – sve pokušava učiniti za dobrobit svog djeteta koje istovremeno obožava i ne podnosi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kraljevi bez kraljevstva
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i KunstenFestivalDesArts, Bruxelles: Matija Ferlin, Mi smo kraljevi, a ne ljudi, red. Matija Ferlin
Piše: Tomislav Kurelec
Do žuđenog kraljevstva kraljevi iz naslova predstave ipak nisu stigli, jer rascijep između teksta, unatoč njegove visoke vrijednosti, i zavidnog raspona njihovog tumačenja nije prevladan nekim kontrapunktom koji bi stvarao nova značenja nego je prečesto rezultirao gledateljevom nelagodom zbog neusklađenosti ta dva najbitnija elemenrta izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
-
Provokativno i originalno
Zagrebačko kazalište mladih: Jazmín Sequeira, Luciano Delprato, #radninaslovantigona, red. Renata Carola Gatica
Piše: Ana Fazekaš
Iako argentinski autori progovaraju o temi koja je u njihovoj domovini u bližoj prošlosti bila povodom velike i iznimno značajne parnice protiv medijskih monopola, hrvatskim gledateljima ona nije daleka te je u svakom smislu pohvalno što na zagrebačke pozornice stiže nešto zaista politički i društveno aktualno, provokativno i originalno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Površno osuvremenjivanje
Gradsko dramsko kazalište Gavella: William Shakespeare, Othello, red. Franka Perković
Piše: Tomislav Kurelec
Predstavu je pokušavao spasiti Franjo Dijak koji je i snažnom glumačkom energijom i preciznim poentiranjem dijaloških dionica uspio izgraditi snažnog Othella. Doduše danas se i u svijetu sve rjeđe Othella maskira u crnca, jer glumac mora tu iluziju ostvariti svojom igrom. No dojmljiv antagonist nije mogao popuniti prazninu i nedostak pravog protagonista Jaga ...pročitajte cijeli tekst...
-
Daleki svijet
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Frank Wedekind, Lulu, red. Jernej Lorenci
Piše: Tomislav Kurelec
Kao i u prethodnim adaptacijama klasika Lorenci ne želi suditi jesu li negativci zli nego stvara svoj kazališni svijrt oko njihove silne želje za životom i dominacijom kojom sve ostale potiskuju u pozadini dok ne postanu epizode u kojima se ogleda snaga i moć protagonista. No, taj postupak nije bilo jednostavno preslikati na Lulu
...pročitajte cijeli tekst... -
Smijeh i nogomet
8. Gumbekovi dani, međunarodni festival cabareta, Zagreb: 19.– 31. ožujka 2015.: Glumačka družina Histrion, Zagreb, Nino Škrabe, U Plavom podrumu, red. Želimir Mesarić
Piše: Tomislav Kurelec
Redatelj Želimir Mesarić svoju je inventivnost usmjerio prema uspješnom pronalaženju brzog ritma predstave i pružanju mogućnosti svakom od glumaca da iskažu svoje najbolje strane, te uklapanju njihovih vrlo različitih pristupa u cjelinu gdje će te različitosti vrlo dobro usporedno funkcionirati izazivajući smijeh gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Razotkrivanje istine
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Anica Tomić i Jelena Kovačić (nadahnuto filmom Holywoodski svršetak Woodyja Allena), Made in Hrvatska, red.Anica Tomić
Piše: Zvjezdana Balić
Made in Hrvatska simpatična je predstava koja će nakon gledanja kod gledatelja ipak ostaviti određenu dozu gorčine. Možda zbog izostanka nešto snažnije dvosmislenosti jer su aluzije prilično izravne čime se gledateljima ostavlja vrlo malo prostora za promišljanje o viđenom. No, istovremeno – čemu kamuflaža kad bi kazalište trebalo razotkrivati istinu!? ...pročitajte cijeli tekst...
-
Korištenje potencijala
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Marin Držić:, Skup, red. Nina Kleflin
Piše: Ana Fazekaš
Komedijin Skup u cjelini je uspjela predstava, režijski suzdržana i konvencionalna, ali dobro odmjerena, lijepa i koherentna, duhovita i promišljena, tek na trenutke zamorna najviše zbog spora govora i nekoliko nepotrebno dugih prizora. Damir Lončar, očekivano odličan u naslovnoj je ulozi, oblikuje groteskan i unatoč humoru uznemirujuć lik ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ulazak u prostor
Teatar &TD, Zagreb: Zlatko Burić, Kabaret tamne zvijezde
Piše: Zvjezdana Balić
Istovremena konfuznost i preciznost, distrakcija mnogobrojnih elemenata i gotovo religiozna posvećenost svakog glumca onome što mu pripada, izdvajaju ovu predstavu. Autori su je opisali kao dadaistički punk: svojom formom nalikuje dadaizmu, a sadržajem (i decibelima) podsjeća na punk. Predstava će zasigurno privući i oduševiti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Komične generacijske razlike
Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Pivo, red. Helena Buljan
Piše: Tomislav Kurelec
Iako Gavran vješto vodi put približavanja i postupnog razumijevanja i tolerancije oca i sina možda je baš taj vrhunac generacijskog sukoba bio predrastičan da bi inače uvjerljivi glumci mogli uspostaviti dublji emocionalni kontakt među protagonistima, pa Pivo ne uspijeva u potpunosti nadvladati stereotipe pojedinih situacija ...pročitajte cijeli tekst...
-
U paklu obitelji
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Tracy Letts, Kolovoz u okrugu Osage, red. Slađana Kilibarda
Piše: Tomislav Kurelec
Da bi se iz atraktivnog materijala stvorila velika predstava potrebne su i virtuozne glumačke interpretacije kakve su ostvarili svi članovi ansambla Kolovoza u okrugu Osage među kojima posebice briljira Anja Šovagović Despot u glavnoj ulozi Violet Weston, žene koja je dočekala pozne godine u obiteljskoj kući u provinciji kljukajući se narkoticima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Inovativan i drzak svijet
Teatar &TD, Zagreb: Copi, Teškoće s izražavanjem, red. Edvin Liverić
Piše: Zvjezdana Balić
Edvin Liverić hrabro se upustio u projekt poigravanja s kontroverznim autorom i tekstom te se u tome odlično snašao. Sjajna glumačka izvedba, brojne reference kojima se smisao samog teksta i izvedbe produbljuje i na suptilnije razine te odlično pogođena scenografija i kostimografija karakteriziraju hrvatsku praizvedbu Teškoća s izražavanjem ...pročitajte cijeli tekst...
-
Na impresivnom nivou
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb: Homer, Ilijada, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Ana Fazekaš
Ilijada klase Krešimira Dolenčića ne samo da može parirati profesionalnim hrvatskim kazališnim produkcijama, nego mnoge nesumnjivo i nadmašuje. Ako se možda može na trenutke primijetiti da pokojem glumcu nedostaje godina i iskustva, taj se dojam brzo raspline u sinergiji cjelokupnog ansambla i ne narušava ništa od pozitivnih impresija ...pročitajte cijeli tekst...
-
(Iz)graditi vlastiti stil
Teatar Exit, Zagreb: John Logan, Crveno, red. Matko Raguž
Piše: Tomislav Kurelec
Siniša Popović uspijeva u silnoj glumačkoj energiji naći primjeren izraz Rothkove snažne predanosti stvaralaštvu i njegove čvrste vjere da će svojim slikama stvoriti hram vlastite umjetnosti. Filip Križan pak nijansirano prikazuje promjene raspoloženja mladog Kena koji brzo uči i počinje iskazivati stavove znatno drukčije od svog poslodavca ...pročitajte cijeli tekst...
-
Profesionalci i amateri
Umjetnička organizacija Točka na i, Centar za kulturu Trešnjevka, Filozofski fakultet Zagreb: Miroslav Krleža, Galicija, red. Iva Srnec
Piše: Ana Fazekaš
Koliko su se amateri iskazali, profesionalci su podbacili. Davor Kovač u ulozi kadeta Horvata toliko često u govoru zapada u monotoniju da ga je teško pozorno slušati, a držanje na sceni mu je gotovo odsutno, U kontekstu amaterskih produkcija, ova je predstava iznenađujuće ambiciozna i elaborirana, no ne može konkurirati na profesionalnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dobar odabir
Kazalište Moruzgva, Zagreb: Sergi Belbel, Mobitel, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Zvjezdana Balić
Glumački ansambl čini četvoro protagonista koji su se iskazali svojom zrelošću u pristupu ulozi, vjerljivom glumom te snažnom ekspresivnošću. Ženski dio ekipe odlično se nadopunjuje s izvrsnim Dadom Ćosićem te glumački kvartet predstavu podiže na višu razinu. Krešimir Dolenčić pokazao kako i dalje zna odabrati prave glumce
...pročitajte cijeli tekst... -
Uspon i pad trilogije
Zagrebačko kazalište mladih, MESS – Scena Mess, Sarajevo, BITEF Teatar, Beograd: Jelena Kovačić / Team B.A.D. / Franz Xaver Kroetz, Janje / Kokoš / Orao, red. Anica Tomić / Selma Spahić / Ana Tomović
Piše: Tomislav Kurelec
Trilogiju otvara ZKM-ova predstava Janje koja najoriginalnije, a najavljenoj temi i najbliže prikazuje Prvi svjetski rat. Glumački ansambl iskazao je znatan raspon glumačkog umijeća, a redateljica Anica Tomić je sve elemente vrlo maštovitim rješenjima, često i neočekivanim spojevima različitih vremena i situacija redateljski uklopila u cjelinu iznimnih dometa ...pročitajte cijeli tekst...
-
To ipak nije teatar apsurda
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb, Theater und Orchester Heidelberg: Ivor Martinić, Bojim se da se sada poznajemo, red. Dominique Schnizer
Piše: Tomislav Kurelec
Ivana Bolanča vrhunski balansira na tankoj granici između kontroliranih osjećaja i suspregnute ljutnje, a odličan partner joj je uvjerljivi Filip Križan Redatelj Dominique Schnizer ide u prenaglašavanje temeljnih karakteristika komada pri ćemu se gube nijansiranost i višeznačnost teksta, pa predstava sve više ide prema grotesci
...pročitajte cijeli tekst... -
Fascinantno provincijalno blato
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Miroslav Krleža, Vučjak, red. Ivica Buljan
Piše: Tomislav Kurelec
Oduševljava način na koji Ivica Buljan redateljski osmišljeno isprepliče sve (pa i aktualizirajuće) razine scenskih zbivanja koja silovitim ritmom i energijom, izmjenama i snažnim glumačkim nabojem stvaraju fascinantnu sliku našeg mentaliteta i podneblja, a i društvenih prilika koje donekle mijenjaju svoju pojavnost, ali ne i suštinske odnose ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike i eseji
- ● Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu
- ● Gradsko dramsko kazalište Gavella
- ● Zagrebačko kazalište mladih
- ● Zagrebačko gradsko kazalište Komedija
- ● Teatar &TD
- ● Satiričko kazalište Kerempuh
- ● druga zagrebačka kazališta
- ● Teatar Exit
- ● Glumačka družina Histrion
- ● Teatar Gavran
- ● Kazalište Planet Art
- ● Kazalište Knap
- ● Teatar Rugantino