Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu

  • Smij se i kad plakat bi htio

    9. Velesajam kulture, Studentski centar u Zagrebu, 13. – 16. prosinca 2012.: Kazalište Teatrum u suradnji s Teatrom &TD, Zagreb, Čekaonica ili Tragedija o napaćenom narodu, (prema motivima iz Čekaonice Borisa Liješevića i Branka Dimitrijevića), red. Paolo Tišljarić

    Piše: Maja Dujmović
    Epizoda u arhitektonskom uredu najbolje je izveden fragment predstave, u kojem sposobnosti svih glumaca dolaze do izražaja, dok na cjelokupnoj razini (ne)poklapanje više faktora predstavu čini slabom. Prvenstveno je to samo struganje po površini teme, teme koja nažalost već dulje vrijeme zaokuplja hrvatsku svakodnevnicu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čekajući stan

    Gostovanje: Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija, Branko Dimitrijević, Godo na usijanom limenom krovu, red. Nikola Zavišić

    Piše: Tomislav Kurelec
    U pojedinim situacijama odnosi među protagonistima  podsjećaju na teatar apsurda, iako dijalozi najčešće ne prelaze razinu televizijskih humorističkih serija, pa im smisao na kazališnim daskama daju dojmljive glumačke interpretacije Vrlo je dobra režija Nikole Zavišića koji je pronašao niz originalnih, ponajviše grotesknih rješenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sedam iznimnih sati

    Gostovanje: Srpsko narodno pozorište, Novi Sad: Anton Pavlovič Čehov, Galeb, red. Tomi Janežič (u Zagrebu)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ma koliko se možda u prvi mah činilo da je uvođenje filma tek modernističkih rješenja bez punog pokrića način na koji taj film u najsitnijim detaljima otkriva rad na stvaranju uloge i izvanredan konačni glumački rezultat čini ga vrhunskim kazališnim, a ne filmskim, doživljajem, jer svoju punu vrijednost dobiva tek u interakciji sa zbivanjima na sceni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što je nama Itaka?

    Kazalište Ulysses, Brijuni; Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb; Srpsko narodno pozorište, Novi Sad; Slovensko narodno gledališče, Maribor; Atelje 212, Beograd; Festival Sterijino pozorje, Novi Sad; Teatar navigator, Skopje: Goran Stefanovski, Odisej, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Izvanredni tumač naslovne uloge Ozren Grabarić naizgled izvanrednom lakoćom, a vjerojatno iscrpljujućim radom na traženju i usavršavanju svake nijanse, prelazi iz opsjednutosti vlastitom veličinom u kojoj ni bogove ne doživljava sebi ravnima u depresivna raspoloženja u kojima ne vidi izlaza iz svog besmislena lutanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjene i snovi

    DeSADU No.4, Zagreb, 19. – 23. studenoga 2012.: Drame

    Na ovogodišnjem DeSADU-u izvedeni su tekstovi One male stvari nakon polusna Dine Vukelić, Voda do grla Karle Crnčević, Ne ljuti se, molim te Kristine Kegljen, Moj nulti rođendan Ivana Penovića i Četvrt sata Mirne Rustemović koja je uspješno izbalansirala lijepe i dirljive priče o običnim ljudima sa zastrašujućim podsjetnicima na još uvijek aktualne traume ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krhko kao porculan

    4. DeSADU, Zagreb, 19. – 23. studenoga 2012.: Popratni program: Radiodrame u Kantini i Okrugli stol / tribina Perspektive dramskog teksta pri ADU

    U sklopu Popratnih programa 4. DeSADU-a održana je slušaonica Radiodrame u Kantini u sklopu koje su izvedeni tekstovi Dva bijela hljeba Milana Begovića, Izgledaš isto kao ona Nine Horvat, Dedal i Ikar Kristine Gavran, Pritisci moje generacije ili O bijelom porculanu Dine Pešuta te održan Okrugli stol / Tribina: Perspektive dramskog teksta pri ADU
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište u kući

    Nu: Write Teatre Festival, Zagreb, 12. – 17. studenoga 2012.: Predstava u stanu (prema motivima drame Marriage Play Edwarda Albeeja), red. Marko Manojlović

