Premijere u drugim gradovima
-
U potrazi za smijehom
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Georges Feydeau, Ne vrti se okolo gola golcata, red. Maja Šimić
Piše: Davor Mojaš
Dosjetka iz političkog života, u kojoj saborskom zastupniku nerealnih političkih ambicija ugled remeti luckasta supruga egzibicionističkih sklonosti, ispričana je i odigrana u jednoj ravni na razini vica kojem nedostaje nužne zaigranosti, potrebnog konteksta, očekivana dosluha s vremenom pa i poželjne aktualnosti i, napokon, smijeha
...pročitajte cijeli tekst... -
Scenski strip s pjevanjem i pucanjem
Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Dubravko Mataković, Iz Kabula s ljubavlju TU, red. Dražen Ferenčina
Piše: Alen Biskupović
Najjači je adut izvedbe zajednička kvaliteta ansambla pojačana gostujućim glumcima i mladim snagama. Za razliku od nekoliko prethodnih premijernih izvedbi, ovog puta svi na sceni djeluju uigrano i koncentrirano. Izdvojiti treba Tatjanu Bertok-Zupković, koja se sjajno transformirala u pogrbljenu i krezubu Prcmilku, i Vladimira Andrića u ulozi Kaćuna ...pročitajte cijeli tekst... -
Snaga dramske riječi
KUD Borza, Maribor, Slovenija, u koprodukciji s TRAFIK-om, Rijeka: Magdalena Lupi Alvir, Jelena Kovačić, Anica Tomić, Ivana Sajko, Jalova, red. Magdalena Lupi Alvir, Jelena Kovačić, Anica Tomić, Ivana Sajko
Piše: Iva Rosanda Žigo
Na pozornici pratimo suvremene priče iz urbanoga miljea s upravo mladim ljudima kao njihovim junakinjama, stvarnim osobama. Socio-kulturno ozračje kojemu pripadaju uvjetuje i uporabu leksika koji se otkriva kao promišljeno oskudan, asocijativan i koji, osobito u prvoj priči, teče elegantno, fino i posve tiho ...pročitajte cijeli tekst... -
Duh u boci
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Roland Schimmelpfennig, Arapska noć, red. Dubravko Torjanac
Piše: Andreja Rambrot
Najuvjerljiviji u izvedbi bio je Ivica Pucar, koji je svojim komentarima na humorističan način razjasnio veći dio pozadine cijele priče. Iako je predstava u cjelini tek solidna, njezina je najveća vrijednost u tome što nas nagoni da zamislimo neprikazivo, potaknemo maštu i zaplovimo u svijet snova, makar temu ukrali iz jedne od izlizanih priča iz 1001 noći
...pročitajte cijeli tekst... -
Kvartet prinčeva
Scena Gorica, Velika Gorica: Nina Horvat, I živjeli su sretno...?, red. Frana Marija Vranković
Predstavom dominira Adrian Pezdirc u ulozi Snjeguljičina odabranika. Facijalnim ekspresijama postiže željenu komiku i uvjerljivost, a lakoćom pokreta (čak i kad je njegova pojava sporedna) privlači pozornost gledatelja. Glumačkim kvalitetama izdvaja se i Ivan Magud (Pepeljugin) koji dovitljivim baratanjem dijalozima pridobiva gledatelje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Punokrvna drama
Scena 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Marta Buchaca, Djevojčice ne bi trebale igrati nogomet, red. Nenni Delmestre
Fascinantna je bila gluma Gorana Markovića koji je ulogom impulzivnog Tonija definitivno pokazao da je ima glumačku snagu na koju dramski ansambl splitskog kazališta u budućnosti mora računati i znati je koristiti. Snježana Sinovčić Šiškov kao Majka bila je snažna i uvjerljiva kao i studentica glume Lara Živolić u ulozi kćeri
...pročitajte cijeli tekst... -
Slabosti intrige
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvatska drama: Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, Figarov pir, red. Róbert Alföldi
Piše: Iva Rosanda Žigo
Riječka izvedba Figarova pira usredotočila se prvenstveno komični segment djela što je rezultiralo nepretencioznim scenskim uratkom kojemu je osnovni cilj bio stvoriti lepršavu igru na pozornici. Dominantni komični efekt osobito su narušavale nemotivirane pjevne dionice, posebice one organizirane na umetcima domaće zabavne pop glazbe ...pročitajte cijeli tekst... -
Što ostavljamo djeci?
