Kazalište za djecu
-
Scena Zajc Off (u Teatro Fenice), Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Jelena J-Zlo Tondini, Ljepotica i zvijer, redatelj: Vito Taufer
Piše: Iva Rosanda Žigo
Prpošnost, komika, improvizacija, hip hop glazba (s pokojim nazovimo ga treš muzičkim umetkom) te dominantna scenska lepršavost bez znakovitijih redateljskih postupaka i u principu sveopći izostanak velikih riječi, Taufeorv rekli bismo minus-postupak – duhovit je i nepretenciozni primjerak ironiziranja sadašnjice ...pročitajte cijeli tekst...
-
Tvornica kulture, Zagreb, i Plesni centar Tala, Zagreb: Ana Tonković-Dolenčić, Mliječni put, red. Larisa Lipovac i Tamara Curić
Odlična uvježbanost i energičnost izvedbe velikog izvođačkog tima – uz vodeći dječji trojac koji se istaknuo prirodnošću interpretacije tu je čak 38 plesača – te otvoreni poziv s pozornice za sudjelovanjem, potaknuli su i neke mališane iz publike, očito buduće plesačice i plesače, da se uz rub pozornice prepuste ritmovima
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Merlin, Zagreb: Miguel de Cervantes, Don Quijote , red. Ana Merlin
Piše: Igor Tretinjak
Don Quijote kazališta Merlin nije grandiozna ni izrazito moderna predstava (premoderni pristup ne prolazi najbolje u predstavama za škole), no riječ je o vrsno adaptiranom i režiranom tekstu, dinamičnoj i kvalitetnoj produkciji koja je u potpunosti ispunila očekivanja mlade publike, prenijela joj djelić bogatstva književnog klasika i zaključila je plemenitom porukom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Aleksandar Sergejevič Puškin, Bajka o caru Saltanu, red. Ludmila Fedorova
Piše: Olga Vujović
Redateljica je počelo polako, da bi potom ubrzavala slijed događanja te na kraju ostavila pomalo nedorečenim poruku nužnu za dječju publiku. Bez obzira na primjedbe vezane uz predstavu, valja pohvaliti suradnju u sklopu međunarodnih kazališnih odnosa i s mladim glumcima, jer samo povezivanja mogu dovesti do vrijednih ostvarenja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Milivoj Matošec, Strah u Ulici lipa, red. Oliver Frljić
Svaki se član dječje družine na drugi način odnosi prema strahu koji u njih izaziva Mungos, pri čemu glumci pokazuju ujednačenost i zavidnu discipliniranost u provedbi redateljevih ideja. Strah u Ulici lipa dinamična je i razigrana predstava optimalna trajanja (nešto dulja od školskog sata) koja skladno spaja kazališni čin i društvenu angažiranost ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište lutaka Zadar; Petar Zoranić, Planine, prema režiji Marina Carića
Piše: Mario Županović
Planine su tek uvjetno lutkarska predstava, jer osim uvodne sekvence i jedne animacije ne postoje drugi lutkarski elementi; a mnogo više ambijentalno pučko kazalište koje se pokazalo dobrim rješenjem za novu inscenaciju Zoranićeva romana. Zadržana je struktura i estetika Carićeve izvorne verzije, ubrzan ritam i naglašen didaktični element predloška ...pročitajte cijeli tekst...
-
41. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb
Piše: Olga Vujović
Ovogodišnji, 41. Međunarodni festival kazališta lutaka PIF bio je malo drugačije osmišljen – prvi puta u programu je sudjelovala predstava izvan Zagreba, prvi put uspostavljena je suradnja s Hrvatskim filmskim savezom, i projekcijom filmova u Kinu Tuškanac, a nagrade su ovaj put osmislile kiparice Ana Schaub i Iva Mihanović ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivor Martinić, Rock and roll za dva miša, redatelj Ivica Šimić
Režija Ivice Šimića vodi predstavu u visokom ritmu u kojem se izmjenjuju različiti kazališni postupci, od kojih je dekonstrukcija najuočljivija. Razmišljajući o primjerenosti nekih od korištenih postupaka dječjem uzrastu koji još nedovoljno poznaje klasično kazalište, ovaj eksperiment treba prihvatiti u nadi da ipak neće postati trend
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Gianni Rodari, Čipolino, red. Mario Kovač
U dijelovima predstave vidljivo je da je redatelj pokušao od Čipolina stvoriti puno više od predstave za djecu no kao da se u jednom trenutku uplašio smjera kojim je njegov rad krenuo ili se jednostavno sjetio da je ciljana publika ipak dječja te ga naknadnim izvanjskim efektima ublažio pa se cjelina doima kao neka vrst ne osobito uspjela kompromisa ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutaka: Zvonimir Balog, Nećko svojeglavečko, red. Zoran Mužić
Zvonimir Balog je jedan od najomiljenijih dječjih autora. Jedan od najjačih aduta Balogova pisma, jezično bogatstvo, skladno kotrljanje slogova i rimovanih stihova pri transferu na pozornicu, ostalo je dobrim dijelom očuvano te se tako priča o Djetetu koje se odbija roditi prenjela još jednom naraštaju djece ...pročitajte cijeli tekst...