    U predstavi nema afirmacije pozitivnih vrijednosti. To je tužna, ogoljena i uveličana slika suvremene stvarnosti. Zaokupljenost sobom i neosjetljivost za tuđe potrebe i osjećanja. Ali baš u tom koketiranju sa zbiljom i sa svima nam poznatim scenama iza zatvorenih vrata, krije se snaga sugestije. Svi danas prolazimo kroz slične situacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj onoga koji nije tu

    Nu: Write Teatre Festival, Zagreb, 12. – 17. studenoga 2012.: Fishamble, Dublin, Irska, Pat Kinevane, Silent, red. Jim Culleton

    Nevjerojatna karizma Pata Kinevanea u trenutku osvaja publiku. Izvođač vrlo uvjerljivo utjelovljuje shizofreničnu ličnost preskačući iz uloge u ulogu, istodobno muževan i ženstven. Duhovita i potresna, poetična i društveno angažirana, ova je predstava zaista vrhunska suvremena kazališna produkcija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz nordijske mitologije

    Nu: Write Teatre Festival, Zagreb, 12. – 17. studenoga 2012.: John Hinton, Ragnarok – The Weird of the Gods, red. John Hinton

    Hintonova priča o Ragnaroku predstava je o kraju svijeta ispričana na ponešto drugačiji način. Bitka koju prikazuje klasična je, donekle stereotipna čovjekova unutrašnja borba između dobra i zla. Ipak, Hinton je posve odvaja od klasičnih klišeja nudeći gledateljima izrazito zabavnu, humorističnu i dojmljivu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začarani krug klišeja

    Nu: Write Teatre Festival, Zagreb, 12. – 17. studenoga 2012.: Luke Barnes, Scottstown, red. Morana Foretić

    Piše: Andreja Rambrot
    Karlo Mrkša i Asim Ugljen bili su i više no solidni u svojim ulogama. Premda sam očekivala zanimljiviju predstavu, izvedba je pružila korektnu zabavu namijenjenu prvenstveno srednjoškolcima jer se kičem i klišejem rijetko zakuha dobra juha za iskusnije kazališne gurmane
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjela politička farsa

    1. Bobijevi dani smijeha, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. listopada 2012.: Ludens teatar, Koprivnica, David Mamet, Izbori, red. Dario Harjaček

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dario Harjaček je glumcima ostavio mnogo prostora da sami kreiraju glavna svojstva karaktera svojih likova, koje je uklopio u cjelovitu intrigu brza ritma. Sven Šestak izvanredno varira interpretaciju predsjednika na granici karikature i ljudskog bića koje mora izigravati, iako u sebi osim pohlepe i gramzljivosti nema drugih osjećaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zatvor u tranziciji

    1. Bobijevi dani smijeha, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. listopada 2012.: Hrvatsko kazalište Pečuh, Fadil Hadžić, Državni lopov, red. Stipan Filaković

    Piše: Maja Dujmović
    Energično režirana predstava odgovarajući je okvir Hadžićevim likovima, a gledateljevu pozornost zaokuplja i dinamičnim pokretom i dovitljivim scenskim rješenjima. Goran Smoljanović pridonosi atmosferi uspješno utjelovljujući mangupski i strastveni lik Kikija, dok je Stipan Đurić odlično prikazao sva lica i raspoloženja simpatičnog iljigavca Marka Komadine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lavež žudnje

    Festival Perforacije, Rijeka / Zagreb / Dubrovnik, 24. – 31. listopada 2012.: Queer Zagreb / Domino, Zagreb: Hervé Guibert, Psi, red. Bojan Đorđev

    Piše: Andreja Rambrot
    Monodramu animalne seksualne žudnje iz više je likova glasom i tijelom na pozornici prikazao glumac Stipe Kostanić. Čudan odabir teksta za dramsku izvedbu objašnjava nam redateljevo zanimanje za kazalište i performans, ali i postdramsko kazalište, te je u tom je smislu suradnja s Kostanićem uspjela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Paralelni svijet Ivice Buljana

    27. Gavelline večeri, Zagreb, 12. – 20. listopada 2012.: Slovensko narodno gledališče, Drama, Ljubljana, Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi, red. Ivica Buljan