Gradsko kazalište Sisak Joe Penhall, Krajolik pod oružjem, red. Aida Bukvić
Lik znanstvenika Neda još je jedna nadasve uspješna transformacija Amara Bukvića, a Filip Juričić u ulozi Dana, njegova brata, spretno mu parira u svakome smislu. Tema predstave ozbiljna je i teška, postavljena i neodgovorena pitanja predstavljaju stvaran problem čitavog suvremenog društva, no neugodu razbijaju nerijetki trenuci oštra crna humora ...pročitajte cijeli tekst... -
Nepovezani groteskni snovi
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Trajče Kacarov, Za samo jedan dan, red. Rene Maurin
Piše: Tomislav Kurelec
Maurin se približio stvaranju nekog više svog nego Kacarovljeva svijeta, prvenstveno na razini vizualnosti i usklađivanja raznorodnih glumačkih postupaka, ali to ipak nije bilo dovoljno da Za samo jedan dan postane osmišljenija predstava i nadraste proizvoljno nizanje samo ponekad uspjelih i komičnih prizora ...pročitajte cijeli tekst... -
Scenska oda ljubavi
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Mani Gotovac, Pričaj mi o Gorkome, red. kolektivna režija
Piše: Tomislav Kurelec
Hana Hegedušić briljira u prenošenju svih nijansa i treptaja protagonistice potpuno predane strasti i osjećajima prema muškarcu kojeg je najviše voljela, dok Robert Plemić svoje mogućnosti pokazuje stvarajući na početku snažan lik muškarca koji vjeruje u svoju misiju, da bi postupno razotkrivao sve dubine svojih osjećaja
...pročitajte cijeli tekst... -
Površinsko čitanje Goldonija
HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Carlo Goldoni, La finta ammalata / Umišljena bolesnica, red. Saša Broz
Piše: Iva Rosanda Žigo
Redateljica Saša Broz u izvedbi riječke Umišljene bolesnice prepoznala je liniju gluma – dramski tekst – redateljska umjetnost te se njezina režija (opirući se i najmanjoj mogućnosti prijelaza strogo konvencionalnih okvira) nije udaljila od one klasične, gotovo školski upravljane interpretacije Goldonija, ali joj se ipak omaklo nekoliko propusta
...pročitajte cijeli tekst... -
Bez strasti i erosa
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ugo Betti, Zločin na kozjem otoku, red. Georgij Paro
Piše: Davor Mojaš
Dubrovačkom se Zločinu na kozjem otoku ne može odreći dosljednost redateljskog koncepta. Ostvarena je uredna, nepretenciozna, predvidljiva i korektna dvosatna predstava koja se preporučuje, ako ništa drugo, zbog autora i njegove drame koja ima bitno intrigantnijih priziva i izazova od onih koje smo vidjeli na sceni
...pročitajte cijeli tekst... -
Tako mladi, a tako veliki!
