Raspjevano i zabavno
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Catherine Johnson, Mamma Mia!, red. Igor Barberić, dir. Dinko Appelt
-
Nakon pet godina upornih nastojanja, bivši skijaški olimpijac Jure Franko uspio je kupiti prava za produciranje mjuzikla Mamma mia! na prostoru država bivše Jugoslavije. S obzirom na velik uspjeh koji su postigle produkcije tog mjuzikla na kazališnim daskama West Enda, potom Broadwaya i mnogih drugih kazališta diljem svijeta, te filmska ekranizacija 2009. godine, vijest je u regiji dočekana s oduševljenjem te su ubrzo krenule i premijerne izvedbe u kazalištima u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj. Hrvatska je publika premijeru dočekala sredinom lipnja, a izvedbe u Zagrebačkom gradskom kazalištu Komedija brzo su rasprodane. Znatiželjnim gledateljima nije zasmetala vrućina koja je zahvatila zagrebački asfalt nego su gotovo zaneseno pohitali pogledati kvalitetno marketinški najavljivanu predstavu. I pritom, zasigurno nisu požalili.
Početna skepsa zbog adaptacije glazbenih brojeva na hrvatski jezik, za koju je zaslužan Dražen Bratulić, pokazala se pogrešnom već u prvoj pjesmi. Prepoznatljiva melodija i kvalitetan prijevod snažno su pridonijeli kvaliteti predstave, a humorističnost i zabava nisu se izgubili tijekom cijele predstave. Sjajan je posao odradio redatelj i koreograf predstave Igor Barberić koji je ansambl odlično uvježbao i pripremio za prilično intenzivnu izvedbu a efektnom scenskom nastupu pridonijeli su i profesionalni plesači koji su svojim izvedbama izazivali divljenje. S obzirom na njih, i sami su glumci vrlo dobro uvježbani i sinkronizirani. Zamjerka koju je ipak potrebno uputiti ide na račun scenografije koja je vrlo pojednostavljena. Unatoč zanimljivoj izmjeni scenskih prostora, smatram kako je ipak bilo potrebno malo suvremenijih sredstava i rekvizita. No s obzirom na povelik prostor koji je neophodan izvedbi, vjerojatno se išlo na jednostavniju varijantu kako bi se što manje vremena gubilo na izmjenu scenografija.
Glumačka postava ono je što predstavu čini odličnom. U ulozi Sophie dobro se snašla Ana Kraljević koja je ipak bila ponešto bolja u pjevanim nego glumljenim dijelovima. Njezinu majku Donnu odglumila je Renata Sabljak koja je poslovnično briljantna pjevačica, a ponešto je nezamjetnija bila u glumačkim dijelovima. Donnine prijateljice (Dinamitke) sjajno su odglumile Mila Elegović i Nina Kaić-Madić koje su se posve uživjele u likove i samim time gledateljima pružile sjajne karakterne uloge. Sophieina tri potencijalna oca izvrsno su interpretirali Đani Stipaničev, Ervin Baučić i Ronald Žlabur, koji su svojom osobnošću donijeli tri posve različita no vrlo kompatibilna lika. U ulozi Skya zanimljivu je ulogu imao Damir Kedžo, čija se prvotna ukočenost ubrzo zamijenila dobrom i opuštenom interpretacijom. I ostatak ekipe je odradio solidan posao te svojim ulogama zaokružio dobro odabran ansambl mjuzikla.
Mjuzikl Mamma mia! predvođen redateljem i koreografom Igorom Barberićem, zasigurno će još dugo puniti dvorane, kazališta i ostale prostore. Odlična adaptacija na hrvatski jezik koja ne umanjuje kvalitetu originala, dobro uigran i raspjevan ansambl te humorističnost zasigurno su njegovi aduti. A upravo je to ono što je trebalo ne samo ovom kazalištu nego i cijeloj kazališnoj sceni u Hrvatskoj.
© Zvjezdana Balić, KAZALIŠTE.hr, 6. srpnja 2015.
Piše:
Balić