    Piše: Tomislav Kurelec
    Četiri i pol satni ljubljanski Glembajevi prate se s punom pozornošću. U sebe zatvoreni svijet Ivice Buljana pruža toliko elemenata kazališnog spektakla i mogućnosti za usporedbu i s Krležinim zagrebačkim građanskim salonom i sa sličnim nevoljama suvremenog društva da se radi o vrlo neobičnoj, ali i izrazito uspjeloj predstavi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled iz cepelina

    Državno kazalište iz Braunschweiga i Zagrebačko kazalište mladih: Ivana Sajko, Krajolik s padom, red. Daniela Löffner

    Piše: Andreja Rambrot
    Tekst Ivane Sajko je odličan no nameće se pitanje jesu li njezine drame za izvođenje na pozornici ili ih je ipak bolje ostaviti za unutarnje čitanje i stvaranje individualne maštarije? Ovaj put teško je zaključiti je li nam redateljica svojom inovativnošću i iznošenjem teksta na apstraktno-fantazijski način, odmogla ili pomogla razumijeti poantu izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Riječi, riječi, riječi

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Théâtre de Gennevilliers, Francuska, Pascal Rambert, Zatvaranje ljubavi, red. Pascal Rambert

    Piše: Matko Botić
    Zatvaranje ljubavi u svom originalnom, francuskom izdanju zanimljiv je primjer glumačkog umijeća i nešto manje uspjelog novog dramskog pisma,. Napadno moderno, zapadnjački blazirano, ponekad uzbudljivo ali mjestimično i površno, uz nisku razinu političkog i umjetničkog rizika – opis je koji u jednoj rečenici predstavlja Rambertov dramski rukopis ...pročitajte cijeli tekst...
  • Feminizam za početnike

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Young Jean Lee's Theater Company, SAD, Feministička predstava bez naslova, red. Young Jean Lee

    Piše: Matko Botić
    Gledatelji koji su ispunili većinu Gorgone na prvoj izvedbi američke predstave ostali su tek ugodno zabavljeni razigranim propovjedanjem obraćenima, višak političnosti nije našao podobnog recipijenta, a jednostavna dramaturška matrica pred kraj je postala za nijansu odvećpredvidljiva, unatoč srčanoj i duhovitoj igri živopisnog izvođačkog kolektiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Virtuoznost noćnih mora

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Peeping Tom, Belgija; Iznajmljuje se, red. Gabriela Carrizo, Franck Chartier

    Piše: Matko Botić
    Do najsitnijih detalja savršeno uvježbane, žanrovski anarhoidne, bogato opremljene, studiozno i duže vrijeme pripremane, predstave Peeping Toma predstavljaju sve ono što u hrvatskim teatrima treba tražiti svijećom, pa možda baš u toj činjenici leži uzrok postojane očaranosti domaće publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pedeset nijansi dosade

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Théâtre Vidy, Lausanne i TNB - Centre Européen Théâtral et Chorégraphique , Rennes, Francuska, Marguerite Duras, Hirošimo, ljubavi moja, red. Christine Letailleur

    Piše: Matko Botić
    Učinak ove predstave kontraproduktivan je za bitku za promicanja teatralizacija francuske spisateljice, jer se prema vlastitom proznom predlošku odnosi površno, nemaštovito. Istinska žudnja, u životu ili kazalištu, podrazumijeva rizik, a baš tog umjetničkog, političkog ili izvedbenog rizika u ovoj mediokritetskoj produkciji nema ni za lijek ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snimanje kazališta

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Schaubühne am Lehniner Platz, Berlin, Njemačka, August Strindberg, Gospođica Julija, red. Katie Mitchell, Leo Warner

    Piše: Matko Botić
    Ova berlinska Gospođica Julija začudan je multimedijski bastard na pola puta između teatra i filma, koji na sukob osobitosti tih dvaju medija računa u stvaranju vlastite priče. Kazališno razbarušena, ali filmski fokalizirana, berlinska predstava zorno pokazuje kako se klasična dramska forma i dalje može preobraziti u uvjerljiv i uzbudljiv scenski čin ...pročitajte cijeli tekst...
  • Originalnost istog