Gradsko kazalište Požega i Umjetnička akademija u Osijeku: Hrvoje Kovačević, Osveta, red. Majkl Mikolić
Piše: Alen Biskupović
Glkumački ansambl odradio je veliki posao. Rastrčan po cijeloj sceni, precizan u dijalzima, stalan u zadanim karakterima, plijenoi je pozornost publike od početka do kraja. U takvom zahvalnom ansamblu ipak se jedan član dodatno istaknuo – Ivan Ćaćić svojim je nastupom konstantno dizao energiju i sigurno nosio izvedbu ...pročitajte cijeli tekst... -
Bez oprosta i kajanja
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Elvis Bošnjak, Otac, red. Joško Juvančić
Piše: Davor Mojaš
U ulozi Oca Branimir Vidić Flika pokušava otvoriti neke nove prizive njegove tragičnost ustrajavajući na smirenoj gesti i pomaknutosti svojih razloga. Dopadljivu glumačku kreaciju s pokrićem tragičnih tonova ostvaruje Zdeslav Čotić (Abel) izdvajajući se u prvom dijelu predstave i energijom i komičnim sekvencama
...pročitajte cijeli tekst... -
Dosadna raskrinkavanja lažnoga morala
Kazalište Virovitica: Arthur Schnitzler, Kolo, red. Dražen Ferenčina
Piše: Josip Strija
Jesmo li gledali kakvu-takvu priču s umetnutim dijelovima seksualnih činova ili smo gledali scene glumljena seksa između kojih netko nešto malo i govori. Nemogućnost koncentracije na priču uzrokuje slabiju zainteresiranost publike, koja se neće uspješno snaći u labirintu seksualnih poza i ispraznih razgovora jer ipak, treba joj nešto više ...pročitajte cijeli tekst... -
Privlačna čežnja za ljubavlju
Kazalište PlayDrama, Split: Elvis Bošnjak, Srce veće od ruku, red. Trpimir Jurkić
Trpimir Jurkić pokazao je da se, itekako zna nositi i s redateljskim izazovom te oblikovao dojmljivu i profinjenu predstavu o klasično primamljivo-bolnoj priči o nevjeri s čak dva para glumaca od kojih je životniji i uvjerljiviji bio par Vladimir Posavec-Tušek i mlada Petra Kovačić-Pavlina, koja se pokazala pravim glumačkim otkrićem ...pročitajte cijeli tekst... -
Tjelesni teatar pobunjene mladosti
Gradsko kazalište mladih Split: Maja Pelević, Narančina kora, red. Jelena Posavec Tušek
Piše: Viktoria Franić Tomić
Matoševim riječima „Mladost nije ludost, već naglost.“ i u Kamovljevu duhu treba pozdraviti ovaj mladenački dramski tjelesni pokret u kojem su se parodirali ne samo rodni problemi, mediokritetski sugrađani nego i glazbeni i medijski žanrovi. Ova izvedba pokazala je koga i zašto uprava kriznog Splita treba subvencionirati
...pročitajte cijeli tekst... -
Multikulturalni Cabaret Fiume
Trafik, Rijeka, The Necessary Stage, Singapur, HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, Esplanade – Theatres on the Bay, The Studios, Singapur: Crossings, red. Alvin Tan
Piše: Iva Rosanda Žigo
Crrossings je zanimljiv i poticajan projekt koji pomiče repertoarne granice institucionalnoga teatra pa ga i stoga valja izdvojiti i držati ga poticajnim. Kombinirajući elemente baleta, fizičkoga/eksperimentalnog i političkoga teatra, odnosno kabarea, improvizacije i montaže – izvođači su u središte scenske zaokupljenosti postavili vlastito tijelo ...pročitajte cijeli tekst... -
Kako vam drago
Riječke ljetne noći: Riječke ljetne noći, HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, Festival Grad teatar Budva, Carlo Goldoni, Gostioničarka Mirandolina, red. Jug Radivojević
Piše: Tatjana Sandalj
Igor Đorđević u ulozi Viteza od Ripafratte izvrsno je interpretirao cijeli raspon svog lika te dodao pravu mjeru prepoznatljive neuroze. Ukupni je dojam predstave vrlo dobar, iako je tempo bio ponešto neujednačen. Riječ je o pučkoj komediji koja je osvježila Riječke ljetne noći, ali unatoč smijehu ostavila čudan okus u ustima
...pročitajte cijeli tekst... -
Kazalište umjesto sitcoma
12. Osječko ljeto kulture: Bernard Slade, U isto vrijeme na starom mjestu, red. Ivica Kunčević
Piše: Alen Biskupović
