Premijere u Zagrebu

  • Veličanstveni protagonist

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: William Shakespeare, Kralj Rikard III., red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Pomaci redateljskog rakursa pomalo su narušili čvrstoću strukture predstave Aleksandra Popovskog, inspirirane Shakespeareovim Kraljem Rikardom III., koja je ipak pružila dovoljno užitka ljubiteljima kazališta vizualnom atraktivnošću i prije svega izvanrednom kreacijom Ozrena Grabarića. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljiva individualizacija izbjegličke tragedije

    Udruga Arterarij: autorski projekt Ozrena Prohića, Romana Nikolića i Mile Pavičević, Čekanja

    Čekanja, naime, započinju i završavaju kao dječja igra: dok publika ulazi, Wisam i Shaymaa po podu razvlače samoljepljive trake, crtajući tlocrt svog povećeg bagdadskog stana, prostora izgubljene im životne sreće i rutine, a istu stvar rade i pri završetku predstave, ispisujući trakom tlocrt jednosobnog socijalnog stana u Novom Zagrebu....pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh u sjeni prijetnji

    Teatar Rugantino & Kazalište Planet art: Christopher Durang, Za umrijet od smijeha, red. Mario Kovač

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mario Kovač iznimnom redateljskom invencijom i bez velikih sredstava taj treći dio pretvara u vizualno atraktivnu SF satiru, sjajno koristeći promišljenu minimalističku, vrlo funkcionalnu scenografiju Zdravke Ivandije Kirigin okretanjem pokretnih paravana koji s nekoliko blještavih elemenata asociraju na glamur TV-studija, čemu pomaže i oblikovanje svjetla...pročitajte cijeli tekst...
  • Potraga za dijelovima identiteta

    Koprodukcija RUPER-a i Teatra &td., Kad-tad, autorski projekt redateljice Marine Pejnović i autorice tekstualnih materijala Ide Jurjević

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Glumačke kreacije triju glumica na sceni - Ivane Krizmanić, Nataše Kopeč i Mije Biondić, predstavljaju ipak vjerojatno najuspješniji dio predstave, posebice imajući na umu njihov značaj u kreaciji likova i time izgradnju odrednica koje ju čine. One igraju potpuno proživljeno, bez impostacije ili odvajanja od kreacije...pročitajte cijeli tekst...
  • Satirom protiv straha

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Autorski projekt Andrása Urbána, Audicija, red. András Urbán

    Piše: Tomislav Kurelec
    Stanoviti odmak od zapjenjenosti situacije stvaraju efektni songovi (autorica glazbe Irena Popović) koje uz vrsnog pijanista Antu Sladoljeva najčešće (i to virtuozno) izvodi Maja Posavec. To u precizno izbalansiranom redateljskom postupku upotpunjuje glumačku interakciju i tako pridonosi stvaranju atraktivne satiričke slike našeg razjedinjenog društva i njegovih slijepih ulica....pročitajte cijeli tekst...
  • Zabavna i lako gledljiva komedija

    Scena Vidra, produkcija Kazališta Moruzgva i Scene Gorica: Renato Baretić, OtpisaNE, red. Nikola Zavišić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    OtpisaNE su predstava koja uglavnom nije realizirala mogućnosti propitivanja odnosa društva u kojem je nastala prema drugima i drugačijima. No, ipak je kvalitetna, zaista zabavna komedija i kao takva scenski zanimljiva, unatoč propuštenim prilikama produbljenijeg ispitivanja vlastitog tematskog određenja....pročitajte cijeli tekst...
  • Osviještena aktualizacija

    GDK Komedija, Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Revizor, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Gogoljeva komedija obvezuje i preispituje. Obvezuje publiku koja, ako je želi prihvatiti, mora promotriti i svoj kontekst, prostorni i vremenski okvir u kojem se kreće izvan kazališta kada dolazi u njega gledati Revizora. A oni koji ga izvode moraju omogućiti pogled u taj kontekst, ne zamagljujući ga željom za zabavom na svaki način. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razumijevanje za specifičnosti generacije

