U realnom vremenu

Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac

  • Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac

    Umjetnička voditeljica goričke kazališne scene, glumica Ines Bojanić, vjerojatno je svjesna mnogih problema s kojima se susreću mladi glumci, a tiču se njihovih (redovitih) angažmana. Zbog toga, iznimno je pohvalno što je još jednom pružila priliku upravo mladim glumcima u najnovijem projektu kazališta kojeg marljivo i predano vodi, a koji je otpočetka smatrala kvalitetnim i promišljenim,. A taj se potez pokazao kao dobitan, ponajprije zbog njihove odlične glume, a potom i zbog vrlo kvalitetne crnohumorne predstave koja se izdvaja od mnogih svojom višeslojnošću.

    A radnja predstave zapravo je poprilično obična. Dvije cimerice, potpuno različitih karaktera, svjedoče samoubojstvu svojeg susjeda s kojim su obje imale određenu vrstu interakcije. I dok je Marlena (Katarina Baban), vrckava plavuša poprilično jednostavne životne filozofije, jednom prilikom završila u stanu nepoznata susjeda, Sofija (Sanja Drakulić), povučena studentica medicine, predano se spremala za ručak upravo s njim, susjedom zbog kojeg je planirala ostaviti dečka. Upravo taj nemili slučaj pokreće radnju predstave, ali i stremi ka razrješavanju nategnutog odnosa dviju karkterno suprotnih djevojaka.
    Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac
    Do zapleta dolazi na samom početku predstave, a to potpiruje stalne komične situacije. Upravo zbog prenaglašavanja njihova karaktera, u početku se čini kako se djevojke relativno muče s glumačkom izvedbom. No taj privid vrlo brzo nestaje zbog uistinu uvjerljive glumačke izvedbe obje glumice i njihovih brojnih transformacija. I dok Marlena neprestano pokušava Sofiji objasniti kako je za uspjeh u životu najvažniji vanjski izgled te svjetonazorski moto da je cijeli život party, a Sofija njoj kako je za uspjeh u životu važno učenje i tek povremeno prilagođavanje uobičajenim životnim situacijama, njih dvije, naposljetku shvaćaju kako je upravo ta različitost ono što ih povezuje, ali i prijateljstvo koje počiva na dobronamjernim temeljima. Iako ih razdvajaju brojne osobine, upravo je neočekivan tragičan događaj ono što ih potom spaja.

    Zanimljivo je kako se predstava odvija u realnom vremenu, a na to upućuje i sat koji se nalazi u dnevnom boravku stana. A upravo su dnevni boravak i kuhinja ono što predstavlja scenografiju ove predstave koju potpisuje Marta Crnobrnja. Funkcionalnost kojom odiše stan u kojem žive dvije djevojke upućuje na Sofijin karakter, a svi šareniji dodaci ono su što predstavlja Marlenu. Za glazbeni efekt u ovoj predstavi zaslužan je Ozren K. Glaser. Iako nenametljiva, ipak ima određenu ulogu u izvedbi. S obzirom da dopire iz susjedovog (samoubojičinog) stana, pokreće određene psihološke transformacije kod obje djevojke. A samoubojicu je utjelovio Matija Kačan koji je svoj veliki oproštaj od dvije prijateljice završio na filmski način – odlaskom u prašnjavu svjetlost. Njegova se figura čini poput nekadašnjih deux ex machina jer je baš on taj koji razrješava situaciju dviju zaraćenih strana.
    Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac
    Sve u tri zabavna je predstava koja se ističe brojnim prilično promišljenim crnohumornim situacijama, odličnom glumačkom izvedbom dviju mladih glumica te zanimljivim pokretačem cjelokupne radnje. Ova predstava još jednom dokazuje kako za kvalitetne projekte nisu neophodna kazališta čiji je budžet nekoliko stotina puta veći od ovog, nego tek nekoliko dobro realiziranih ideja i snažna vjera u sposobnost mladih. Jer na njima svijet ostaje, zar ne?

    © Zvjezdana Balić, KAZALIŠTE.hr, 5. siječnja 2015.

kritike i eseji