U isto vrijeme na starom mjestu osrednja je izvedbu u svim elementima kazališne umjetnosti koja s jedne strane nema umjetničku niti edukativnu vrijednost, ali će s druge poslužiti publici kao zamjena za izostanak nekog sitcoma na televiziji i neopterećeni i ne previše dug posjet kazalištu gdje će se ponekad i nasmijati
...pročitajte cijeli tekst... -
Ljubav pobjeđuje sve
Umjetnička akademija u Osijeku: Dalibor Cikojević, Zdenkin striptiz, red. Robert Raponja i Velimir Velev
Piše: Alen Biskupović
Zdenkin striptiz inspirativna je predstava koja publici u ovim danima raznoraznih kriza šalje poruku o snazi ljubavi i ljudskog bića koji su u stanju pobijediti i nadići i najgore životne trenutke. Osim toga predstavlja još jedan uspješan kazališni projekt u nizu te pokazuje vrijednost uloženog pedagoškog rada i potencijal mladih glumaca
...pročitajte cijeli tekst... -
Sindrom tvrđave
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Luko Paljetak, Bastion, red. Lefteris Giovanidis
Piše: Davor Mojaš
Redatelj suočen s obvezujućim obiljem, uspijeva tek uredno, reducirajući nepotrebno i neke zaigranije prizore, posložiti slijed događanja oduzimajući im lirične tonove i poetske prizvuke. Njegovi likovi tek su skicozno postavljene marionete izgubljene u međuodnosima bez jasnih i zaokruženih razloga i opravdanja ...pročitajte cijeli tekst... -
Kad jedan misli drukčije
Knjaževsko-srpski teatar, Kragujevac, Bosansko narodno pozorište Zenica, Kazalište Virovitica: Reginald Rose, 12 gnjevnih ljudi, red. Neil Fleckman
Piše: Josip Strija
Vrlo dobra suradnja triju kazališta urodila je dobrom predstavom koju se gleda ne zato da bi se uočila neka posebnost scene, pa ni priče nego da bi se dobio odgovor na pitanje promjene mišljenja. U središtu priče je čovjek – kako onaj koji čeka odgovor porote, tako i svaki onaj koji tu porotu čini, ali i svaki onaj koji predstavu gleda ...pročitajte cijeli tekst... -
Blazirana intimistička taliona
Gradsko kazalište Zorin dom Karlovac i Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Matjaž Zupančič, Igra parova, red. Zvonomir Ilijić
Zahvaljujući glumačkom iskustvu Roberta Plemića, Barbare Rocco i Anite Schmidt (ali ne i Peđe Gvozdića) i ponekad bravuroznoj kombinatorici u tjelesnim i facijalnim ekspresijama, Igra parova ima mjeru podnošljivosti koja tolerantnijem i nezahtjevnijem gledatelju može opravdati i isplatiti posjetu ...pročitajte cijeli tekst... -
Povratak istosti
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Tijana Vukić Stjelja, Isto lice, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Iva Rosanda Žigo
Tijana Vukić Stjelja koja prožimajući vlastitu realnost s komponentom imaginarnoga / onostranoga i sveprisutnom smrću – piše zapravo svoju autobiografiju. Redatelj je zamislio predstavu kao svojevrstan „metafizički cabaret“, a njegov se scenski rukopis pretače u prenaglašenu trivijalnost, na trenutke monotonu i blijedu, uvelike površnu ...pročitajte cijeli tekst... -
Naprasna katastrofa
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Mate Matišić, Sinovi umiru prvi, red. Zoran Mužić
Piše: Ivan Trojan
Problem je nastao u trenutku kada se redatelj odlučio da praktički združi nakazno i užasno te komično i lakrdijaško čime je poništio temeljnu sliku Matišićeva dramskog teksta – grotesku. Mužić je komičnim prikazivanjem nakaznog i strahotnog propustio paralizirati recepciju gledatelja koji se odlučuje na smijeh umjesto da bude nesiguran u izboru reakcije na radnju ...pročitajte cijeli tekst... -
Vježba trpeljivosti
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jon Fosse, Majka i dijete, red. Dario Harjaček
Na prizorno-pristupnoj razini, slikarstvo Miljenka Stančića u predstavi se doima više kao karikaturalna hobistička žanr studija ili kao maturantska vježba iz modeliranja šperploči na koje će sjesti iz projektora pušteni slajdovi nego kao sućutno i efikasno udubljivanje u svijet njegovih estetskih koordinata...pročitajte cijeli tekst... -
Bez glumačke snage
Hrvatsko narodno kazalište Split: Edward Albee, Tko se boji Virginije Woolf?, red. Vlatka Vorkapić
Iako je drugi dio predstave dinamičniji od prvoga, glumci nisu dosegnuli visoku razinu koju taj tekst inteligentnih i psihološki iznijansiranih dijaloga imperativno traži. Najbolje se u ulozi Georgea, ali tek u drugom dijelu predstave, snašao Žarko Radić, a Ksenija Prohaska kao Martha tek djelomično, temeljeći svoju ulogu više na fizičkom nego psihološkome ...pročitajte cijeli tekst... -
U svijetu koji se raspada
Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Bertolt Brecht, Pir malograđana, red. Dražen Ferenčina
Piše: Jordanka Grubač
Među ujednačeno dobrim glumcima izdvojila se Helena Minić koja je svojom energijom nosila predstavu. Mizanscena je bila iznimno zahtjevna, jer trebalo se s matematičkom preciznošću kretati u zagušenom prostoru. No Ferenčina i glumačka i tehnička ekipa od sve te zamršene prostorne i karakterne situacije napravili su čitak kazališni proizvod
...pročitajte cijeli tekst... -
Komedija nedorečenih povoda
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Georges Feydeau, Mačak u vreći, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Davor Mojaš
Redatelj Ivan Leo Lemo samo površno dotiče ponuđene i moguće aktualizacije, ustrajava na doslovnosti priče i zapletu s pripadajućim i nužnim ljubavnim raspletima, ostavljajući glumcima suženu mogućnost igre u kojoj se nalaze i koliko-toliko snalaze s tek skicoznim naznakama likova koje tumače opterećeni i, visinama loža, udaljenom publikom
...pročitajte cijeli tekst... -
Vješto balansiranje
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: William Shakespeare, Mletački trgovac, red. Robert Raponja
Piše: Ivan Trojan
Izvanredno scenografsko rješenje Darka Petrovića možda ponajbolje ocrtava temeljnu zamisao osječke inscenacije Mletačkog trgovca – neignoriranje, neodustajanje od baštine, njezino priznavanje i prihvaćanje, ali i modeliranje i prilagodbu s obzirom na trenutak u kojem živimo. Iznimno teška zadaća. U Osijeku inteligentno izvedena
...pročitajte cijeli tekst... -
O nasilju treba govoriti
Hrvatska drama HNK-a Ivana pl. Zajca i HKD teatar Rijeka: Vedrana Rudan, Dabogda te majka rodila, red. Tatjana Mandić Rigonat
Piše: Tatjana Sandalj
Dabogda te majka rodila dobra je predstava, dobra koncepcijski i režijski, a glumački izvrsna, ali dobra prvenstveno stoga što će potaknuti na razmišljanje, na promjenu, malu emotivnu buru ili, kamo sreće, na promjenu ustaljenih obrazaca ponašanja. Neće dotaknuti samo one koji tvrdoglavo ustrajavaju na tome da ih se ono prije ili ono izvan uopće ne tiče ...pročitajte cijeli tekst... -
Rijetko viđeni promašaj
Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Živko Nižić, Od Foše do Atlantide, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Mario Županović
Nakon uspjeha sa Stullijem HNK Zadar s istim je ansamblom uspio nepotrebnim sapunjarenjem zaprljati sve ono što je bilo dobro u adaptaciji. Ponavljanjem matrice drugi put dijalektalno etnografske specifičnosti uparene s Leminom trash estetikom i propagandnim vizualnim identitetom, poprimaju kičoidnu dimenziju. ...pročitajte cijeli tekst... -
Može i bolje
Glumačka radionica HNK-a Zadar: Tennessee Williams, Iznenada prošlog ljeta, redatelj Vinko Radovčić
Piše: Mario Županović
Mladi Vinko Radovčić s Williamsom se nije proslavio. Jednostavna struktura drame pasivno je naglašena linearnom i neinventivnom režijom koja naglašava statiku i verbalnu narativnost. Zanatski odrađene uloge Radovčića (dr. Cukrowicz) i Žane Bumber (Violet Venable) neusuglašeno se sudaraju s amaterskim pokušajima ostatka ansambla ...pročitajte cijeli tekst... -
Tko je tu kukac?
Scena 55, Hrvatsko narodno kazalište Split: Franz Kafka, Preobrazba, red. Ivan Plazibat
U ulozi Gregora Samse dosita je zablistao Nikša Arčanin. Mladi student glume snažno je uokvirio lik nesretnoga Samse sa svega nekoliko izgovorenih rečenica. Posebice sugestivna bila je pak njegova duhovna i tjelesna preobrazba u gadljiva, puzajućeg kukca, što je postignuto ne kostimom nego tjelesno zahtjevnim scenskim pokretom
...pročitajte cijeli tekst... -
Bračne igre s posljedicama
Kazalište Marina Držića, Teatar Bursa, Dubrovnik: Harold Pinter, Ljubavnik, red. Lawrence Kiiru
Piše: Davor Mojaš
Ljubavnik Harolda Pintera, usprkos zamjerkama dugo je čekani i napokon dočekani novi naslov male scene Kazališta Marina Držića i tu je, uz ostalo, vrijednost i same predstave, ali i inicijative i procesa koji će, nadajmo se, uskoro ponuditi nove iskorake i svoj jasniji koncept u suodnosu s velikom scenom i njezinim repertoarom
...pročitajte cijeli tekst... -
Tvrdoglavi vragolani
3. tjedan smijeha Ljubomira Kerekeša, Kulturna manifestacija autorskih kazališnih predstava, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, 4. – 11. ožujka 2012.: Ljubomir Kerekeš, Ufuraj se i pukni, red. Ljubomir Kerekeš
Sve što se kreacijom i fabulom kreće u ovoj predstavi, polazi od prvih i osnovnih akorda tipičnih za kazališno konsteliranje prema metodi Ljubomira Kerekeša – vedrina, radost života, izrugivanje nasilju i nepravdi, obrana ranjivih, hendikepiranih i diskriminiranih. Karakterno kontrastiranj likova, odmah u startu predstavi, jamči adekvatno živ i titrav ritam scena ...pročitajte cijeli tekst... -
Utopijski prostor utjehe
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Lozica, Prasac koji gleda u Sunce, red. Olja Lozica
Piše: Davor Mojaš
Preporođeni glumački ansambl zrači energijom i strašću, zabavljen zaigranostima i glumačkom avanturom u koju je znalačaki uvučen. Ipak treba izdvojiti djevojčicu Graciju Filipović, koja briljira u ulozi Nikoline, bez koje predstave ne bilo ili bi to bila neka njezina sasvim druga i drugačija inačica.
...pročitajte cijeli tekst... -
Ilustracija umjesto analize
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Marius von Mayenburg, Ružni, red. Jernej Kobal
Trpanje likova i zapleta u već pripremljene i viđene kreativne vreće naročito je kulminiralo u završnom dijelu predstave. Nakon predvidljivih fabularnih prenemaganja i skeč-skica iz operacijske sale, što je kompost papagajski skeniran iz serije Reži me, lijeno, konfuzno finale zadržava se u atmosferi srednjoškolskog lidrano apokaliptičkog tona ...pročitajte cijeli tekst... -
Dvostrukosti i podvostručenja
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Sofoklo & Co., Antigone / Antigona, red. Ozren Prohić
Piše: Iva Rosanda Žigo
Prohić je zamislio Antigonu kao modernu antitragičnu ličnost koja u kožnoj jakni i visokim čizmama ukazuje na apsurdnost vlastita biološko-sociološkog porijekla. Ruši tako konvencije što ih joj je odredila historija i to ne samo izgledom nego i načinom izgovaranja replika što ih karakterizira odmak, bijeg od uživljavanja te proizvodi efekt očuđenja ...pročitajte cijeli tekst... -
Izmišljene priče ili preživljavanje života
Kazalište Virovitica: Simon Bent, Elling, red. Dario Harjaček
Piše: Josip Strija
Elling u Virovitici nije bio melodrama izrasla na temeljima tragedije s elementima humora u kojoj ćemo moći osjetiti tugu i problem jednoga lika ili se nasmijati njegovim slabijim stranama nego prerasta u gotovo dva sata dugu, jednoličnu i u trenucima nezanimljivu priču s krajem koji ostaje gotovo nezamjetan, shvaćen tek kao jedna od scena u nizu
...pročitajte cijeli tekst... -
Teškoće stiha
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvatska drama: Mihail Jurjevič Ljermontov, Maskarada, red. Vito Taufer
Piše: Iva Rosanda Žigo
Dražen Mikulić kao Arbenjin kruto izgovara stihove u gotovo pravolinijskoj intonaciji što formira tek oklop koji je utoliko opravdan ukoliko je režijsko inzistiranje bilo usmjereno prikazu mračne strane prirode tog lika. No, Arbenjin svoj karakter temelji na dualnosti, a to je mahom ostavljeno po strani
...pročitajte cijeli tekst... -
Ljubav i konvencije
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Miloš Radović, Čorba od kanarinca, red. Mario Kovač
Piše: Iva Rosanda Žigo
Zapostavljajući mogućnosti organizacije originalne i autonomne scenske slike kojoj bi redateljski postupak trebao težiti, Kovačeva je isključiva namjera na pozornicu vijerno prenijeti Radovićevu dramsku ideju. Na taj je način zanemario vlastitu interpretaciju, scenski čin ostavio u potpunosti u oblasti literature te doveo u pitanje i svoju redateljsku poziciju ...pročitajte cijeli tekst... -
Zalutali na Mediteran
Scena 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Davor Špišić, Kaćuše, red. Marica Grgurinović
Marica Grgurinović uredno je, iako na trenutke ipak odveć karikaturalno uprizorila Špišićev dramski tekst, koji je, bez prave snage, bio najtanja karika predstave, što su glumom djelomično uspjele nadomjestiti glumice. Kaćuše s dodacima mediteranskoga štiha zasigurno će imati publiku koju će komad nažalost daleko više nasmijati nego natjerati misliti ...pročitajte cijeli tekst... -
Anemična predstava
Hrvatsko narodno kazalište Split: William Shakespeare, Romeo i Julija, red. Nenni Delmestre
Marko Petrić kao Romeo i Anastasija Jankovska u ulozi Julije teško su se nosili s težinom povjerenog im glumačkog tereta i ponudili tek blijedu kopiju ljubavne strasti i prave eteričnosti. Umjesto fluida i snažne čežnje ponudili su više tjelesnog. Problem je i u tomu što je cijeli glumački tim podbacio boreći se s dikcijom i interpretacijom
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike i eseji
- ● Pula
- ● Rijeka
- ● Split
- ● Osijek
- ● Zadar
- ● Dubrovnik
- ● Varaždin
- ● Virovitica
- ● Vinkovci
- ● regionalna kazališta