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.: Compagnia Pippo Delbono, Italija, Poslije bitke, red. Pippo Delbono

    Piše: Matko Botić
    Naizgled izrazito heterogena skupina balerina, performera, beskućnika, slavnih glazbenika i neprilagođenih luđaka na sceni izgleda kao jedan organizam, u isto vrijeme ustrašen sobom i osupnut ljepotom reperkusija tih strahova. Lijepo je bar na trenutak vidjeti nešto tako srčano i iskreno na pozornici središnje hrvatske kazališne kuće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U spomen onima koji se vraćaju

    Kazalište Ulysses, Brijuni: Branislav Nušić, Pokojnik, red. Lenka Udovički

    Piše: Želimir Ciglar
    Dakle, ako predstava ima problem, onda je on prije dramaturške prirode (uopće nema dramaturga), no jezične. Primjerice, likovi i dalje imaju imena koja im je Nušić nadjenuo, a s tim je vezana, dakle, i obiteljska povijest i pripadanje određenom kraju i sredini, a upravo je to redateljica (kaže u intervjuima) željela izbjeći kaneći radnju smjestiti danas i ovdje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Okovana publika

    63. Dubrovačke ljetne igre: Festivalski dramski ansambl, Georg Büchner, Dantonova smrt, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav M. Bonić
    Ambijentalnost je zapravo negirana, nema je ni u metafori, a taraca Tvrđave sv. Ivana poslužila je tek kao mjesto izvedbe  Frljićeva (a, tek onda i Büchnerova)Dantonova smrt ekspresivna je vizija revolucije u kojoj neka, prvenstveno dramaturška, pitanja ostaju nedorečena, no koja gledatelja ne ostavlja ravnodušnim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskuhana špageti-drama

    58. Splitsko ljeto: Olja Savičević Ivančević, Adio kauboju, red. Ivica Buljan

    Od najavljivane dramske atrakcije, koja će ukazati na akutna mjesta i bolne probleme splitske društvene stvarnosti, jedina dramska premijera ionako osiromašenog programa ovogodišnjeg Splitskog ljeta izrodila se u raskuhanu špageti-dramu, koja nakon predugih 140 minuta i ostavlja publiku prilično izmučenom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoki umjetnički dosezi

    63. Dubrovačke ljetne igre: Dubrovačke ljetne igre i Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u suradnji s Pandur.Theaters, Euripid: Medeja, red. Tomaž Pandur

    Piše: Tomislav M. Bonić
    Medeju Alme Price teatarska memorija pamtit će kao uistinu izvanrednu glumačku kreaciju. (Pre)puna strasti, nadmoćna te podjednako izražajna i u neopisivoj želji za osvetom i u svojim sumnjama i tišinama, Alma Prica dokazala je kako snaga glumačke riječi i u režiji koja se približava nekim poststrukturalističkim viđenjima, ostaje i opstaje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krhotine Grada

    63. Dubrovačke ljetne igre: Studentski teatar Lero Dubrovnik, Milan Milišić, Mjesečina za Lady Macbeth, red. Davor Mojaš

    Piše: Tomislav M. Bonić
    Mjesečina za Lady Macbeth predstava je koja gledateljima nudi suvremen teatar koji nije zatvoren u sebe, nego sveukupnu simboliku otvara i prepušta raznovrsnim tumačenjima. Teatar je to naglašene isprepletenosti i nerazdvojivosti svih onih elemenata koje teatar i čine teatrom, novo Lerovo snoviđenje kamenog Grada
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Metateatar u Gradu

    63. Dubrovačke ljetne igre: skup: igre, autorski projekt Saše Božića

    Piše: Tomislav M. Bonić
    Među izvođačima se moraju izdvojiti Nataša Dangubić i Doris Šarić Kukuljica – unijevši sebe u potpunosti u samu izvedbu gotovo neprimjetno su prelazile iz vlastitog ja u likove Dobre i Satira te posebice dubrovačkih gospođa koje iz različitih točaka vremenskog kontinuuma komentiraju raznovrsna teatraska i metateatarska događanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što je moj kisik?

    12. Osječko ljeto kulture: Novo kazalište, Osijek, Ivan Viripajev, Kisik, red. Aida Bukvić

    Piše: Alen Biskupović
    Novo kazalište, Osijek, Ivan Viripajev, Kisik, red. Aida Bukvić Neizostavno za uspjeh koncepta koji počiva isključivo na emociji i energiji jakog teksta svakako su glumci. Amar Bukvić i Olga Pakalović na minimalističkoj su sceni demonstrirali široki raspon glumačkih vještina, a zaokupivši pozornost vodili su publiku kroz emocijom nabijene scene ostvarujući konstantu partnerskog odnosa na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zalog za budućnost

    12. Osječko ljeto kulture: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku i Osječko ljeto kulture, Ivana Šojat-Kuči, Unterstadt, red. Zlatko Sviben

    Piše: Alen Biskupović
    Iako je nominalno redatelj glavni i odgovorni krivac za sve dobre i loše strane izvedbe, iza ove evidentno ne stoji pojedinac nego čitav tim koji je samo zajedničkim snagama mogao uprizoriti iznimno težak i opsežan original čime je Osijek zasigurno dobio još jednu kazališnu uspješnicu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Treba li mrziti Frljića?

    36. Dani satire Fadila Hadžića, Zagreb: Bosansko narodno pozorište Zenica / Internacionalni teatarski festival MESS, Oliver Frljić, Pismo iz 1920., red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    U suodnosu s prethodnom predstavom (Mrzim istinu) otkriva se koliko je Frljić daleko od jednodimenzionalnosti koja je snažno istaknuta u Pismu iz 1920. i kako i ova predstava proširuje slojevitost značenja prethodne i njenog efektnog oblikovanja odnosa između istine i laži, privida i stvarnosti, te umjetnosti i života
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živjeti za sadašnjost

    15. FAKI, Festival alternativnog kazališnog izričaja, Zagreb, 24. – 27. svibnja 2012.: Studentsko kazalište Ivan Goran Kovačić, Zagreb, Nostalgia, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Andreja Rambrot
    Nostalgia je nastala iz niza pojedinačnih improvizacija u kojima je redateljica provocirala izvođače da se snađu u područjima u kojima se neki još nisu okušali. A oni su dokazali emocionalnu glumačku zrelost. I to kakvu! Lea Đido i Tanja Radović zadivile su pjevačkim sposobnostima, a ostali izvrsnim emotivnim figurama i scenskim pokretom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedosegnuta kompleksnost

    36. Dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, 1. – 16. lipnja 2012.: Zvezdara teatar, Beograd, Dušan Kovačević, Kumovi, red. Dušan Kovačević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zbog sjajnog Mikija Manojlovića i vrlo uspjelih komičnih epizoda Brstine i Milenkovića Kumovi su predstava koja postiže natprosječan uspjeh u zabavljanju zahvalne publike, ali bi taj uspjeh bio zasigurno mnogo veći da Dušan Kovačević nije i opet režirao na sebi svojstven način svodeći režiju tek na korektnu ilustraciju teksta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pustolov na sceni

    Gostovanje: Gradsko kazalište Požega i Umjetnička akademija Osijek, Marijana Nola, Trenk cabaret, red. Marko Juraga (u Zagrebačkom gradskom kazalištu Komedija)

    Studenti Umjetničke akadenmije u Osijeku s puno su elana, energije, humora i suptilnih osjećaja iznjedrili nepretencioznu, ali nadasve dinamičnu i dobro osmišljenu predstavu, koja na svoj mladenački i svjež način pridonosi čuvanju uspomene na zanimljivu povijesnu ličnost baruna Trenka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Roditeljstvo by Rushaidat

    19. Festival glumca, Vinkovci, Vukovar, Županja, Ilok, Otok, 12. – 21. svibnja 2012.: Teatar Exit, Zagreb, Bjarni Haukur Thorsson, Ja, tata!, red. Boris Kovačević

    Piše: Alen Biskupović
    Ja, tata primjer je vrhunskog rezultata nastalog simbiozom svih elemenata izvedbe  zastupljenih na podjednako visokoj razini – teksta, dramaturgije, režije, glumačkog umijeća. Izvedba Rakana Rushaidata nikoga neće ostaviti ravnodušnim, a koristiti će svima – onima koji planiraju postati roditelji, onima koji to ne žele biti, ali i onima koji to već jesu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dualnosti globalističkog krajobraza

    Gostovanje: Slovensko stalno gledališče, Trst, Roland Schimmelpfennig Zlatni zmaj (Zlati zmaj), red. Janusz Kica (u HNK-u u Varaždinu)

    U predstavu je čudesnom jednostavnošću jako puno toga uvršteno. Nevjerojatno koliko je potencijalno interpretativnog izvukao Kica iz Schimmelpfennigovog djela, i sve je to dobilo pažljivim glumačkim tkanjem Život na sceni. Sudeći prema viđenom, komunikacija ansambla i poznatog redatelja tijekom priprema morala je biti besprijekorna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Elegantna interpretacija Čehova

    Gostovanje: Slovensko ljudsko gledališče Celje, Anton Pavlovič Čehov, Galeb (Utva), red. Janez Pipan (u HNK-u u Zagrebu)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Elegantna Pipanova suvremena interpretacija Čehova bez mijenjanja bitnih odrednica autorova teksta i poimanja teatra i života kao dokaz da veličinu njegova djela ne treba opterećivati izvanjskim efektima objedinila je sjajne prinose svih sudionika celjske predstave u izvanredan kazališni događaj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naličje glumačkog života

    5. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Zagrebačko kazalište lutaka i Scena Gorica, Velika Gorica, David Mamet, Život u kazalištu, red. Franka Perković

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uspjeh ovako zamišljene predstave ponajviše ovisi o glumačkom umijeću. Pero Juričić vrlo je dojmljivo svladao sve zamke svoje uloge ne samo efektno pokazavši kako stariji glumac tragično doživljava nestajanje iluzija o vlastitoj neprolaznoj veličini nego i uvjerljivo uobličavajući postupno sve veću glumačku nemoć lika koji tumači 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješna teatarska zabava

    5. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Pozorište Slavija, Beograd, Rade Vukotić, Menjamo žene, red. Rade Vukotić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Vukotić uspješno vodi radnju punu neočekivanih obrata stvarajući takvim zabludama naglašeno erotizirani vodvilj koji ipak niti u jednom trenutku ne prelazi u vulgarnost. Tomu pridonose i vrsni glumci. Milan Kalinić vrlo je uvjerljiv pokretač zapleta, , a Srđan Ivanović njegova je dojmljiva suprotnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život je – kabaret

    5. međunarodni festival cabareta Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Kazalište Virovitica, Draško Zidar, Kabaret kod veselih muškaraca, red. Draško Zidar

    Piše: Tomislav Kurelec
    Draško Zidar snažnom glumačkom osobnošću nosi predstavu uspostavljajući na ironičan način odmak prema prikazanim situacijama i izvlačeći iz nedostatka bilo kakvih iluzija poante koje će itekako nasmijati gledatelje. Najviše smijeha izaziva Goran Koši koji ogromnom energijom potencira i fizičku ekspresiju, dotjeranu do groteskne krajnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ekspresivna interpretacija

    5. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Jagoda Kralj Novak, Cabaret Singerica, red. Jagoda Kralj Novak

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iza zabavnosti Cabareta Singerica moglo se očitati čitav niz značenjskih slojeva – od položaja žene u još uvijek dominantno muškom društvu do prikaza pozicije tekstilnih radnica (pa i radnih ljudi općenito) u našoj divljoj tajkunizaciji – te je tako Jagoda Kralj Novak ostvarila iznimno vrijedan prinos oživljavanju kabareta u nas ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fikcija i fakcija

    Kazališni siječanjski popust HNK-a u Osijeku: Bosansko narodno pozorište Zenica, Hristo Bojčev, Opšta bolnica, red. Goran Bulajić

    Piše: Alen Biskupović
    Nastup Roberta Krajinovića i Nusmira Muharemovića karakterizirala je glumačka vrsnost u svim elementima – glumi, govoru, glasu, komunikaciji s partnerima, energiji i koncentraciji. Izdvojene glumačke bravure i humoristični elementi, usprkos dramski slabom tekstu i šarolikosti glumačkog umijeća, uspjeli pridobiti osječku publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji