Glumački znoj u brodvejskom šećeru

HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Dan Goggin, Nunsense, red. Mojca Horvat

  • HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Dan Goggin, Nunsense, red. Mojca Horvat; Anastazija Balaž Lečić, Antonela Malis, OLivera Baljak, Andreja Blagojević, Leonora SurianOvogodišnji Dani satire ugostili su i mjuzikl, u izvođenju Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke. Predstavu je na daskama riječkog teatra osmislila slovenska koreografkinja i redateljica Mojca Horvat, česta kvarnerska gošća zadužena za koreografije glazbeno-scenskih projekata poput Kiss me kate, Karolina Riječka i Jalta, Jalta. Ovoga puta samostalno režira Nunsense Dana Goggina, off-brodvejski hit iz sredine osamdesetih godina, koji je s uspjehom dvaput postavljala i u Sloveniji. Nunsense je priča o pet redovnica iz Hobokena koje nakon katastrofe i pogibije većine kolegica, organiziraju predstavu s kojom žele skupiti dovoljno novčanih sredstava za pokop nekoliko nesretnica. Razrada pomaknute i potencijalno zabavne ideje nažalost ostaje na razini nemušto sklopljene serije prvoloptaških skečeva garniranih dopadljivom ali lako zaboravljivom glazbom, pa Grgićevi predlošci u najpoznatijim hrvatskim mjuziklima prema Gogginovom libretu izgledaju kao Shakespearove kraljevske kronike. Mojca Horvat ušla je svjesno u rizičan posao scenskog oživljavanja problematičnoga materijala, i to s glumicama, pjevačicama i balerinama kojima takav oblik kazališta nije primaran, i unatoč tome postigla iznenađujuće gledljiv rezultat.

    HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Dan Goggin, Nunsense, red. Mojca Horvat; Anastazija Balaž Lečić, Leonora Surian, Olivera Baljak, Antonela Malis, Andreja BlagojevićNunsense je mišljen komorno, tek s nekoliko rekvizita i sav oslonjen na glumačko/pjevačko/plesačko umijeće sudionica. I upravo je to najveća kvaliteta projekta, na zagrebačkoj izvedbi predstavljenog s jednom od dvije postave, koju čine Olivera Baljak, Andrea Blagojević, Leonora Surian, Vivien Galetta i Anastazija Balaž-Lečić. Sestru Mary Reginu, strogu nadstojnicu samostana s glumačkim pretenzijama, duhovito i energično tumači Olivera Baljak, potencirajući komičke dijelove dijaloga. Andrea Blagojević uvjerljiva je sestra Robert Anne, koja uličnim odgojem čini dramski potentan kontrapunkt autoritetu Mary Regine. Vivien Galetta, iako primarno pjevačica s nekoliko sjajno otpjevanih solo-dionica, glumački je izuzetno sigurna i dojmljiva sestra Mary Hubert, a Anastazija Balaž Lečić šarmantno i s lakoćom gradi rolu wannabe balerine sestre Mary Leo. Leonora Surian kao sestra Mary Amnezija imponira virtuozno izrađenim pjevanim numerama i pogođenom interpretacijom smušene redovnice koja ostaje bez pamćenja te ponovno pokazuje kako najbolje rezulate pruža upravo u formi mjuzikla, u kojoj do izražaja dolaze njene scenske kvalitete, podjednako pjevačke i glumačke. Kao prednosti izvedbe treba spomenuti i razigrani sedemeročlani bend koji uživo svira na sceni, kao i sjajno izvedene plesne točke koje su sve članice ansambla podjednako dobro svladale. Prava je šteta da kvalitetan redateljski rad Mojce Horvat i veliko zalaganje nadahnutih izvođačica ostaje limitirano dometima samog predloška.

    © Matko Botić, KULISA.eu, 19. lipnja 2008.

Piše:

Matko
Botić