    Teatar Tirena, Zagreb: Nina Horvat, #generacija, red. Tina Hofman

    Piše: Maja Ležaić
    Unatoč ozbiljnim temama, sama tematizacija je vrlo topla i prilično humoristična. Predstava se  mladenački i ležerno, ali s iskrenošću i realnošću suočava sa suvremenim životnim izazovima novih generacija tinejdžera. Govoreći njihovim jezikom i baveći se njihovim interesima, razlaže probleme s kojima se susreću.  Iako hiperboliziran, svijet mladih nije karikiran ...pročitajte cijeli tekst...
  • Metateatarsko tematiziranje kazališne recesije

    Kazalište KNAP, u koprodukciji s Umjetničkom organizacijom Trag: Jelena Hadži-Manev, Nora – trenutak pobune

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Redateljska rješenja Frane Marije Vranković slijede želju predloška da bude zabavan, identificirajuć i objašnjavajuć, no često također nalaze rezultat u oblikovanju karikature i klišeja. Tako redatelj, objašnjavajući svoju koncepciju kao visokoumjetničku, koristi ploču na koju lijepi kičaste crteže, oblikujući odnose iz Ibsenove Nore i svoju interpretaciju tih odnosa...pročitajte cijeli tekst...
  • Veseli poziv na umorstvo

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Antonio Amurri, Kako ubiti suprugu ili supruga bez suvišnih zašto, red. Boris Kovačević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Radošević je izabrao da na temelju jedne situacije (uz naznaku da se ona neprestano ponavlja) prikaže jednog od bračnih partnera svedenog na funkciju određene mane - kod supruga od cjepidlake preko škrtca, šlampavca i konzervativca do hipohondra, a kod supruge od maze, domaćice, preosjetljive trudnice i rasipnice do prave rospije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Velika suvremena predstava

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Vjekoslav Majer – Krešo Golik – Rene Medvešek, Tko pjeva zlo ne misli, red. Rene Medvešek

    Piše: Tomislav Kurelec
    Medvešek radi predstavu za potpuno drugačije gledateljstvo – ono kojemu su manje važni purgeri iz tridesetih godina prošlog stoljeća, a i privlačnost provjerene glazbene komedije, a znatno više mjesto koje u novijoj kulturnoj povijesti i u formiranju našeg suvremenog mentaliteta zauzima film Tko pjeva zlo ne misli. Upravo zbog toga se predstava s pravom našla na repertoaru...pročitajte cijeli tekst...
  • Blistava scenska interpretacija

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Joël Pommerat, Ponovno ujedinjenje dviju Koreja, red. Paolo Magelli

    Piše: Tomislav Kurelec
    Najzaslužniji za iznimnu privlačnost Ponovnog ujedinjenja dviju Koreja je redatelj Paolo Magelli koji je tekst obogatio nizom duhovitih detalja i likovnom ljepotom svakog uvijek na drugačiji način postavljenog prizora. No, još mu je veća zasluga da je opet pokazao izvanredno umijeće u radu s glumcima koji su pokazali izuzetne vještine transformacije u tumačenju većeg broja uloga. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ta slatka zagrebačka noć

    32. Zagrebačko histrionsko ljeto, 8. srpnja – 2. rujna 2017.: Glumačka družina Histrion, Marija Jurić Zagorka, Kći Lotrščaka, red. Zlatko Vitez

    Piše: Tomislav Kurelec
    Vitez je zbog duljine romana neophodnog kraćenja dobrim dijelom pojednostavio fabulu Zagorkinog romana, vješto melodramatski oblikovane ljubavne priče u kojoj su elementi legende uklopljeni u privlačnu pustolovnu i akcijsku priču, slobodno oslonjenu na povijesne događaje. No, redateljevo kraćenje mijenja i odnose među glavnim licima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suvremena tragedija

    Zagrebačko kazalište mladih: Goran Ferčec, Radnice u gladovanju, red. Olja Lozica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Radnice u gladovanju iznimno su značajne ne samo zbog svojih visokih teatarskih dometa nego i snažnog dojma kojeg ostavlja na gledatelja koji nakon nje ne može više vijesti o neisplati plaća i inim poduzetničkim lopovlucima, pa i državnim podvalama doživljavati kao nešto uobičajeno za ovu fazu razvitka jedne tipične tranzicijske zemlje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksna slika genija

    Scena 121 Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb: Filip Šovagović (koncept), Tesla Anonimus

    Piše: Tomislav Kurelec
    U većem dijelu cijelog multimedijalnog projekta postignuti visoki dometa cjelovite izvedbe pridonijeli su prevladavajućem pozitivnom dojmu o vrlo zanimljivoj i originalnoj predstavi koja je svojom vrijednošću i zanimljivošću dokazala kako je Tesla toliko nesvakidašnja osobnost koja traži posebnu interpretaciju potpuno različitu od uobičajenih biografija....pročitajte cijeli tekst...
  • Bard u formi

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Eugène Labiche, Talijanski slamnati šešir, red. Georgij Paro

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Veliki ansambl predstave, koji predvodi Jan Kerekeš kao Fadinard (u alternaciji s Filipom Vidovićem), dobro je slijedio redateljsko shvaćanje tradicionalnog postavljanja ovog vodvilja, dobro savladavajući često zahtjevan neprekinut slijed događaja i novih komičnih. Paro potvrđuje (ako je to uopće potrebno) svoje redateljsko umijeće, a nalazi i publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odraz u zakrivljenom zrcalu

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Anton Pavlovič Čehov, Ivanov, red. Eimuntas Nekrošius

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ivanov Bojana Nacojca u redateljsko viđenju Eimuntasa Nekrošiusa više nije čovjek koji odustaje od besmislenog života u zabiti provincije nego protagonist koji je konačno sagledao sve negativnosti društva i postojanja u svijetu dvadesetprvog stoljeća, svijetu u kojem su umjesto humanističkih vrijednosti i solidarnosti važni privid ili medijska prezentacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multimedijalni pristup

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Tena Štivičić, Nevidljivi, red. Matjaž Pograjc

    Piše: Tomislav Kurelec
    Matjaž Pograjc je u Nevidljivima iznimnu redateljsku imaginaciju upotpunio izvanrednom suradnjom s glumcima koje je besprijekorno vodio kroz komplicirane zahtjeve istodobnog igranja na pozornici i za kameru dodavši tome i brzi ritam izvedbe i cjelovitost jedinstvene predstave stvorene kombinacijom scenskog, filmskog i televizijskog izraza ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednosmjeran proces

    Teatar &TD, Zagreb: Vedrana Klepica, Bijeli bubrezi, red. Vedrana Klepica

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Bijeli bubrezi predstava su snažnog i jasnog autorskog prikaza društvenih odnosa u apstraktnog kontekstu, čime ih se ukazuje na njihovu univerzalnu pojavnost. Ipak, ta se apstrakcija i ukazivanje nisu uspjeli ostvariti kao poticaj za značajnije gledateljsko razmišljanje i kontekstualizaciju viđenih problema, nego uvelike ostaje jednosmjeran proces ...pročitajte cijeli tekst...

  • Povijest kao apsurd

    Satiričko Kazalište Kerempuh, Zagreb: Zoran Lazić, Narodni heroj Ljiljan Vidić, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Gledatelji su pozitivno reagirali na temeljne zamisli ovog komada i njegovu provokativnost. scenska adaptacija dramaturginje Ane Tonković Dolenčić u režiji Krešimira Dolenčića vjerojatno će postati nova Kerempuhova hit predstava u kojoj će se gledatelji s jednakim veseljem smijati grotesknim i apsurdnim izvitoperenostima protagonista svih ideoloških i društvenih vrsta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Višeznačnost (iš)čita(va)nja

    Zagrebačko kazalište mladih: Kristian Novak / Tomislav Zajec, Črna mati zemla, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Zahtjevni zadaci, stavljeni pred brojan ansambl predstave, u kojem unatoč tome mnogi igraju nekoliko uloga, rezultiraju su, u najvećoj mjeri, vrlo dobrim oživljavanjem dodijeljenih im likova. Črna mati zemla je predstava snažnih rezultata u prenošenju slojevitosti predloška, koja se odlikuje jasnoćom redateljskih poteza i kvalitetnim glumačkim realizacijama. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ujednačeni kvartet

    Scena 121, Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Elvis Bošnjak, Srce veće od ruku, red. Tamara Damjanović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Na sceni koju s dvije strane okružuje publika, nastupa četvero glumaca, stvarajući koloplet odnosa iznimno proživljeno, oblikovano, točno i ne pretjerano, čime su oblikovali vrlo životne, a istovremeno za identifikaciju moguće uloge te dali primjer vrlo uigranog i ujednačenog ansambla, kojim ne dominira ničija uloga, nego se sve četiri, u međusobnim prožimanjima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambicija s pokrićem

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Parovi, red. Robert Raponja

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Glumci su se dobro snašli  u okružju velikog broja likova i situacija u kojima se nalaze. Parovi su uvelike opravdali najavu svog autorskog tima, pokazavši se najambicioznijom predstavom Teatra Gavran. Riječ je o predstavi koja je istovremeno zabavna i komična u jednostavnosti, a ambiciozna u otvorenosti dramaturškim rješenjima
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Predstava za petsto

    Akademija dramske umjetnosti u Zagrebu i Zagrebačko kazalište mladih: Josip Kulundžić, Ponoć, red. Ivan Planinić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Funkcioniranju tog vizualno atraktivnog autonomnog kazališnog svijeta velik doprinos dala je vrlo uspjela igra čitavog glumačkog ansambla koji je usklađeno vrlo ekspresivnom i energičnom glumom stvorio pomak od realističnosti prema stvaranju tipskih, djelomice čak i mitskih figura, a Ivan Planinić je dosljednošću režije Ponoći potvrdio talent i samosvojnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad laž obnavlja sreću

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Justine del Corte, Komet, red. Aida Bukvić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Predstavu od pada u posvemašnju dosadu spašava sjajan glumački ansambl kojeg su članovi zahvaljujući velikom interpretarskom umijeću i bogatstvu svojih različitih scenskih osobnosti uspjeli oživjeti papirnate likove Justine del Corte, a treba cijeniti i značajan redateljski doprinos Aide Bukvić koja je uspjela dati Kometu izgled ozbiljne predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Braća po oružju Charliea Chaplina

    Satiričko Kazalište Kerempuh, Zagreb: Antonio Gabelić & Tarik Filipović, Ćiro, red. Tarik Filipović

    Piše: Želimir Ciglar
    Fascinira trenutak koji je izabran za premijeru. Tarik je odao počast živom čovjeku, junaku svog djetinjstva i svom prijatelju. Podsjetio nas je na sve njegove pobjede i poraze te upozorio kako se čovjek ne treba bojati pada nego treba znati ustati svaki put iznova. Takav je Ćiro. Izuzetnu energiju traži ovaj kazališni oblik na rubu stand up komedije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glačalo i puška

    Gala teatar, Zagreb: Franca Rame i Dario Fo, Samo jedna žena, red. Đuro Roić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Matija Prskalo gradi svoju izvedbu zanatski, dovoljno ritmizirano da ne bude dosadno ili statično, dovoljno proživljeno da omogući identifikaciju rijetkima koji žele prepoznati i doživjeti i taj sloj u predlošku, ali bez potrebe da oblikuje neku dodanu vrijednost, neko izdvajanje portreta Marije iz galerije sličnih likova u različitim komediografskim rješenjima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Draž kasne ljubavi

