U zagrebačkoj Tvornici kulture u subotu 6. prosinca premijerno je izveden dječji božićni mjuzikl Mliječni put. Na vječno dječje pitanje gdje živi Djed Božićnjak redateljice Larisa Lipovac i Tamara Curić ponudile su rasplesan odgovor u priči čija je provodna nit putovanje troje osmogodišnjaka, djevojčica Abbe i Tili te dječaka Luke, Mliječnim putem na čijem je kraju dom dobroćudnog djedice i njegove vojske vilenjaka koja cijele godine marljivo izrađuje darove za svu djecu svijeta. Želja dječjeg trija je da na popis želja dodaju imena sve djece iz svoje ulice i tako im omoguće najljepši Božić ikad, a na putu će imati potporu vile (uloga u kojoj se izmjenjuju redateljice) koja publici pripovijeda priču o njihovu putovanju kroz zemlje leda, akrobata, sjena, hip hopa, slastica i mlijeka u kojima susreću različito raspoložene stanovnike i prolaze kroz različite situacije.
Put kroz izmaštane zemlje bio je pravi izazov i za koreografkinje (uz redateljice i Martina Kolega), kostimografkinje (Zdravka Ivandija, Margareta Lekić) i oblikovatelja svjetla (Marko Radović) koji su mu uspješno odgovorili, oblikujući svaku zemlju na drukčiji način i uz različite glazbene ritmove, od sjetne glazbe iz filma Amelie u zemlji sjena do rasplesanoga hip hopa.
Odlična uvježbanost i energičnost izvedbe velikog izvođačkog tima – uz dječji trojac (Adrijana Aleks, Karlo Librić i Maja Sumrak) koji se istaknuo prirodnošću interpretacije, tu je čak 38 plesača (dvadeset profesionalaca i osamnaest polaznika Plesnog Centra Tala) – te otvoreni poziv sa pozornice na sudjelovanje, potaknuli su i neke mališane iz publike, očito buduće plesačice i plesače, da se uz rub pozornice prepuste ritmovima.
U priči o Djedu Božićnjaku (Bojan Valentić) možda ima mjesta i za Dukatina, simpatični lik s istoimenih proizvoda za djecu Mliječne industrije Dukat koja je uz Gradski ured za kulturu Grada Zagreba pokrovitelj predstave, no trebalo ga je svakako diskretnije uključiti u radnju (autorica teksta mjuzikla je Ana Tonković-Dolenčić). Ovako se, prilično velik i upadljivo žut, doima poput predstavi stranog tijela. Manji tehnički problemi s ozvučenjem vjerojatno će biti ispravljeni na idućim izvedbama, a zbog dubine minimalistički oblikovane scena koja je plesačima oslobodila prostor (scenograf Igor Pauška) trebalo bi suziti prostor gledališta kako bi svi imali podjednako dobru vidljivost.
Kao zanimljivost treba izdvojiti da će se u ulozi kralja odnosno kraljice zemlje slastica na narednim izvedbama, koje su na rasporedu svake subote i nedjelje do 21. prosinca u 10 i 13 sati, izmjenjivati Hana Hegedušić, Zrinka Cvitešić, Vedran Mlikota, Goran Navojec i Igor Mešin.
© Goran Ivanišević, KULISA.eu, 7. prosinca 2008.