    Glumačka družina Histron, Zagreb: Mate Matišić, Gastarbajterski Božić, red. Zoran Mužić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Sjajnim glumcima Ankici Dobri i Jošku Ševi ostvarenje vrlo uspjelih uloga omogućio je i Matišićev tečan dijalog koji je jednostavne svakodnevne rečenice upotpunio ne samo bogatstvom osjećaja nego i slikom gastarbajterstva kao pojave koja je omogućavala bijeg od siromaštva, nerijetko praćen teškim psihičkim traumama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubavna priča o mržnji

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Ante Tomić & Rajko Grlić, Ustav Republike Hrvatske, red. Vinko Brešan

    Piše: Želimir Ciglar
    Ono što je Željka Udovičić uspjela podcrtati, a što se krije i u filmu, jest to da ovo nije isključivo predstava o problemima odnosa manjina i većinskog naroda. Ispod svega titra socijalni snažan element, moralna bijeda pojedinih likova samo je preslik socijalne neimaštine i nemogućnosti da se iziđe iz okvira koje smo dobili svojim rođenjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostatak erotičnosti

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Antun Šoljan, Romanca o tri ljubavi, red. Boris Svrtan

    Piše: Tomislav Kurelec
    Čini se da je redatelj Boris Svrtan bio prije svega usredotočen na to da mu glumci što prirodnije i u razgovornom tonu izgovore Šoljanove stihove i pritom od tipskih likova kreiraju kompleksnije osobe nego na njihove međusobne odnose. Predstavi nedostaje erotičnosti koja je bitan čimbenik privlačnosti Šoljanove Romance o tri ljubavi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promjenjivi rezultat

    Teatar &TD, Zagreb: Anica Tomić / Jelena Kovačić, Magic Evening, red. Anica Tomić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Magic Evening predstava je o aktivnoj i za identifikaciju, ali i bježanje od identifikacije zbog njezine neugodnosti, poticajna predstava. Ipak, poticaji u njoj ostvareni prekriveni su slojem mnogobrojnih redateljskih i izvođačkih registara, čija individualna kreativnost i iskazivanje vlastitih estetskih poticaja nije upitna, no ovakvo strukturiranje jest ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznimnost kasnog Shakespearea

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: William Shakespeare, Zimska priča, red. Polly Tritschler

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zimska priča je iznimno zanimljiva i vrlo samosvojna predstava koja se znatno razlikuje od naših dosadašnjih doživljaja Shakespearea. A to ima visoku vrijednost baš zbog toga što je njezina neobičnost primjerena Zimskoj priči kao značajnom djelu posljednje stvaralačke faze velikog dramatičara koja se razlikuje od njegovih ostalih ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište kao život

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Zaboravi Hollywood, red. Miroslav Međimorec

    Piše: Tomislav Kurelec
    Miroslav Međimorec usredotočen je na točnost i iskrenost glumačke interpretacije i u suradnji s dvojicom sjajnih glumaca uspio je svojim viđenjem Gavranovog komada Zaboravi Hollywood sugestivno pokazati ispreplitanje glume na sceni i glume u životu kao važan element zavodljivosti kazališne umjetnosti i glume kao njezine bitne sastavnice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko to tamo upravlja smijehom?!

    Umjetnička organizacija Teatroman, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Muškarci.hr, red. Mario Kovač

    Piše: Želimir Ciglar
    Publika je prštala smijehom, a najviše su se smijale žene, dok je mnogim muškarcima zastajao dah u grlu. Škakljive su to teme koje su uobičajen u ženskom društvu, ali među muškarcima radije se o tome šuti. Uostalom, nogomet i služi tome da bi muškarci imali o čemu razgovarati. Kazalište, pak, ima drugu svrhu. Ne da šuti nego da urla ako je nužno! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dostojno jubileja

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Miro Gavran, Traži se novi suprug, red. Željko Königsknecht

    Piše: Tomislav Kurelec
    Naizgled vrlo jednostavna Gavranova komedija zabuna i zabluda otkriva podosta o pozadini stereotipa. Kada glumac sam režira predstavu kojom će obilježiti svoju značajnu obljetnicu uvijek postoji strah da će pretjerati u isticanju vlastite role na račun partnera, ali u Traži se novi suprug Königsknecht je i kolegama omogućio zanimljive interpretacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između fikcije i zbilje

    Glumačka družina Histron, Zagreb: Tito Strozzi, Igra u dvoje, red. Saša Broz

    Piše: Tomislav Kurelec
    Gluma koja teži imitaciji svakodnevice suzdržavanjem od pojačanih emocija postao temelj ove interpretacije Igre u dvoje, predstave koja će u dotjeranoj režiji Saše Broz vjerojatno zabaviti većinu gledatelja zanimljivim viđenjem muško-ženskih odnosa u specifičnom kazališnom okruženju, idealnom za poigravanje na rubu između fikcije i stvarnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Točke nerazumijevanja

    PUK – Putujuće kazalište, Scena Ribnjak, Zagreb: David Mamet, Oleanna, red. Sara Stanić, Darko Stazić

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Oleanna kao da upada u jedan od problema koji pokazuje i prokazuje, jer se služi velikim riječima i bujnim replikama kao načinom dinamiziranja scenskih zbivanja. Time je, skrivena njezina najzanimljivija karakteristika, a to je poenta koja se sastoji u ostavljanju otvorenih pitanja i kraja, gdje nije jasno koju (ili sve) točke nerazumijevanja propituje ...pročitajte cijeli tekst...

  • Malo nas je...

    Zagrebačko kazalište mladih: Ivan Vidić, Noćni život, red. Paolo Magelli

    Piše: Tomislav Kurelec
    Paolo Magelli je vizualno atraktivno i s preciznim brzim ritmom uz vrstan rad s ansamblom u kojem su svi glumci ostvarili visoke domete Noćni život realizirao kao efektnu dramu, no problem je u tome što tekst nije sadržavao dovoljno dramskih elemenata, jer mu je nedostajalo napetosti i razrađenijih odnosa među likovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izniman kazališni događaj

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Mate Matišić, Ljudi od voska, red. Janusz Kica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Složenim kreativnim procesom Mate Matišić odnos pisca prema autobiografskom materijalu, a potom i prema drugim iz života preuzetim događajima pretvara u novi zaseban teatarski svijet koji svojom posebnošću potiče gledatelje da vlastiti doživljaj stvarnih događaja obogate novim, drugačijim i dubljim spoznajama i emocijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Generacijski identitet

    RUPER, Teatar &TD, Zagreb: Ivana Sajko, To nismo mi, to je samo staklo, autori predstave Saša Božić, Franka Perković, Ivan Penović

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Ostvareno je djelo intrigantnih poticaja, generacijski snažno obilježeno i utemeljeno, čiji se cilj očituje u prikazivanju duha generacije. No, istovremeno se odustalo od promišljenijeg i dubljeg naznačivanja onog drugog i potencijalno zanimljivijeg dijela o temama i pitanjima s kojima se takav duh suočava i u kojima, u konačnici, nalazi poticaj ...pročitajte cijeli tekst...

  • Prijetnja agresivne malograđanštine

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Ödön von Horváth, Priče iz Bečke šume, red. Igor Vuk Torbica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Velike glumačke interpretacije (posebice ona Nataše Janjić) obogatile su nijansama i emocionalnošću iznimno vrijednu redateljsku viziju Igora Vuka Torbice i time još proširile značenjsku kompleksnost Priča iz Bečke šume kojima se Ödön von Horváth trijumfalno vratio na pozornicu u Frankopanskoj ulici, a GDK Gavella dobilo veliku predstavu ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji